Yıl 1981. Olomouc'daki Riegrova Caddesi'ndeki parlak bir pelerin çömelmesinde ince bir genç adam ve Horní Meydanı'na giden yola kaldırma küpü yerine bir şeyler doldurmaya çalışıyor. Daha yakından bakıldığında, narcissa soğan, sokağın ortasında boğulmaya çalışan ellerinde tanınabilir.
Bu eylem bile performans sanatlarından biridir, kişinin kendi bedenini bir ifade aracı olarak kullandığı, bazı içerikleri ifade etmeye çalıştığı bir performans.
Sanatçı Vladimir Havlik yirmi yıldan fazla bir süre önce sunulduğunda, deneysel çiçek o zamanlar, o sırada, yoldan geçenlerin anlaşılmaz bakışlarıyla tanıştı. Bugün en ünlü Çek performanslarından biri ve 66 yaşındaki bir sanatçı, fotoğrafsal olarak belgelediği ve sergilediği sayısız olay ve olay yaşadı. Geçen yıl Çek görsel kültürünün katkısı için Michal Ranný ödülünü kazandı.
“Fiyatın Brno'dan geldiğine sevindim. Brno konsepti beni etkiledi ve ben Olomouc'a götürdüm ”diyor Havlík. Brno kavramsal sanatçısı Jiří Valoch, yaratıcılığını odaklamak için büyük bir ilham ve motivasyon kaynağıydı.
“Bana sıradan beyaz kağıdın doğada gerilebileceğini gösterdi, bu da çevreyle güzel bir kontrast yaratacak. Benzer bir şey denemek benim için bir dürtü oldu. Başlangıçta eğlence için, zamanla etkisi olan olaylar yaratmayı başardık ”diye açıklıyor.
İnsanlar tahmin etmek için bir mesaj alacak
Olaylar çoğunlukla normalleşme sırasında dikkat çekti. Havlík, “O zaman, kamusal alandaki olağandışı herhangi bir başarı, anti -State eylemi olarak alındı.”
Nové Mlýny'nin su işlerinin inşası nedeniyle sosyalizm altında yıkılan ve sular altında kalan yarı -de -mušov köyünde bir sanat toplantısı düzenlediğinde kendisi için tanıdı. Belediyenin yok edilmesine ilişkin eleştirel uyarı için güvenlik güçlerini araştırmaya başladı.
“Dürüst olmak gerekirse, politik olarak, tıpkı açık bir şiirsel alan olarak ifade etmiyordum. Ancak o zaman, kiliseyi kurtarmak için öğrencilerin protestoları vardı ve insanlar beni onunla ilişkilendirmeye başladı ”diyor Havlík. Her durumda, kilise korunmuştur, şimdi rezervuarın ortasında çubuk köyünün varlığının tek hatırlatıcısı ve Havlík'in gerçekleşmesi de buna katkıda bulunmuştur.
Diğer zamanlarda, sosyalist mülkiyette mülk çalmakla suçlandı, ancak performansını sadece halının arkasındaki parke taşlarını karıştırmaktan ibaret etti. “Polis, halimdeki deliğimde bir fotoğraf çektiğime ve geri koyduğuma tanık olurken, bırak gitmeme izin ver ve hatta gülmeyi başardım,” diye övünüyor.
Her ne kadar resmi olmayan sanat sahnesinin bir parçası olmasına ve bazı eylemleri rejimi gerçekten eleştirmekti, bir aktivist olarak hissetmedi. “Denedim ve hala her şeyin farklı, daha iyi olabileceğini belirtmeye çalışıyorum. Sanat tarafı ve metaforların rolü benim için önemlidir. Mesajımın hemen net olmamasını istiyorum, insanlar hayal güçlerini dahil etmek ve düşünmek zorundaydı ”dedi.
Şehre zorlu bir geçiş
Büyükbabasından bu yana çocukluğundan beri sanatçıdaki tuhaf durumlarla popüler büyüyor – işyerinde olağandışı ama gerçek hikayeleri toplamayı seven bir köy -Round. “Kendim ve başkaları için benzer inanılmaz deneyimler aramaya ve yaratmaya teşvik etti.”
