Yerel halk, kendi topraklarında çok yoğun olan D46 otoyoluyla mücadele ediyor. Diğer tarafta ise sıradan ölümlülerin girmesinin yasak olduğu askeri bölge Březina yer alıyor.
Vyškov bölgesindeki Pustiměř şu anda yeterince kuşatılmış durumda, ancak gelecekte yerel halkın hoşnutsuzluğuna rağmen hepsi bu kadar olmayacak. Orijinal planın aksine, demiryolları kadastrosunu Vyškov'dan komşu Olomouc bölgesindeki Nezamyslice'ye yeniden yönlendirilmiş bir hat inşa etmek için kullanmak istiyor. Bu bölüm, Brno'dan Přerov'a uzanan yoğun demiryolunun bir parçasını oluşturmaktadır.
Mevcut rota, Ivanovice na Hané'ye girmeden önce ilçe kasabasından doğuya doğru Křižanovic na Vyškovska, Topolan ve Hoštic-Heroltic çevresinde kıvrılarak ilerliyor. Pistin bu bölümü Demiryolu İdaresi tarafından iptal edilecek ve bunun bedelini Pustiměř ödeyecek. Trenler artık Vyškov'dan iki hat boyunca kuzeye doğru ilerleyecek ve yaklaşık iki bin kişinin yaşadığı söz konusu köyün etrafında uzun bir yay boyunca doğuya ulaşacak. Onlar için demiryolu evlerinin sadece birkaç yüz metre uzağına inşa edilecek ve tasarıma göre işçiler onu arazide derin bir yarığa yerleştirecekler.
“Peyzaj karakterinde ciddi bir bozulma olacak. Parkur en az üç hektarlık ekilebilir araziye uzanacak. Ve bununla bağlantılı başka rahatsızlıklar da var. Yeraltı suyunu tehlikeye atacak ve bu da kuyuların boş kalmasına neden olacaktır. Diğer bir sorun da gürültü, inşaat göç eden hayvanları da etkileyecek” diye eleştiren Pustiměre belediye başkanı Vlastimil Smékal (ANO), ancak yolun iki katına çıkarılması gerektiğini kabul ediyor.
Zaten belediye projeye sekiz eleştiri içeren olumsuz görüş gönderdi. Yıllardır çalışmaları süren güzergahın modernizasyon planı peyzaja etkisi açısından değerlendirme aşamasında. Demiryolu İdaresi yakın zamanda inşaatın ne gibi etkiler yaratacağını belirten tamamlanmış belgeleri Çevre Bakanlığı'na teslim etti.
Rayların Pustiměr'e daha yakın bir yere taşınması, trenlere iki yüz kata kadar seyahat etme fırsatı verecek, güzergah aynı zamanda yüksek hızlı trenler tarafından da işgal edilecek.
“Mevcut monoray hattının yerleşim alanı ile arazi koşulları arasındaki zikzaklar anlamlı bir şekilde düzleştirilmesine olanak vermiyor. Bu tam olarak görev değişiklikleri ve yeni yönetim sayesinde gerçekleşecek. Büyük yay, yolu önemli ölçüde düzleştirecek ve böylece trenler önemli ölçüde daha yüksek hızda çalışabilecek” diye açıklıyor demiryolu şirketinin sözcüsü Dušan Gavenda'nın niyeti.
Ancak Hoštice-Heroltice sakinleri bu değişiklikler konusunda hiç de hevesli değiller. Oradaki istasyon için hizmetin sonu anlamına geliyor.
“Durağı korumak istedik. Eskisi kadar sık olmasa da herkes alıştı. Ancak bu bize ekstra bağlantılar sağlıyor” diye belirtiyor köyün belediye başkanı Luděk Kolkop (kızlık soyadı). Gürültülü demiryolunun artık onları aile evlerinden sadece birkaç yüz metre uzağa götürmeyecek olması bölge halkı için bir teselli olmayacak.
Mevcut parkur yerine hayvan barınağı
Pist güzergahında özel olarak korunan iki hayvan türü inşaat açısından sorun teşkil edebilir. Beş yıl önce, Çek Çevre Denetleme personeli tarafından halihazırda Prostějovsk'ta bulunan Dřevnovice ve Nezamyslice belediyelerinin kadastrosundaki araziyi incelerken hamster ve tarla kekliklerinin varlığı keşfedildi.
Parkurun 16 kilometre uzunluğundaki bölümünün çevresi de benzer nitelikte bu türlere uygun sahalar içeriyor. Çevre Bakanlığı'ndan çalışanlarının plan hakkında yorum yaptığı Güney Moravya Valiliği sözcüsü Alena Knotková, “Bu, yoğun olarak insan etkisi altında kalan tarım arazileri ve ormansız alanlardan oluşan, bitki habitatlarının baskın olduğu ve çalılıkların istila ettiği bir ortamdır” diye açıklıyor.
