Likra ve oyun insanları Vnoc’a getirmedi, trenleri ekspres trenin altında kaldı

DünyaBot

Member
1953’te Beclavsk’teki geceyi hâlâ hatırlıyorsunuz. O dönemde iki tren korkunç bir zarara yol açmıştı: 106 ölü ve 102 yaralı.


Akvice Belediye Başkanı Drahomra Dirgasov (STAN), kendisini köyde ve çevrede küçük bir anıtla anmaya ve Ndra’nın anıt plaketine çiçekler yerleştirmeye kararlıyız, diye belirtiyor.


Yetmiş yıl önce ne oldu? Prag’dan Bratislava’ya saatte 86 kilometre hızla giden R4 otoyolu, günün sonunda bir binek otomobille çarpıştı. Brno’dan 718, tren istasyonundan yaklaşık bir kilometre önce durdu.


Bratislava’dan gelen başka bir otoyola yol verdi. Yani bu tren, ter ve yolcu treni, öğleden sonra vardiyasından eve dönenlerin ve tatilini evde geçirme iznine sahip askerlerin oturduğu istasyona en geç varmalıydı. Kısacası ailesiyle birlikte açık hava konforunu arayan herkes. Bagajınızda size meyankökü, portakal ve kuru üzüm, hurma ve çocuk oyuncakları taşıdılar.


Yerlilerden bazıları sabırsızdı – tren her zaman dururdu – ve inmeye karar verdi. Bu nedenle sazlığa tırmanıp tarla yolu boyunca evlerine doğru yola çıktılar. Bu yolcular beklemek istemedi, aceleleri hayatlarını kurtardı. Akvice’ye yolcu treni gelmedi.



1953 yılında yağmurlu bir günde düştüğü su kemerleri etrafındaki demiryolu hattının bugünkü görünümü bu.



O iki yüz tonluk buharlı lokomotifin bulunduğu tren, dokuz vagonunu, toplam sekiz binek vagonunu ve bir servis vagonunu arkadan ezdi. Binek otomobilin lokomotifi bir anda koparak su deposuna doğru ilerledi. Tan vz hızla bozuldu, iki ağacı yok etti ve birini yok etti.


Hata insanın dikkatsizliğiydi. Tren makinisti ve makinist uykuya daldıkları sırada yaşanan trajedinin sorumlusuydu. Koltukların konumunu veya iki tabelayı takip etmediler, hızlı hareket eden treni yavaşlatma talimatına bile yanıt vermediler. Daha sonra yapılan araştırmalar yolculuktan önce duyularının güçlendiğini gösterdi. Brno’ya binen tren kondüktörü onu görmedi. Bu adamlar birlikte, şimdiye kadar yalnızca bir kaza nedeniyle hasar gören demiryolu ağını 1960 yılında Stblov yakınlarında Pardubice’den Liberec’e uzanan demiryolu hattına bağladılar.


Başkanın haraç yardımı için



Çok geçmeden kalpten sonra yardım geldi. Kamu Güvenliği Mahallesi’nde ikiye ayrılan demiryollarının eksikliği konusunda bilgi verildi. Ulaştırma ve İçişleri Bakanlığı çalışanları yavaş yavaş olay yerine akın ederek yerlerini Slovak ordusu mensuplarına, polis teşkilatına, sağlık personeline ve sivillere bıraktı.


İlk başta işler hızlı gidiyordu ve ne olduğunu öğrenmek için raylarda yer toplamaya başladılar. Sadece Moravya’nın diğer bölgelerinden değil, Çekya ve Slovakya’nın diğer bölgelerinden de gelen ölüler gizli bir depoda saklandı, bazı durumlarda kimlikleri yalnızca kıyafetlerinden ve vücut ağırlıklarından belirlendi. Yaralılar bölgedeki hastanelere kaldırılırken, enkaz kaldırıldı. Rud ağ hakkında ilk kez günler sonra bilgi verdi. Ölenlerin, yaralananların şairleri de var, sıradaki masada.


Karar 17 Nisan 1954’te verildi, Brno’daki halk mahkemesi kamuyu tehlikeye atan suç teşkil eden fiiller nedeniyle cezaya hükmetti. Tren makinisti Ambro Rika beş yıl, makinist Tefan Adamec üç yıl, tren makinisti Josef Huba ise 10 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Her iki tren setindeki kod da mahkeme tarafından 5 milyon kron karşılığında gönderildi.




Gönüllü porno korosu üyesi Staroviek’ten Jarmila Klecandrov, 1953’te zor bir günde Akviks’te meydana gelen demiryolu kazası kurbanlarına yardım ettiği için Kahramanlık Madalyası’na layık görüldü.



Kazanın ardından yardıma giden yaklaşık bir düzine kişiye Cumhurbaşkanı Antonn Zpotocki tarafından ödül verildi. Ödül alanlar arasında, tren istasyonundaki kurtarma çalışmaları sırasında büyük bir özveri ve cesaret sergileyerek Polonya’nın Praska Hrad kalesinde Kahraman Kadın ödülünü alan Yakın Antik Eserler gönüllü pornografik korosunun bir üyesi olan Jarmila Klecandrov da vardı.


Hastanenin trajedisini anmak için kayıtsız on bir yıl sürdü. 13 Aralık 2011’den bu yana binanın tarihi alanına kısa bir metin içeren bir kutu yerleştirildi. Bu yıl yeniden inşa edildi, bu nedenle bugün modern yapının üzerinde bir hatıra plaketi asılı.