Klasik şarap pazarı çökerken “balonlar” da genişliyor. Şarap kurumları bu trendden yararlanmak ve Svatomartinského’da olduğu gibi köpüklü ve köpüklü şarapları ulusal bir markayla kaplamak istiyor.
“Perakende zincirlerinde köpüklü şarapların satışı gazsız şarapların pahasına sürekli artıyor. Daha binmeden önce onu nasıl yakalayacağıma dair bir tartışma vardı. Artık bu şarabın karakterini net bir şekilde tanımlamanın, tüketiciler tarafından mümkün olduğunca kolay anlaşılacak şekilde ona bir isim vermenin ve bu pazar segmentinde daha fazla etki kazanmaya çalışmanın iyi olacağı sonucuna vardık.” Vinařské fond Zbyněk Vičar’ın yeni müdürünü duyurdu. Bu bölgede şu anda ünlü prosecco gibi ithal şarapların hakimiyeti bulunmaktadır.
Plan, Şarap Üreticileri Birliği başkanı Martin Chlad’ın desteğini alıyor. Bu, daha düşük oranda alkol içeren ürünleri bir yaşam tarzı ve ana akım formda içen genç neslin tercihlerine işaret ediyor. “Bunu üreticilerimiz, yetiştiricilerimiz ve şarapçılarımız için hazırlayabilmek bizim için önemli. Örneğin konserde bir kutuda içebileceğiniz bir içecek için basit tasarımlı bir ambalaj hayal edebiliyorum” diye özetliyor Chlad. Kendisi, gazsız şarap olarak adlandırılan pazarın son üç yılda yıllık bazda yüzde 9,5 oranında düştüğünü, baloncuklu pazarın ise sabit kaldığını, hatta büyüdüğünü belirtiyor. Şarap üreticileri bunu biliyor ve üretimlerini buna göre uyarlıyorlar.
Popülerliği giderek artan bu şarapları kapsayacak ve müşteriye kaliteyi garanti edecek ulusal markanın adı Bublina olacak. Ancak yine de tescil edilmesi gerekiyor ve bu da ismin çok genel olması nedeniyle ancak görselle birlikte mümkün olabiliyor. Yaklaşık bir ay içinde yapılabilir.
Şarap Üreticileri Birliği başkanı, Bublina projesinin, bireysel şarapların kalite seviyesini gösteren bir sistemi içermesini istiyor. “Birkaç yıl önce bununla ilgili çalışmalar başladı ve şimdi restore ediliyor. Bu, artık temel bir ulusal köpüklü içecek markasının yaratılacağı ve gelecekte müşterinin bir baz mı yoksa bir tür üst içki mi içtiğini bilmesini sağlayacak bir hiyerarşi üzerinde çalışabileceğimiz anlamına geliyor” diye özetliyor Chlad.
On beş yılı aşkın bir süredir köpüklü şarap üreten ve aynı zamanda Çek tüketiciler arasında artan popülerliğini gözlemleyen Břeclavsk’taki Zaječí’den Vinařství Vajbar’a göre, açık, sakin ve katı kuralları olan ulusal birleşik bir markanın uzun zaman önce hazır olması gerekirdi. . “Bunu yapamayacağımızı bağcılardan duyuyoruz. Ama sonuçta Vinařské Vakfı ve dernek, her yıl 2,5 milyon şişe satılan, sıfırdan mükemmel bir St. Martin şarabı markası yarattı. Bu işe tam gaz girersek birkaç yıl içinde burada aynı derecede önemli bir markaya sahip olabileceğimize %100 inanıyorum” diyor Bronislav Vajbar.
Etkileyiciler de yardımcı oluyor
Znojmo’daki Dobšice yakınında bulunan Vinařství Lahofer de yerli köpüklü şarapların kalitesini garanti edecek planı memnuniyetle karşılıyor. Frizzante içeceklerini sadece standart “yedili” olarak değil, aynı zamanda yukarıda belirtilen 0,25 litrelik kutularda da sunmaktadır. Lahofer’in müdürü Petr Chaloupecký, “Frizzante şaraplarının üretim ve tüketim eğilimi esas olarak genç nesle hitap ediyor ve son yıllarda artış gösteriyor” diyor.