Bahsedilen hayvanların ortaya çıkması nedeniyle demiryolu çalışanları, mevcut ve gelecekteki hattın natüralist araştırmasını güncelleştirdi ve ayrıca yeni demiryolunun geçirgenliğine odaklanan bir göç çalışması yaptırdı. Araştırmanın sonuçları sayesinde en azından geçici olarak rahat bir nefes alabildiler, çünkü uzmanlar geçen sezon hamster veya keklik kaydetmemişti.
“Elbette bu, bunların daha geniş bir alanda meydana gelmesini kesin olarak göz ardı edebileceğimiz anlamına gelmiyor; bu öncelikle komşu alanların yönetilme şekline bağlıdır. Bu nedenle, her iki tür üzerindeki olası olumsuz etkileri ortadan kaldırmak veya azaltmak için önlemler önerilmiştir” diye vurguluyor Gavenda.
Bir adım, yetkililer tarafından çıkarılan kekliklerin muhafaza koşullarından muaf tutulmasıdır. Bir diğeri ise, örneğin inşaat sırasında, hayvanlar üzerinde mümkün olan en az etkiyle en uygun prosedürü tavsiye edecek uzman bir ekolojik denetimin bulunmasının gerekliliğidir. Gereklilikler aynı zamanda ağaçların kesilmesi, su yollarının korunması ve hayvanlara göç imkanı sağlanmasıyla da ilgilidir. Orijinal parkurun terk edilmiş gövdesinin restorasyonunun hayvanlar açısından olumlu olacağı düşünülüyor. Gavenda, “Teknik unsurların kaldırılmasından ve ağaç dikimi de dahil olmak üzere müteakip modifikasyonlardan sonra, tarımsal alanda değerli bir biyokoridor işlevi görecek” diye inanıyor.
Bu, en erken 2032 yılında, altı yıllık tam modernizasyondan sonra demiryolunun bu bölümünün yeni formunun tamamlanmasıyla gerçekleşecek.
Vyškov bölgesindeki Pustiměř şu anda yeterince kuşatılmış durumda, ancak gelecekte yerel halkın hoşnutsuzluğuna rağmen hepsi bu kadar olmayacak. Orijinal planın aksine, demiryolları kadastrosunu Vyškov'dan komşu Olomouc bölgesindeki Nezamyslice'ye yeniden yönlendirilmiş bir hat inşa etmek için kullanmak istiyor. Bu bölüm, Brno'dan Přerov'a uzanan yoğun demiryolunun bir parçasını oluşturmaktadır.
Mevcut rota, Ivanovice na Hané'ye girmeden önce ilçe kasabasından doğuya doğru Křižanovic na Vyškovska, Topolan ve Hoštic-Heroltic çevresinde kıvrılarak ilerliyor. Pistin bu bölümü Demiryolu İdaresi tarafından iptal edilecek ve bunun bedelini Pustiměř ödeyecek. Trenler artık Vyškov'dan iki hat boyunca kuzeye doğru ilerleyecek ve yaklaşık iki bin kişinin yaşadığı söz konusu köyün etrafında uzun bir yay boyunca doğuya ulaşacak. Onlar için demiryolu evlerinin sadece birkaç yüz metre uzağına inşa edilecek ve tasarıma göre işçiler onu arazide derin bir yarığa yerleştirecekler.
8 eleştiri Pustiměř'nin çevresindeki pisti modernize etme planları var. |
“Peyzaj karakterinde ciddi bir bozulma olacak. Parkur en az üç hektarlık ekilebilir araziye uzanacak. Ve bununla bağlantılı başka rahatsızlıklar da var. Yeraltı suyunu tehlikeye atacak ve bu da kuyuların boş kalmasına neden olacaktır. Diğer bir sorun da gürültü, inşaat göç eden hayvanları da etkileyecek” diye eleştiren Pustiměre belediye başkanı Vlastimil Smékal (ANO), ancak yolun iki katına çıkarılması gerektiğini kabul ediyor.
Zaten belediye projeye sekiz eleştiri içeren olumsuz görüş gönderdi. Yıllardır çalışmaları süren güzergahın modernizasyon planı peyzaja etkisi açısından değerlendirme aşamasında. Demiryolu İdaresi yakın zamanda inşaatın ne gibi etkiler yaratacağını belirten tamamlanmış belgeleri Çevre Bakanlığı'na teslim etti.
Rayların Pustiměr'e daha yakın bir yere taşınması, trenlere iki yüz kata kadar seyahat etme fırsatı verecek, güzergah aynı zamanda yüksek hızlı trenler tarafından da işgal edilecek.
“Mevcut monoray hattının yerleşim alanı ile arazi koşulları arasındaki zikzaklar anlamlı bir şekilde düzleştirilmesine olanak vermiyor. Bu tam olarak görev değişiklikleri ve yeni yönetim sayesinde gerçekleşecek. Büyük yay, yolu önemli ölçüde düzleştirecek ve böylece trenler önemli ölçüde daha yüksek hızda çalışabilecek” diye açıklıyor demiryolu şirketinin sözcüsü Dušan Gavenda'nın niyeti.
