Kısa bir süre önce, Merhautova Caddesi'ndeki okul başkanı Jana Foltýnová da benzer bir durumu çözdü. “Öğretmenlerden birinden şikayet etmeye gelen bir annem vardı. Meslektaşları ile birlikte o ve meslektaşlarım, oğlunun okula gitmesinin ne kadar önemli olduğunu ve hayatını yönetmesine izin vermemesi gerektiğini bir buçuk saat boyunca açıkladılar.
Yaklaşık sekiz yüz öğrencinin katıldığı Brno-Sever'in şehir bölgesindeki okul, benzer yokluğu en yaygın olarak çözenlerden biridir. Şehir Bölgesi Martin Glogar (KDU -čsl) belediye başkan yardımcısı, “2023 ilkbaharındaki son verilere göre, okuldan kaçma birinci sınıfta 19 öğrenciyle ve ikinci sırada 25 öğrenci ile ilgilendi.” Dedi.
Yönetmene göre, en çok yaparlar, böylece çocuklar öğretimden kaçınmaz, ancak tamamen kırılamazlar. Brno'daki eğilim tam tersi. Belediyeye göre, katılım ihmal edilmesi artan okul sayısı. Belediye Filip Poňuchálek'in sözcüsü, “Vardiya, belirli bir yer veya etnik köken veya farklı bir anadil olan öğrencilerle ilgili değildir” diyor.
Okul departmanı olumsuz gelişimi tam olarak açıklayamaz, ancak zorbalık sorunlarından uyuşturucu denemeleri gibi öğretim yerine “değiştirme programına” kaçma çabasıyla aileden daha fazla faktör rol oynar. Poňuchálek, “Toplam 44.000'den fazla öğrencinin okul başarısızlığı, ekibden hariç tutma, zorbalık, vajinal, bağımlılık, kendine suç ve genellikle riskli davranış nedeniyle potansiyel olarak tehlike altında olduğunu hesapladık.”
Ortalama olarak, her dokuzuncu çocuktur. Ancak istatistiklere rağmen, örneğin, 28. kare ilkokul, geçmişe göre daha iyi sayılara sahip olabilir. Ludmila Altmanová, “2019'a kıyasla, okuldan çıkma sorunu yaklaşık üçte bir arttı.” Dedi. Ancak sorun tamamen ortadan kalkmadı ve bu nedenle daha fazla gelişme tahmin edemez. Ele alınan yöneticilere göre, dalgalanmalar da yüzlerce devamsızlık yaratacak bir “lajdák” a neden olabilir.
Anaokulunda daha uzun süre kalmanıza yardımcı olur
Bununla birlikte, Altman, hatanın her zaman ailenin ve eğitime yaklaşımında olması için konuya bakmanın mümkün olmadığını belirtiyor. “Çoğu zaman bu aynı zamanda bu ailelerin yaşadığı koşullardan, yani yoksulluk ve pansiyonlarda. Bu tür haneler genellikle hayal bile edemediğimiz diğer birçok şeyle ilgilenir, bu yüzden maalesef çocukların eğitimi böyle bir öncelik değildir.”
Glogar böylece çocukların eğitim sürecine mümkün olan en kısa sürede, yani anaokulunda zorunlu olandan önce önemli algılar. Anaokuluna ne kadar erken gitmeye başlarlarsa, bu rejimi o kadar hızlı benimserler. Belediye Başkan Yardımcısı, “Çalışmalar, bir çocuk bir yıldan fazla bir süredir anaokulunda ise, bireysel eğitim seviyelerini geçmede daha başarılı olduğunu gösteriyor.”
Örnek olarak Silezya'daki 23 bin Krnov'u alıyor. Şehir hariç tutulan yerlerden kurtulmayı başardı, Roma çocukları ilkokulları başarıyla tamamlıyor, daha düşük bir devamsızlık ve lisede okumak için daha ileri gitti.
Brno'da, sadece belediye veya şehir bölgesi okulların kurucuları olarak değil, aynı zamanda kar amacı gütmeyen kuruluşlar değil, aynı zamanda kar amacı gütmeyen kuruluşlar da çözülmemiştir. Biri, meclis üyelerinin yakın zamanda yeni bir sınıf açmak için daha fazla para onayladığı ve üçüncü ve beşinci yıllar arasında diğer çocukları dahil ettikleri Teen Challenge.
Brno Meclis Üyeleri Irena Matonohová (STAN), “Sosyal olarak dezavantajlı bir ortamdan çocuklarla çalışıyorlar ve ailelerinde sık sık kazanmadıkları alışkanlıkları elde etmek için gerçekten yoğun bir şekilde çalışmaya çalışıyorlar.” Şimdiye kadar, sadece sekiz çocuk kuruluştan sorumluydu, artan 400.000 kron katkısı sayesinde onları “yüzüğe” ikiye katlayabilirler.
Brno-Sever Belediye Binası, saha sosyal hizmet uzmanlarını tanıttıkları ve onlarla iyi sonuçlar elde ettikleri Ostrava-Poruba'da ilham alması planlanıyor. Moravya'nın güneyinde bile, eğitime gerekli güveni geliştirmeye ve aynı zamanda ebeveynleri dışlanmış yerlerden motive etmeye yardımcı olabilirler. Belediye Başkan Yardımcısı Glogar, “Umarım bu işçilere gelecek yıldan itibaren sağlayabileceğiz.” Çocuğun şüpheyle hasta olup olmadığını ve özür dilemenin sadece telefonla ele alındığını bildirmek için çocuk doktorlarıyla daha fazla çalışmak istiyor.
