Keten ve daha sonra indigo ile pamuk boyamak, Asya kökenli eski bir tekniktir. 18. yüzyılda üst sınıflar planları keşfettiler, sonraki yüzyılda köylere girdiler ve ekonomik değişiklikler nedeniyle üretim düştüğünde kırsal evlerde kaldılar.
Ve tıpkı insanların yöresel kıyafetleri farklı olduğu gibi, ozalit desenleri de farklıydı. Sadece Blanensko ve Hodonnsko ile değil, şaşırtıcı bir şekilde ikisi de Znojemsko ile bağlantılı.
Blueprinting, Moravskokrumlovsk, Jeviovick ve Podyj’de popüler bir şekilde doğdu, örneğin, Znojmo’daki Güney Moravya Müzesi etnografı Ji Maud’un ortaya koyduğu gibi, Retz’den tt renkleri veya Znojmo’dan blueprint formları ortaya çıkardı, ancak şu anki küratör o. Minorite kilisesindeki plandan Apolenko’nun inşası. Sm el sanatlarında durmadı, ancak Moravskokrumlovsko ve çevredeki kostümlere olan sevgisinden dolayı planlara çekildi.
Başka bir şey, geçmişte Znojmo bölgesinde mavi baskı Moravya’nın diğer bölgelerinde olduğu kadar yaygın olarak kullanılmasa da burada hala giyiliyordu. Moravskokrumlovsk’ta, mavi denen, yanlış baskılı mavi bir kumaş gün boyunca ve çalışmak için giyilirdi.
Dokumacılar ve boyacılar köyleri dolaşır, kumaşı boyar ve desenle süslerlerdi. Süsler eskiden hafızadan çekilirdi, büyüleyiciydi ve çoğu zaman ömür boyu sürecek hayaller yaratan figürlere dönüşüyordu. Renk planları, yönetim ve iş kıyafetlerinde erken dönemde tam olarak uygulandı. Horecko ve Podhorecko’dan ünlü bir halk gelenekleri koleksiyoncusu olan Vratislav Blk, işyerinde çıplak kadın ve erkeklerin giydiği mavi eteklerin popüler olduğunu yazdı.
Anneler, kızları büyür büyümez eteği onlara devretti.
Mavi kuşlar büyük olasılıkla Miroslavska’dakilerden farklı değildi. Ancak kent çevresinde 19. yüzyılın ilk yarısında bu teknik kutsal kadın ve iki parçalı giysilerde de kullanılmıştır. Mavi baskılı eteğin Skalice yakınlarındaki, ancak Hostradice’nin yakın çevresinde yaşayan kadınlar tarafından bir par gibi giyildiği düşünülürse, mavi baskılı yelkenin en azından göreceli olarak köyün Alman köpeğinde zamanı gelmiş olmalı. öne çıkan yer.
Mavi baskı, doğrudan Jeviovicka için yeni bir işaretti. Jeviovice ve Stelice arasındaki sonbaharda, bir aile, 19. yüzyılda ve 20. yüzyılın başında birkaç nesil boyunca Jeviovka gölünde boyama işiyle uğraştı.
Yelken çok güçlüydü, bu yüzden yerel kadınlar sadece kendilerine uygun değil, aynı zamanda evdeki ve çiftlikteki günlük işlerde çok uzun süre dayanan bir etek aradılar. Her anne, çocuklarına büyüyünce böyle bir söz verirdi. Para konusunda endişelenmiyordu, bu yüzden dar etek genç, çalışkan kadın için mükemmeldi. Sanat tarihi diploması olan ve aynı zamanda Jeviovick ve Moravskobudjovick’ten halk gelenekleriyle de ilgilenen Hana Neumannov, kadınların genellikle bir dokuma tezgahında yelkenleri kendileri dokuduklarını ve onları sadece mavi bir baskı deseniyle boyamadıklarını söyledi.
Lekeli muşamba, kulübenin hemen önündeki soğuk nehirde yüzüyordu ve dışarıda da hışırdıyordu. Zaman zaman bir sopayla kovalamak zorunda kaldığı huzursuz çocukların önünde böyle bir renk cümbüşü aramayı tercih etti. Ne yazık ki, mavi baskı formları veya sayfaları bu güne kadar hayatta kalmadı, not edin.
En azından formlar müze koleksiyonlarında kaldı. Sadece menşe yeri bilinmeyen, her biri daha sonra Maud olan bir Znojmo sakini tarafından müzeye bağışlananlar var.
Plan burada zar zor hatırlanabilirken, iki Güney Moravya şehrinde daha uzun. Blanensko’daki Olenica’da aile geleneğini dört kuşak takip ediyor. Barvska ailesinin sırrı 16. yüzyıla kadar uzanıyor, uzun ev 1816’dan beri faaliyet gösteriyor. Danzinger ailesinin pitoresk evinde geziyi tamamlayın ve kendi modelinizi oluşturun.
Hayatta kalan ikinci uzun ev, Hodonnska’daki Strnice’deki Joch ailesine ait. Bölgesel Geleneksel El Sanatları Ustası ödülünü alan ve size Kainat Güzeli için bir kostüm yazdıran Gabriela Bartokov burada gelenekten bahsediyor. Her iki gün de Kültür Bakanı’ndan Halk Zanaatları Geleneğinin Taşıyıcısı unvanına sahiptir.
