Brno'da Bisiklet Yolları: On yılda iki kat daha fazla olacak

DünyaBot

Member
Yeni stratejinin amacı, merkezi bölgedeki marjinal parçalar ve belediyelerle birleştirecek ana omurga yolunu tanımlayan açık bir plan oluşturmaktır. Bu, yerel bisiklete binmenin uzun vadeli bir zayıflığıdır.


Toplam 107 kilometre olmasına rağmen, bisiklet üzerindeki insanları Brno'nun merkezine güvenli bir şekilde yönlendirecek tek sürekli yolu içermez.


Yeni strateji, gelişiminin takip edileceği 2012 Bisiklet Geneel'i güncellemek. Ama her zaman olmuyordu.


“Belge, önceki planın eksik yönlerine yanıt veriyor ve bisikletin mevcut ihtiyaçlarına uyum sağlıyor. Başka bir deyişle, Cyclogenener zaten aşıldı ve şehrin yeni trendlere ve yeni kalkınma planlarına vurgu yaparak bir güncellemeye ihtiyaç duyuyor.”


Strateji ayrıca yayılan mavi bölgeleri ve bisiklete binmeyi de dikkate alıyor. Petr Kratochvíl (ODS) meclis üyesi, “Bisiklete binmeyi tüm trafik modasına daha fazla tutturmaya çalışıyoruz. Onu yükseltmek ve arabalara, toplu taşıma ve yayaların yanında daha fazla vurgu yapmak için.”


Kavramsal bisiklet ajansı yeni bir belge oluşturmayı kabul etti. Kamu Alanı Komitesi, Trafik Güvenliği ve Aktif Mobilite Marek Lahoda (Korsanlar) muhalefet temsilcisi ve başkanı, “Bisiklet yolları ağı olabildiğince yoğun olmalı, ancak mümkün olduğunca bir önceliğe sahip olamazlar.” Stratejiye dahil olan omurga yolları yine de tartışılacaktır.


Planlanan projeler, ortaya çıkan stratejiye göre yaklaşık 95 kilometre yeni bisiklet türü, şerit veya alt geçit içerir. Çoğu detaylandırmanın farklı aşamalarında. On yıl içinde yapılabilir. Tüm modifikasyonlar yapılırsa, bisiklete binme neredeyse iki katına çıkar.


Tahmini maliyetler 815 milyon krondan bahsediyor. Bu toplam, sokak rekonstrüksiyonunun bir parçası olarak planlanan önlemleri içermez.


Politikacı, bisikletçilerin payı yüzde 15'e kadar olabilir.



Giderek daha fazla insan Brno'da bisiklette. 2014 ve 2022 yılları arasında, taşımacılıktaki bisikletin payı yüzde birden beşe yükseldi. İncelemeye göre, ideal olarak otomobillerden ayrılmış 73 omurga parkuru ağ oluşturulursa, sayı aslında yüzde on ila on beşe yükselebilir. “Bu, diğer engebeli şehirlere uygun olarak karşılaştırılabilir” diyor.


Brno'nun ovada yatmaması, ancak Kratochvíl'in diğerleri gibi yerel bisikletin zayıflığı olarak gördüğü birçok tepe var. “Psikolojik etkisi var, herkes bir atlet değil” diyor.


Analize göre, inşa edilmiş bölgedeki tüm sokakların yaklaşık yüzde 73'ü hafif veya hiç tırmanışla bir kategoriye giriyor. Bisikletçiler için uygun olan Masaryk bölgesi hariç kuzey ve güney ve neredeyse tüm şehir merkezidir. Geri kalanı, özellikle Kohoutovice, Bohunice Üniversite Hastanesi veya Vinohrady ve Lisen gibi bir bisiklet geliştirme engelinden oluşabilen daha uzak kısımlar daha fazla çaba sarf etmelidir. Bu, pedeleklerin kullanımını hafifletebilir.


Engebeli olarak, çalışmanın yazarlarına göre, bisiklete binmeyen insanlar tarafından bisiklete binmeye daha fazla önyargı olabilir. Brno Derneği'nden Ivana Tošovská da benzer şekilde görüyor. “Brno'nun büyük engebesi aptalca. Sadece iki tepemiz var – Lisen ile Kohoutovice ve Vinohrady. Lesná'ya giden yol aslında tırmanmaz. Şehrin yaklaşık yüzde 75'i düzdür,” diyor elli sonra her gün bisiklet sürmeye başlayan bir kadın.


Planlar bazen gerçekle geçer



Tošovská, yeni stratejinin takip edilip edilmeyeceği konusunda endişeli olanlardan biridir. Geçmişte, genellikle General tarafından tasarlanan bisiklet -metrenin önemli sokakların yeniden inşası sırasında ortaya çıkmadığı sıklıkla gerçekleşmiştir. “En büyük sorun saygı göstermekti. Bu yüzden planları yerine getirmekten endişeliyim,” diye açıklıyor, bunun her zaman siyasi iradeye bağlı olduğunu da sözlerine ekledi.


Yeni belge, selefinden farklı bir şekilde tasarlanmalıdır. Poňuchálek, “Genel olarak konuşursak, BRNO'daki tüm sokaklar için önerilen genel önlemler ve bireysel yolların önemini daha az algılamış. Öte yandan, yeni strateji ana ve tamamlayıcı yolları ortaya koyuyor.”


Kratochvíl'e göre, yeniden yapılandırılmış her caddede siklo metreleri bekleniyor. Dahası, son yıllarda, bisikletteki insanlar için altyapıyı iyileştirme projelerinin para eksikliği nedeniyle duracağı gerçekleşmedi. “Bu finansla ilgili değil, proje hazırlığı ile ilgili,” diye garanti ediyor.


Son zamanlarda, Rennes sınıfındaki bisiklet yolu oluşturuldu. Ve birkaç gün içinde insanlar doğrudan Poříčí ve Bauerova sokakları boyunca doğrudan Svratka nehrinde inşa edilen yaklaşık üç kilometre karışık yol kullanabilirler.