Ancak Hoštice-Heroltice sakinleri bu değişiklikler konusunda hiç de hevesli değiller. Oradaki istasyon için hizmetin sonu anlamına geliyor.
“Durağı korumak istedik. Eskisi kadar sık olmasa da herkes alıştı. Ancak bu bize ekstra bağlantılar sağlıyor” diye belirtiyor köyün belediye başkanı Luděk Kolkop (kızlık soyadı). Gürültülü demiryolunun artık onları aile evlerinden sadece birkaç yüz metre uzağa götürmeyecek olması bölge halkı için bir teselli olmayacak.
Mevcut parkur yerine hayvan barınağı
Pist güzergahında özel olarak korunan iki hayvan türü inşaat açısından sorun teşkil edebilir. Beş yıl önce, Çek Çevre Denetleme personeli tarafından halihazırda Prostějovsk'ta bulunan Dřevnovice ve Nezamyslice belediyelerinin kadastrosundaki araziyi incelerken hamster ve tarla kekliklerinin varlığı keşfedildi.
Parkurun 16 kilometre uzunluğundaki bölümünün çevresi de benzer nitelikte bu türlere uygun sahalar içeriyor. Çevre Bakanlığı'ndan çalışanlarının plan hakkında yorum yaptığı Güney Moravya Valiliği sözcüsü Alena Knotková, “Bu, yoğun olarak insan etkisi altında kalan tarım arazileri ve ormansız alanlardan oluşan, bitki habitatlarının baskın olduğu ve çalılıkların istila ettiği bir ortamdır” diye açıklıyor.
Bahsedilen hayvanların ortaya çıkması nedeniyle demiryolu çalışanları, mevcut ve gelecekteki hattın natüralist araştırmasını güncelleştirdi ve ayrıca yeni demiryolunun geçirgenliğine odaklanan bir göç çalışması yaptırdı. Araştırmanın sonuçları sayesinde en azından geçici olarak rahat bir nefes alabildiler, çünkü uzmanlar geçen sezon hamster veya keklik kaydetmemişti.
“Elbette bu, bunların daha geniş bir alanda meydana gelmesini kesin olarak göz ardı edebileceğimiz anlamına gelmiyor; bu öncelikle komşu alanların yönetilme şekline bağlıdır. Bu nedenle, her iki tür üzerindeki olası olumsuz etkileri ortadan kaldırmak veya azaltmak için önlemler önerilmiştir” diye vurguluyor Gavenda.
Bir adım, yetkililer tarafından çıkarılan kekliklerin muhafaza koşullarından muaf tutulmasıdır. Bir diğeri ise, örneğin inşaat sırasında, hayvanlar üzerinde mümkün olan en az etkiyle en uygun prosedürü tavsiye edecek uzman bir ekolojik denetimin bulunmasının gerekliliğidir. Gereklilikler aynı zamanda ağaçların kesilmesi, su yollarının korunması ve hayvanlara göç imkanı sağlanmasıyla da ilgilidir. Orijinal parkurun terk edilmiş gövdesinin restorasyonunun hayvanlar açısından olumlu olacağı düşünülüyor. Gavenda, “Teknik unsurların kaldırılmasından ve ağaç dikimi de dahil olmak üzere müteakip modifikasyonlardan sonra, tarımsal alanda değerli bir biyokoridor işlevi görecek” diye inanıyor.
Bu, en erken 2032 yılında, altı yıllık tam modernizasyondan sonra demiryolunun bu bölümünün yeni formunun tamamlanmasıyla gerçekleşecek.
Araştırmaya göre Vídeňská yakınında yüksek hızlı tren terminali var Brno'nun güneyinde hızlı trenleri durduracak terminalin kurulması için en avantajlı yer Vídeňská caddesi D1 ile Bohunická arasındaki bölgedir. Bu, bu konuma ek olarak Staré Lískovec'teki tren durağının yakınındaki konumu da inceleyen tamamlanmış fizibilite çalışmasıyla da gösterilmiştir. Belediye sonuçları valilikten devraldı. Brno'lu politikacılar yakında Ulaştırma Bakanlığı ve Demiryolu İdaresi'nin bu konuda çalışmaya devam edebilmesi için seçeneklerden birini tercih edecek. Favori Vídeňská çeşididir. Brno ulaştırma konseyi üyesi Petr Kratochvíl (ODS), “Altyapı, hizmet, gürültü veya çevresel etki ile bağlantı açısından açıkça daha iyi olduğu ortaya çıktı” dedi ve aynı konumun Demiryolu İdaresi ve Karayolları Müdürlüğü tarafından da tercih edildiğini ekledi. ve Karayolları, şehirle mutlak bir anlaşma içindedir. Terminalin, yüksek hızlı treni bölgedeki insanlara daha da yakınlaştırması ve böylece şehir merkezine kadar seyahat etmek zorunda kalmaması amaçlanıyor. Uzun mesafe taşımacılığına yönelik ekspres trenler yalnızca Brno'daki bu istasyonda durur, ana istasyona hiç gitmezler. (kullanmak) |