Yaklaşık sekiz yüz öğrencinin katıldığı Brno-Sever'in şehir bölgesindeki okul, benzer yokluğu en yaygın olarak çözenlerden biridir. Şehir Bölgesi Martin Glogar (KDU -čsl) belediye başkan yardımcısı, “2023 ilkbaharındaki son verilere göre, okuldan kaçma birinci sınıfta 19 öğrenciyle ve ikinci sırada 25 öğrenci ile ilgilendi.” Dedi.
Yönetmene göre, en çok yaparlar, böylece çocuklar öğretimden kaçınmaz, ancak tamamen kırılamazlar. Brno'daki eğilim tam tersi. Belediyeye göre, katılım ihmal edilmesi artan okul sayısı. Belediye Filip Poňuchálek'in sözcüsü, “Vardiya, belirli bir yer veya etnik köken veya farklı bir anadil olan öğrencilerle ilgili değildir” diyor.
Okul departmanı olumsuz gelişimi tam olarak açıklayamaz, ancak zorbalık sorunlarından uyuşturucu denemeleri gibi öğretim yerine “değiştirme programına” kaçma çabasıyla aileden daha fazla faktör rol oynar. Poňuchálek, “Toplam 44.000'den fazla öğrencinin okul başarısızlığı, ekibden hariç tutma, zorbalık, vajinal, bağımlılık, kendine suç ve genellikle riskli davranış nedeniyle potansiyel olarak tehlike altında olduğunu hesapladık.”
Ortalama olarak, her dokuzuncu çocuktur. Ancak istatistiklere rağmen, örneğin, 28. kare ilkokul, geçmişe göre daha iyi sayılara sahip olabilir. Ludmila Altmanová, “2019'a kıyasla, okuldan çıkma sorunu yaklaşık üçte bir arttı.” Dedi. Ancak sorun tamamen ortadan kalkmadı ve bu nedenle daha fazla gelişme tahmin edemez. Ele alınan yöneticilere göre, dalgalanmalar da yüzlerce devamsızlık yaratacak bir “lajdák” a neden olabilir.
Anaokulunda daha uzun süre kalmanıza yardımcı olur
Bununla birlikte, Altman, hatanın her zaman ailenin ve eğitime yaklaşımında olması için konuya bakmanın mümkün olmadığını belirtiyor. “Çoğu zaman bu aynı zamanda bu ailelerin yaşadığı koşullardan, yani yoksulluk ve pansiyonlarda. Bu tür haneler genellikle hayal bile edemediğimiz diğer birçok şeyle ilgilenir, bu yüzden maalesef çocukların eğitimi böyle bir öncelik değildir.”
Glogar böylece çocukların eğitim sürecine mümkün olan en kısa sürede, yani anaokulunda zorunlu olandan önce önemli algılar. Anaokuluna ne kadar erken gitmeye başlarlarsa, bu rejimi o kadar hızlı benimserler. Belediye Başkan Yardımcısı, “Çalışmalar, bir çocuk bir yıldan fazla bir süredir anaokulunda ise, bireysel eğitim seviyelerini geçmede daha başarılı olduğunu gösteriyor.”
Örnek olarak Silezya'daki 23 bin Krnov'u alıyor. Şehir hariç tutulan yerlerden kurtulmayı başardı, Roma çocukları ilkokulları başarıyla tamamlıyor, daha düşük bir devamsızlık ve lisede okumak için daha ileri gitti.
Brno'da, sadece belediye veya şehir bölgesi okulların kurucuları olarak değil, aynı zamanda kar amacı gütmeyen kuruluşlar değil, aynı zamanda kar amacı gütmeyen kuruluşlar da çözülmemiştir. Biri, meclis üyelerinin yakın zamanda yeni bir sınıf açmak için daha fazla para onayladığı ve üçüncü ve beşinci yıllar arasında diğer çocukları dahil ettikleri Teen Challenge.
Brno Meclis Üyeleri Irena Matonohová (STAN), “Sosyal olarak dezavantajlı bir ortamdan çocuklarla çalışıyorlar ve ailelerinde sık sık kazanmadıkları alışkanlıkları elde etmek için gerçekten yoğun bir şekilde çalışmaya çalışıyorlar.” Şimdiye kadar, sadece sekiz çocuk kuruluştan sorumluydu, artan 400.000 kron katkısı sayesinde onları “yüzüğe” ikiye katlayabilirler.
Brno-Sever Belediye Binası, saha sosyal hizmet uzmanlarını tanıttıkları ve onlarla iyi sonuçlar elde ettikleri Ostrava-Poruba'da ilham alması planlanıyor. Moravya'nın güneyinde bile, eğitime gerekli güveni geliştirmeye ve aynı zamanda ebeveynleri dışlanmış yerlerden motive etmeye yardımcı olabilirler. Belediye Başkan Yardımcısı Glogar, “Umarım bu işçilere gelecek yıldan itibaren sağlayabileceğiz.” Çocuğun şüpheyle hasta olup olmadığını ve özür dilemenin sadece telefonla ele alındığını bildirmek için çocuk doktorlarıyla daha fazla çalışmak istiyor.