Şaraba giden turistlerin sayısı artıyor, genellikle konaklama için son dakikada rezervasyon yapılıyor

DünyaBot

Member
Brno’nun merkezindeki U Heligonky’de konaklama için Patrik Vodička, “Otelimiz tüm yıl boyunca dolu, bu yüzden memnunuz” diyor. Břeclav bölgesindeki Drnholec’teki La Bobul Apartmanları yaz aylarında her zaman doludur ve yakındaki Velké Bílovice’de aynı adı taşıyan şarap imalathanesi bölgesindeki Mádl Hotel’de de oldukça yoğundur.


Sadece şarap seven bölgelerde başarılı olmadı. Moravya Karst’ındaki Camp Relaxa Sloup’tan František Baláž, “Bu yıl tarihteki en fazla sayıda insanı ağırladık ve bu açıdan kesinlikle memnunuz” diyor.


Aynı zamanda covid bittikten hemen sonra daha iyi bir sezon geçiren konaklama sağlayıcıları da var. “Yaz çok yoğundu ama salgının hemen ardından daha büyük bir patlama yaşanmış gibi hissettim. İnsanlar dinlenmek istiyordu, çok fazla insan vardı.” Nikola B. Osičková, şaraphaneyi Velké Bílovice’deki konaklama yeri ile karşılaştırıyor.


Geçen yıla göre yüzde on beş daha az insan yaz boyunca Vican Şarap İmalathanesi’ne geldi. “Bize öyle geliyor ki insanlar yurtdışında bir yerde tatile çıkıyordu ve şimdi Eylül ayında Güney Moravya’da ikinci bir tatil yapıyorlar. Kesinlikle burçak mevsimine ilgi duyuyorlar. Yönetici Lenka Maloňová şöyle açıklıyor: “Şirketlere yönelik ekip oluşturma etkinliklerinin organizasyonu ve diğer şeylerin yanı sıra onları üzüm toplamak için bağa götürmemiz sayesinde bu sefer bizim için ilginç.


Bahsedilen Velkóbílovice’deki Osička Şarap İmalathanesi’nin sonbaharı da bu yıl, konukların otobüsle gelip konakladığı ve tadım akşamı geçirdiği şirket turları veya diğer turlarla yoğun geçiyor. Drnholeck’teki La Bobul Apartments’ta da benzer bir durum var. “Hafta sonları sonbahar dolu. Bu esas olarak bölgedeki şaraplar, burčák, açık mahzenler ve taze şarapla ilgilidir”, diye onaylıyor ortak sahibi Veronika Húsková.


Château Valtice şarap imalathanesi de şarap turizmine olan ilgide bir düşüş fark etmedi. “Bu yıl tur turumuzu, Şarap Katedrali adı verilen şarap yıllandırma mahzenini de kapsayacak şekilde genişlettik ve şaraphane alanında çeşitli kültürel etkinlikler düzenleniyor. İnsanlar bizi görmeye geliyorlar ve bundan dolayı çok mutluyuz. Pazarlama müdürü David Šťastný, “Her zaman zamansızlığımızı geliştirmek ve sürdürmek istiyoruz” diyor.


Çek Merkez Turizm Ofisi – CzechTourism – gastroturizm ve şarap seyahati sayesinde Güney Moravya Bölgesi’nin sonbaharda en “popüler” bölge olacağını tahmin ediyor. Aynı zamanda yaptığı analizlere göre Güney Moravya’daki konaklama sağlayıcıları Eylül ayı başında çift kişilik oda için ortalama 2.842 kron talep ediyordu. Ülke çapındaki ortalama 2.644 krondu; bu, geçen yıla göre neredeyse üç yüz artış anlamına geliyor.


Son dakika rezervasyonu



Ancak iletişime geçilen konaklama sağlayıcıların neredeyse tamamı turistlerin daha az harcama yaptığı konusunda hemfikir. “Müşteriler son zamanlarda daha az hizmeti tercih ediyor. Yani otel menüsü bile bazen çılgınca görünüyor çünkü insanlar konaklama paketlerinin kapsamı dışındaki ekstra hizmetleri temelden sınırlıyorlar. Konaklamadaki bir diğer yenilik ise misafirlerin artık genellikle uzun süreli önceden rezervasyon yapmaması, varışlarına çok kısa bir süre kala rezervasyon yapmasıdır. Bu daha önce de gelenek değildi” diye açıklıyor Vranov nad Dyjí’deki Babyhotel Karolínka’nın ortak sahibi Vladimír Röss.


İnsanların daha az para harcadığı ve aynı zamanda daha kısa sürelerle seyahat ettiği, Znojmo bölgesindeki otel ve konuk evlerinin bulunduğu şarap imalathanesi Vinice Hnanice’de de görülüyor. “İnsanların meşrubat ve atıştırmalıklara daha az para harcadığını fark ettik. Fıçı birada bir düşüş görmüyoruz” diye ekliyor Camp Relaxa Sloup’tan Baláž’ın deneyimi. CzechTourism ayrıca ek hizmetlere daha az harcama yapıldığını gözlemliyor; dolayısıyla anahtarın kredibilitesi yüksek yabancı turistleri Çek Cumhuriyeti’ne çekmek olduğu söyleniyor.


Grandhotel Brno’nun yöneticisi Jan Kacíra’ya göre, insanlar sırf Brno’daki tüm büyük otellerin fiyatları arttığı için daha az harcama yapmıyor. “İşletme maliyetleri arttı. Elektrik, gaz, su, işçilik, her şeyin fiyatı arttı. Ve müşteriler daha fazlasını daha yüksek fiyata talep ediyor. Brno’da ortalama fiyat gecelik 100 Euro civarında (yani yaklaşık 2.500 kron – editörün notu)” diye sıralıyor.


Geçen yıl Noel öncesine kadar hep doluydu, bu yıl da aynı, bu Eylül ayı bile en iyisi. “Cuma gününden pazar gününe kadar turistler Brno’ya gidiyor ama hafta içi oteller kurumsal firmalardan daha yüksek fiyatlarla besleniyor. Büyük Brno şirketleri, kongreler, konferanslar, festivaller ve çalıştaylar sayesinde şehir merkezindekiler en kalabalık yerlerdir” diye açıklıyor Kacíř.


Ancak rezervasyonlar söz konusu olduğunda Kovid sonrası tüketici davranışının değiştiğini de kabul ediyor. Bugün büyük kongrelere bir ay kala, eskiden bu süre yarım yıl, hatta bir yıldı.