Örneğin Břeclav bölgesindeki Rakvice’den Vinselekt’ten Miloš Michlovsky’nin, kendisine şarabı çağrıştırmayan Bublina ismiyle ilgili bir sorunu var. Halihazırda çok sayıda köpüklü ürün bulunduğunu ve bunların çoğunun maliyetinin 50 kronun çok altında olduğunu belirtiyor ve bunun da bu segmentin uzun süredir meşgul olduğunu kanıtladığını söylüyor. “Eğer bir şansı varsa bana göre o da Moravya üzümlerinden yapılan yerel isimli ‘köpüklü şaraplar’ projesidir. Ayrıca doğal CO2 içeren ve yine yerel üzümlerden elde edilen köpüklü şarap da eşlik edebilir. Parlak bir örnek Prosecco projesidir” diye hatırlatıyor koruma altındaki İtalyan markası.
Aynı zamanda şarap imalathanesinde alkolsüz, hafif köpüklü bir içecek de üretiliyor. “Yaklaşık on iki yıllık zamansız vizyonumuz doğru seçimdi ve bugün müşterilerimizi sonuna kadar memnun etmek için yapacak çok şeyimiz var. Ancak atık alkol denilen şeyi değerlendiremiyoruz. En üst kalitededir ancak teknolojik olarak yeni bir ürün olduğu için mevcut üreticiler bunu kendi köklü markaları için kullanamamaktadır. Yeni bir ürün yaratmaları gerekecek” diye belirtiyor Michlovsky.
Gazsız şaraba olan ilginin azalmasının nedeni ise genç kuşakta alkol tüketiminin azalması ve ekonomik durumun insanları gereksiz harcamalardan tasarruf etmeye itmesi. Şarap Fonu bu nedenle geleneksel çeşitleri desteklemek için bir televizyon kampanyası başlattı; yeni direktör aynı zamanda sosyal ağlar aracılığıyla tüketicilerle iletişimi güçlendirmek istiyor. “İki kadın fenomenle çalışıyoruz ve şarap seven ve deneyimlerini sosyal ağlarda paylaşan yerel yaratıcılardan oluşan bir ağ geliştiriyoruz. Bu iletişim yönteminin çok etkili olduğunu düşünüyorum” diyor Vičar. Yaz aylarında roze şarap spritzerlerinin tanıtımını da yapmayı hedefledi.
“Perakende zincirlerinde köpüklü şarapların satışı gazsız şarapların pahasına sürekli artıyor. Daha binmeden önce onu nasıl yakalayacağıma dair bir tartışma vardı. Artık bu şarabın karakterini net bir şekilde tanımlamanın, tüketiciler tarafından mümkün olduğunca kolay anlaşılacak şekilde ona bir isim vermenin ve bu pazar segmentinde daha fazla etki kazanmaya çalışmanın iyi olacağı sonucuna vardık.” Vinařské fond Zbyněk Vičar’ın yeni müdürünü duyurdu. Bu bölgede şu anda ünlü prosecco gibi ithal şarapların hakimiyeti bulunmaktadır.
Şarap çeşitleri nelerdir? Köpüklü Kabarcıklar doğal olarak, yani bir tankta veya şişede fermantasyon yoluyla oluşturulur. Köpüklü, yani frizzante: kabarcıklar kendiliğinden oluşmaz, karbonatlama yoluyla eklenmeleri gerekir. Sessizlik Kabarcıksızdır. Hala şarap daha fazla alkol içerir, genellikle yüzde 11 civarındadır, ancak bu oran 15’e kadar çıkabilir. Köpüklü ve köpüklü şaraplar yüzde 4 ila 11 arasında değişmektedir, alkolsüz de olabilirler. |
Plan, Şarap Üreticileri Birliği başkanı Martin Chlad’ın desteğini alıyor. Bu, daha düşük oranda alkol içeren ürünleri bir yaşam tarzı ve ana akım formda içen genç neslin tercihlerine işaret ediyor. “Bunu üreticilerimiz, yetiştiricilerimiz ve şarapçılarımız için hazırlayabilmek bizim için önemli. Örneğin konserde bir kutuda içebileceğiniz bir içecek için basit tasarımlı bir ambalaj hayal edebiliyorum” diye özetliyor Chlad. Kendisi, gazsız şarap olarak adlandırılan pazarın son üç yılda yıllık bazda yüzde 9,5 oranında düştüğünü, baloncuklu pazarın ise sabit kaldığını, hatta büyüdüğünü belirtiyor. Şarap üreticileri bunu biliyor ve üretimlerini buna göre uyarlıyorlar.
Popülerliği giderek artan bu şarapları kapsayacak ve müşteriye kaliteyi garanti edecek ulusal markanın adı Bublina olacak. Ancak yine de tescil edilmesi gerekiyor ve bu da ismin çok genel olması nedeniyle ancak görselle birlikte mümkün olabiliyor. Yaklaşık bir ay içinde yapılabilir.
