Bhubaneswar: De Odişa Hükümet, okul müdürlerini öğle yemeği sorumluluklarından muaf tutmayı planlıyor ve onları akademik olmayan faaliyetlere dahil etmeyecek.
Öğretmenler sıfır dönemi ve temel öğrenme ve matematik becerilerine odaklanacak. Resmi kaynaklar, okul ve kitle eğitim departmanının akıllı sınıflar için e-içerik geliştirmeye odaklanacağını söyledi. Ancak öğretmen dernekleri, daha önce de benzer sözler verdiği için hükümetin yaptığı duyuruları satın almak istemiyor ama işler henüz değişmedi.
Okul ve yaygın eğitim departmanı, çeşitli okulların müdürlerini öğle yemeği ek ücretinden muaf tutmak veya muaf tutmak için adım adım bir plan hazırladı. Kaliteli eğitim vurgulanarak, müdürlere bağımsız görevler verilir. Bölümün kıdemli bir yetkilisi, “Akademik olmayan faaliyetlere dahil olmayacaklar” dedi.
Okul müdürleri, öğle yemeği programının iş yüklerini artırarak eğitim kalitesinin düşmesine neden olduğundan şikayet etmişlerdi.
“Akademik olmayan işler, akademik faaliyetlerimize zarar veriyor. Hükümetin, müşterilerin öğle yemeğinin sorumluluğunu almaya zorlanmadığı ve daha sonra yanlış adımlardan sorumlu tutulduğu bir çözüm bulması iyi bir şey. Ama yıllardır böyle planlar duyuyoruz. Uygulanmazsa sistemin değişeceğine inanmak güç” dedi. Suryamani Samantaraybir ilkokul müdürü.
Öğretmenler, Eğitim Hakkı Yasası’nın 27. maddesine göre, öğretmenlerin nüfus sayımları, seçimler ve afet yardımı dışında öğretim dışı işlerle uğraşmadıklarını söylediler.
Resmi kaynaklar, bölümün eğitim kalitesini artırmak için ayrıca öğretmen ve öğrencilerin konuşma İngilizcesini geliştirmeye ağırlık vermeyi ve okuma, yazma ve matematiği geliştirmeye yardımcı olacak Temel Okuryazarlık ve Aritmetik programını güçlendirmeyi planladığını söyledi. öğrencilerin becerileri temel düzeydedir.
Tüm öğrencilerin sertifikaları ve diğer önemli belgeleri okulda tutulacağından okullar ileri teknoloji olacaktır. Ulusal Akademik Sorumlu. Öğretmenler ayrıca e-içerik geliştirecek ve düzenli aralıklarla akıllı sınıfların nasıl yönetileceği konusunda eğitim alacaklar.