Mahalle sakinlerinin itirazlarına rağmen Mikulov’daki tarihi tren istasyonu binası yıkılacak

DünyaBot

Member
Tren istasyonu binası 19. yüzyılın ikinci yarısından beri Mikulov’da duruyor ve birçok yerel halkın gözdesi haline geldi. Ancak en son 1992 yılında, yani otuz yıldan fazla bir süre önce yenilenmiş ve yolculara pek konfor sunamıyor.


Tarihi binanın gelecekteki kaderi, 2019 yılından bu yana binanın sahibi ile şehir arasında tartışılıyor. Tarihi binayı kurtarmaya yönelik ilk çabalara rağmen, belediye binasının yönetimi nihayet geçen hafta binanın yıkılmasını ve yeniden inşaata katılmasını kabul ettiklerini duyurdu. yeni bir ulaşım terminali için mimari yarışma.


Bunun nedeni orantısız onarım maliyetleri ve demiryolunun koruma bölgesinin teknik sınırlarının olması, bu da yatırımın daha da artması anlamına geliyor. “Demiryolu idaresi, yeniden inşasının yüksek maliyetlerini haklı çıkaracak hiçbir faydası olmadığı için binayı yıkmaya karar verdi. Bina çok kötü bir teknik durumda ve onarımı on milyonlarca kron değerinde bir miktar gerektirecek.” Mikulov belediye başkan yardımcısı Ivo Hrdlička (Korsanlar) kararı açıkladı.


Plan vatandaşları ikiye böldü



Zaten geçen yılın başında Mikulov İnşaat ve Mimarlık Komisyonu, aynı nedenden ötürü binanın şehrin mülkiyetine alınmasını tavsiye etmemişti. Bunun yerine belediye binası, tren istasyonunun ve bitişikteki otobüs duraklarının yeni görünümünün hazırlanmasında ortak olmayı ve ortak bir mimari yarışma konusunda ısrar etmeyi önerdi.


“Mevcut şehir yönetimi, sakinlerimizin ve ziyaretçilerimizin ihtiyaçlarını karşılayacak bir ulaşım terminali için düzenlenen yarışmaya katılım konusunda Demiryolu İdaresi ile görüşmelere yeniden başladı. Mevcut istasyonun etrafındaki konuma daha geniş bir bağlamda bakmamız gerekiyor. Bu nedenle teknik çalışmanın tüm bu alanı ele alması gerekiyor” diye belirtti Hrdlička.


Yerel halkın sosyal medyadaki kızgınlık dalgası, olumsuz tepkileri ve yüzlerce onaylamayan yorumu uzun sürmedi. Örneğin Petr Matuštík, “Bu, Mikulov’un güzel bir simgesi” dedi. Ve diğerleri ona katıldı. “Sonuçta bina hasarsız ve kendi tarzında da güzel olduğu söylenebilir. Yıkmak tamamen gereksiz” diye yazdı Terezie Růžičková ve yeniden inşayı tercih edenler arasındaydı.


Ancak diğer sakinler şehrin kararını anlıyor. “Binanın çok büyük olduğu aşikar. Bunda hiç büyük bir güzellik ve tarihi değer görmüyorum ve Demiryolu İdaresi yeniden inşaya yatırım yapıyor, bu yüzden histeriyi anlamıyorum. Agata Höschl, bunun yerine büyük bir otoparka sahip küçük, modern bir istasyonu tercih ederim” dedi.


Demiryollarında inşaatın 3 yıl içinde başlaması ve 2027’de bitmesi bekleniyor, şimdi hazırlık aşamasına geçiliyor. Projenin konusu, mevcut sevk binasının yeni bir bina ile değiştirilmesidir – bina zemin katta yer alacak ve operasyonel kısım ve yolcular için kısım olarak ikiye ayrılacaktır.