Ralli pilotu, navigatörle sürüş konusunda kadın sesinden hoşlandığımı söylüyor

DünyaBot

Member
Her ne kadar rallideki kadın sürücülerin sayısı hala artıyor olsa da ve örneğin önümüzdeki Cuma ve Cumartesi Agrotec Petronas Rallisi Hustopeče'nin başlangıcında on dört kadın olacak olsa da, erkeklere karşı hala önemli bir azınlıktalar.


Fridrich gülümseyerek “Kişisel olarak dahili telefondaki kadın sesinden hoşlanıyorum” diye itiraf ediyor. Birkaç yıl önce, denizciler arasında öne çıkan bir isim olan Jaroslav Jugas'ın kızı Vanda Jugasová ile birkaç yarışı tamamladı ve arabadaki kız unsuruyla yaşadığı iyi deneyime geri döndüğü için mutluydu.


“Lenka genç ve ralli konusunda heyecanlı. Yavaş yavaş birbirimize alışıyoruz ve iyi gidiyoruz. Navigasyon yaparken yanınızda kadın ya da erkek oturması fark etmez ve etmez, mesele tavırdır. Lenka'dan memnunum. Sesi de diğer olumlu yönlerden biri” diyor yirmi dokuz yaşındaki sürücü.


Yanındaki koltukta gerçekten “sahte” bir takviye vardı – yolcusu Batı Bohemya'dan geliyordu ve Šumava Rallisi'nin Koráb adlı özel etaplarından birinin güzergahı üzerinde bulunan bir evde büyümüştü. “O en ünlülerden biri. Yarışmayı çocukluğumdan beri izliyorum, kesinlikle beni etkiledi,” diye altı yaş küçük olan Kreslová başını salladı. Halen Çek motor sporlarının çatı kuruluşu olan Autoklub ČR'nin sekreteryasında çalışmaktadır.


Kelime sırası büyük rol oynuyor



Direksiyon başında oturmayı sevmiyor ama bir navigatör olarak kendi atmosferinde. Fridrich, “Lenka hazırlıklarında çalışkan ve titiz” diyor.


Aynı arabaya binmeden önce de arkadaştılar, bu yüzden Fridrich iki buçuk yıl sonra Alfa Romeo 147'sinden indiğinde gezgin Lukáš Sedláček nereye döneceğini biliyordu.


Ve böylece ilerledikçe toynaklı partnerle olan etkileşimini geliştiriyor. “Henüz evli olduğumuzu söyleyecek kadar kilometremiz yok. Ama birlikte binebiliriz. Son Český Krumlov Rallisi'nde yarı eksenin bize ihanet etmesi, Kuba'nın pes etmek istememesi, bana görev vermesi ve işe yaraması hoşuma gitti,” diye takdir ediyor Kreslová.


Esas olarak Fridrich'in önceki sürücülerinden daha hızlı olan hızına alışması gerekiyordu. “Test sürüşü sırasında bana dikte ettiği bilgiyi ne zaman istediğini, nasıl okumak istediğini, kelime sırasının büyük rol oynadığını öğreniyorum. Bütün bunların koordine edilmesi gerekiyor” diye açıklıyor.


Kağıtla yönlendirme




Agrotec Petronas Rallisi Hustopeče


Popüler “bağlar arası miting”in on dokuzuncu yılı gerçekleşecek 14 ve 15 Haziran Avrupa Ralli Kupası serisinin altıncı yarışı ve Çek Ralli Şampiyonasının üçüncü etkinliği. Cuma günü saat 16.30'da Hustopeče'deki Husova Caddesi'nde ve Cumartesi günü saat 8.30'da başlıyor. Planlanıyor on iki hız testi Geçişler dahil toplam uzunluğu 160 kilometreyi aşan başlangıç sahasının 387 kilometresi bekleniyor.


Bu etkileşim pratikte nasıl işliyor? “Yarışmadan bir veya iki gün önce piste çıkıyoruz. Genellikle üç geçişimiz olur. İlkinde Kuba yarışta benden ne duymak istediğini bana dikte ediyor ve ben de bunu sürüş sırasında yazıyorum. İkinci geçişte notları düzeltiyoruz ve üçüncü geçişte neredeyse temiz gitmeye çalışıyoruz” diyor gezgin, görevleri hakkında.


Pistte çoğunlukla kağıtlara göre yön buluyor çünkü gülümseyerek itiraf ettiği gibi, Fridrich'in arabasındaki koltuğu alçak ve dışarıyı pek göremiyor. “Alfa harika bir araç, sağlam. Bu hoşuma gitti” diyerek kendini övüyor.


Her ikisi de yaklaşan Hustopeče Rallisi'nin şu ana kadar yılın en önemli olayı olduğunu düşünüyor. Kreslová, “Takvimdeki en güzel yarışma” diyor. Bu aynı zamanda bir iç saha yarışı ve bu da esas olarak Fridrich'in sorumluluğunda. “Geçen yıl Hustopeče'de kaza yaptım, geçen yıl yakıt pompasında bir sorun vardı. Bu yıl yarışı tamamlayıp ön sıralara talip olmak istiyorum” diyen sürücü, hırsını gizlemiyor.