Şarap Üreticileri Birliği başkanı, Bublina projesinin, bireysel şarapların kalite seviyesini gösteren bir sistemi içermesini istiyor. “Birkaç yıl önce bununla ilgili çalışmalar başladı ve şimdi restore ediliyor. Bu, artık temel bir ulusal köpüklü içecek markasının yaratılacağı ve gelecekte müşterinin bir baz mı yoksa bir tür üst içki mi içtiğini bilmesini sağlayacak bir hiyerarşi üzerinde çalışabileceğimiz anlamına geliyor” diye özetliyor Chlad.
On beş yılı aşkın bir süredir köpüklü şarap üreten ve aynı zamanda Çek tüketiciler arasında artan popülerliğini gözlemleyen Břeclavsk’taki Zaječí’den Vinařství Vajbar’a göre, açık, sakin ve katı kuralları olan ulusal birleşik bir markanın uzun zaman önce hazır olması gerekirdi. . “Bunu yapamayacağımızı bağcılardan duyuyoruz. Ama sonuçta Vinařské Vakfı ve dernek, her yıl 2,5 milyon şişe satılan, sıfırdan mükemmel bir St. Martin şarabı markası yarattı. Bu işe tam gaz girersek birkaç yıl içinde burada aynı derecede önemli bir markaya sahip olabileceğimize %100 inanıyorum” diyor Bronislav Vajbar.
Etkileyiciler de yardımcı oluyor
Znojmo’daki Dobšice yakınında bulunan Vinařství Lahofer de yerli köpüklü şarapların kalitesini garanti edecek planı memnuniyetle karşılıyor. Frizzante içeceklerini sadece standart “yedili” olarak değil, aynı zamanda yukarıda belirtilen 0,25 litrelik kutularda da sunmaktadır. Lahofer’in müdürü Petr Chaloupecký, “Frizzante şaraplarının üretim ve tüketim eğilimi esas olarak genç nesle hitap ediyor ve son yıllarda artış gösteriyor” diyor.
Örneğin Břeclav bölgesindeki Rakvice’den Vinselekt’ten Miloš Michlovsky’nin, kendisine şarabı çağrıştırmayan Bublina ismiyle ilgili bir sorunu var. Halihazırda çok sayıda köpüklü ürün bulunduğunu ve bunların çoğunun maliyetinin 50 kronun çok altında olduğunu belirtiyor ve bunun da bu segmentin uzun süredir meşgul olduğunu kanıtladığını söylüyor. “Eğer bir şansı varsa bana göre o da Moravya üzümlerinden yapılan yerel isimli ‘köpüklü şaraplar’ projesidir. Ayrıca doğal CO2 içeren ve yine yerel üzümlerden elde edilen köpüklü şarap da eşlik edebilir. Parlak bir örnek Prosecco projesidir” diye hatırlatıyor koruma altındaki İtalyan markası.
Aynı zamanda şarap imalathanesinde alkolsüz, hafif köpüklü bir içecek de üretiliyor. “Yaklaşık on iki yıllık zamansız vizyonumuz doğru seçimdi ve bugün müşterilerimizi sonuna kadar memnun etmek için yapacak çok şeyimiz var. Ancak atık alkol denilen şeyi değerlendiremiyoruz. En üst kalitededir ancak teknolojik olarak yeni bir ürün olduğu için mevcut üreticiler bunu kendi köklü markaları için kullanamamaktadır. Yeni bir ürün yaratmaları gerekecek” diye belirtiyor Michlovsky.
Gazsız şaraba olan ilginin azalmasının nedeni ise genç kuşakta alkol tüketiminin azalması ve ekonomik durumun insanları gereksiz harcamalardan tasarruf etmeye itmesi. Şarap Fonu bu nedenle geleneksel çeşitleri desteklemek için bir televizyon kampanyası başlattı; yeni direktör aynı zamanda sosyal ağlar aracılığıyla tüketicilerle iletişimi güçlendirmek istiyor. “İki kadın fenomenle çalışıyoruz ve şarap seven ve deneyimlerini sosyal ağlarda paylaşan yerel yaratıcılardan oluşan bir ağ geliştiriyoruz. Bu iletişim yönteminin çok etkili olduğunu düşünüyorum” diyor Vičar. Yaz aylarında roze şarap spritzerlerinin tanıtımını da yapmayı hedefledi.