Odisha, demiryolu sektörü için 10.012 Rs’lik pay aldı | Bhubaneswar Haberleri

DünyaBot

Member


BHUBANESWAR: Merkez, geliştirme için Birlik bütçesine 10.012 Rs crore ayırdı. demiryolu endüstrisi Odisha’da. Bugüne kadar devlet için en yüksek tahsisidir. Bu kez eyalet, geçen yılki 9734 Rs tahsisine kıyasla 278 Rs daha fazla crore aldı.
“Eyalet hükümeti, demiryolu sektörü için 8400 Rs crore talep etmişti. Devletin az mı çok mu istediğinden bahsetmiyorum. Güzel bir miktar istediler. Ancak merkez, taleplerine karşılık 10.012 Rs tahsis etti” dedi. Ashwini Vaishnaw Cuma günü burada Delhi’den video konferans yoluyla medya mensuplarına hitap ederken.
2009 ile 2014 yılları arasında demiryolunun yılda ortalama 53,4 km yol kat ettiğini, ancak şu anda içinde bulunduğumuz mali yılda Ocak ayına kadar 423 km yol kat ettiğini söyledi. Bu, çalışma hızımızı ve eski projeleri tamamlama konusundaki kararlılığımızı gösteriyor” dedi.
Vaishnaw, Odisha’nın 34 istasyonunu yeniden geliştirmeyi planladıklarını ancak sayının Bhubaneswar, Puri dahil 57 istasyona çıkarıldığını söyledi. Cuttack RourkelaSambalpur ve diğer küçük ve orta istasyonlar.
Eyaletin en eski ve en önemli projelerinden biri olan Khurda Road-Balangir (301 km) yeni hattı, 1599 Rs crore ile en yüksek tahsisi aldı. 1994-95’te onaylanan bu yeni hat projesi, batı Odisha’yı eyaletin kıyı kesimine bağlayacak. ECoR, Khurda-Yol tarafından yaklaşık 90.43 km ve Balangir tarafından yaklaşık 25 km hat işletmeye aldı.
Merkez, kabile bölgelerine demiryolu bağlantıları sağlamak için Janjatiya Gaurav Koridorunu planladı. Bu bütçede merkez, bu koridor projesi kapsamında Odisha için 284 Rs crore ayırdı. Geçen yıl, merkez nihai saha incelemelerini onaylamıştı. Malkangiri-Bhadracham yeni hat (125km) ve Junagarh-Nabarangpur yeni hattı (118km).
Yeni Malkangiri-Bhadrachalam ve Junagarh-Nabarangpur hatlarının son araştırmasının onaylanmasıyla demiryolları, Odisha’daki Junagarh’tan Telangana’daki Bhadrachalam’a kadar 411 km’lik kabile bölgelerini birbirine bağlamasını sağladı.
Jeypore-Nabarangpur (38 km) ve Jeypore-Malkangiri (130 km) dahil olmak üzere yeni hat projeleri, bu kabile demiryolu koridorunun bir parçasıdır. Bu yıl, bu iki proje Rs 215 crore tahsis aldı.
1997-98’de onaylanan başka bir yeni hat projesi olan Angul-Sukinda Yolu (98,7 km), geçen yıl 475 Rs’ye karşılık 200 Rs’lik bir bütçe hibesi aldı. Projedeki çalışmalar bitti. Endüstriyel lastik için önemli bir hat. Benzer şekilde, yeni Talcher-Bimlagarh (154 km) hattı 300 Rs aldı. Vizianagaram-Sambalpur üçüncü hattı, 920 Rs crore tahsisi aldı.
Merkez ayrıca enerji koridoru için 284 Rs ve eyaletteki yeni liman bağlantısı için 57 Rs tahsis etti. Demiryolları, Odisha’da 2.768 km’lik hatlar için 62 araştırma yürütüyor. Tek İstasyon Tek Ürün programı kapsamında 28 istasyon belirlemiştir.
Resmi kaynaklar, Doğu Kıyısı Demiryolu bölgesinin 11.285 Rs tutarında bir tahsisat aldığını söyledi.