2018 yılında UNESCO’nun somut olmayan kültürel miras listesine tek bir ozalit eklenerek turist sayısı önemli ölçüde artırılmıştır.
Ve tıpkı insanların yöresel kıyafetleri farklı olduğu gibi, ozalit desenleri de farklıydı. Sadece Blanensko ve Hodonnsko ile değil, şaşırtıcı bir şekilde ikisi de Znojemsko ile bağlantılı.
Blueprinting, Moravskokrumlovsk, Jeviovick ve Podyj’de popüler bir şekilde doğdu, örneğin, Znojmo’daki Güney Moravya Müzesi etnografı Ji Maud’un ortaya koyduğu gibi, Retz’den tt renkleri veya Znojmo’dan blueprint formları ortaya çıkardı, ancak şu anki küratör o. Minorite kilisesindeki plandan Apolenko’nun inşası. Sm el sanatlarında durmadı, ancak Moravskokrumlovsko ve çevredeki kostümlere olan sevgisinden dolayı planlara çekildi.
Başka bir şey, geçmişte Znojmo bölgesinde mavi baskı Moravya’nın diğer bölgelerinde olduğu kadar yaygın olarak kullanılmasa da burada hala giyiliyordu. Moravskokrumlovsk’ta, mavi denen, yanlış baskılı mavi bir kumaş gün boyunca ve çalışmak için giyilirdi.
Dokumacılar ve boyacılar köyleri dolaşır, kumaşı boyar ve desenle süslerlerdi. Süsler eskiden hafızadan çekilirdi, büyüleyiciydi ve çoğu zaman ömür boyu sürecek hayaller yaratan figürlere dönüşüyordu. Renk planları, yönetim ve iş kıyafetlerinde erken dönemde tam olarak uygulandı. Horecko ve Podhorecko’dan ünlü bir halk gelenekleri koleksiyoncusu olan Vratislav Blk, işyerinde çıplak kadın ve erkeklerin giydiği mavi eteklerin popüler olduğunu yazdı.
Anneler, kızları büyür büyümez eteği onlara devretti.
Mavi kuşlar büyük olasılıkla Miroslavska’dakilerden farklı değildi. Ancak kent çevresinde 19. yüzyılın ilk yarısında bu teknik kutsal kadın ve iki parçalı giysilerde de kullanılmıştır. Mavi baskılı eteğin Skalice yakınlarındaki, ancak Hostradice’nin yakın çevresinde yaşayan kadınlar tarafından bir par gibi giyildiği düşünülürse, mavi baskılı yelkenin en azından göreceli olarak köyün Alman köpeğinde zamanı gelmiş olmalı. öne çıkan yer.
Mavi baskı, doğrudan Jeviovicka için yeni bir işaretti. Jeviovice ve Stelice arasındaki sonbaharda, bir aile, 19. yüzyılda ve 20. yüzyılın başında birkaç nesil boyunca Jeviovka gölünde boyama işiyle uğraştı.
Yelken çok güçlüydü, bu yüzden yerel kadınlar sadece kendilerine uygun değil, aynı zamanda evdeki ve çiftlikteki günlük işlerde çok uzun süre dayanan bir etek aradılar. Her anne, çocuklarına büyüyünce böyle bir söz verirdi. Para konusunda endişelenmiyordu, bu yüzden dar etek genç, çalışkan kadın için mükemmeldi. Sanat tarihi diploması olan ve aynı zamanda Jeviovick ve Moravskobudjovick’ten halk gelenekleriyle de ilgilenen Hana Neumannov, kadınların genellikle bir dokuma tezgahında yelkenleri kendileri dokuduklarını ve onları sadece mavi bir baskı deseniyle boyamadıklarını söyledi.
Lekeli muşamba, kulübenin hemen önündeki soğuk nehirde yüzüyordu ve dışarıda da hışırdıyordu. Zaman zaman bir sopayla kovalamak zorunda kaldığı huzursuz çocukların önünde böyle bir renk cümbüşü aramayı tercih etti. Ne yazık ki, mavi baskı formları veya sayfaları bu güne kadar hayatta kalmadı, not edin.
En azından formlar müze koleksiyonlarında kaldı. Sadece menşe yeri bilinmeyen, her biri daha sonra Maud olan bir Znojmo sakini tarafından müzeye bağışlananlar var.
Plan burada zar zor hatırlanabilirken, iki Güney Moravya şehrinde daha uzun. Blanensko’daki Olenica’da aile geleneğini dört kuşak takip ediyor. Barvska ailesinin sırrı 16. yüzyıla kadar uzanıyor, uzun ev 1816’dan beri faaliyet gösteriyor. Danzinger ailesinin pitoresk evinde geziyi tamamlayın ve kendi modelinizi oluşturun.
Hayatta kalan ikinci uzun ev, Hodonnska’daki Strnice’deki Joch ailesine ait. Bölgesel Geleneksel El Sanatları Ustası ödülünü alan ve size Kainat Güzeli için bir kostüm yazdıran Gabriela Bartokov burada gelenekten bahsediyor. Her iki gün de Kültür Bakanı’ndan Halk Zanaatları Geleneğinin Taşıyıcısı unvanına sahiptir.
2018 yılında UNESCO’nun somut olmayan kültürel miras listesine tek bir ozalit eklenerek turist sayısı önemli ölçüde artırılmıştır.
UNESCO ve yin Moravya
|