Ama bugün olduğu yere ulaşmak için doğal utangaçlığının üstesinden gelmek zorunda kaldı. Çek -Moravian Highlands'de inşa ettiği sevdiklerle paylaştı, bu yüzden sadece en yakın olanla paylaştı. “Başlangıçta köyden Olomouc'a geçişi çok etkiledim, ki bu kolayca alışmaya alışmadı” diyor.
Doğal motifleri, žďár bölgesindeki yerli Nyklovice'deki eski günlerle bağlantı olarak kullandı. Aynı duygu, düğünde, terk edilmiş ladine huş ağacı bağladığında veya en ünlü çalışma deney çiçeğinde de gözlemlenebilir. “Bu bir metafor, şehre bir doğa ve evin transferini tasvir ediyor.”
Zamanla Havlík, halk için daha büyük olaylar düzenlemeye başladı. “Ya pes edeceğimi ve asla insanların önünde çıkamayacağımı düşündüm, ya da daha yüksek talepler kurar ve kışkırtırdım,” diye konuştu.
Seyircinin önünde çalışmak genellikle öngörülemez ve dahası sıklıkla eleştiriyle karşılaşır. “Bazıları işimi anlamıyor ve aptalca demiyor, ama benim için bu kendini ifade etme ve kendini etkilemenin bir yoludur.”
Soru işaretleri ve ünlem işaretleri AI
“Eski sanatçı” olarak anılmasına rağmen, eylemlerini yorumlamak ve yeniden üretmek için çalışmalarında yeni yapay zeka teknolojisini (AI) kullanmaktan korkmuyor. “Tüm süreci döndürebileceği için ona hayran kaldım. Ondan önce gerçek eylemleri belgeledim, şimdi ne olduğunu yaratabilir ve gösterebilirim ”diye vurguluyor.
Oluşturulan fotoğrafları ve videoları ile günümüzde gerçekliğin ne kadar esnek olduğuna dikkat çekiyor. “İnsanlara bunun bir gerçeklik mi yoksa yapay zeka mı olduğunu düşünme ve fark etme fırsatı veriyorum” diyor.
Bu bağlamda, teknoloji mükemmel olmaktan uzaktır ve çoğu durumda parlak gözlemciler küçük hatalar kaydedebilir. “Örneğin, Marina Abramovice'den adaletin yeniden işlenmesinde, üç ölçekli mizahi jaskviller yaratıldı.”
Bu, Havlík'in yapay zekadan hoşlandığı başka bir şey. Teknolojinin ne yapabileceğini ve ne yapmadığını denemeyi ve test etmeyi sever. Bununla birlikte, programların yaratılışta kullanımının bir dizi soru işareti ve ünlem işaretini gerektirdiğini fark eder. Örneğin, işten sorumlu değildir, çünkü makine tarafından oluşturulur. Öte yandan, resmi olarak telif hakkı yoktur. Sadece yapay zekanın girdiği bir fikrin oluşturulmasına sahiptir. Ayrıca yapay olarak üretilen görüntülerin şişmesi konusunda endişeli.
“AI araçlarının aşırı kullanılabilirliği, sanatsal alanın bunalmasına ve dolayısıyla sanatın fiyatında bir düşüşe neden olabilir.”
Ancak, bu hala gelecek için bir endişe kaynağıdır. Şu anda, Havlík ve yapay resimleri başarı elde ediyor ve sonbaharda çalışmaları bile Brno'daki Moravian Galerisi'nin kalıcı sergisine ve (i) sanatçı.
Bu eylem bile performans sanatlarından biridir, kişinin kendi bedenini bir ifade aracı olarak kullandığı, bazı içerikleri ifade etmeye çalıştığı bir performans.
Sanatçı Vladimir Havlik yirmi yıldan fazla bir süre önce sunulduğunda, deneysel çiçek o zamanlar, o sırada, yoldan geçenlerin anlaşılmaz bakışlarıyla tanıştı. Bugün en ünlü Çek performanslarından biri ve 66 yaşındaki bir sanatçı, fotoğrafsal olarak belgelediği ve sergilediği sayısız olay ve olay yaşadı. Geçen yıl Çek görsel kültürünün katkısı için Michal Ranný ödülünü kazandı.
“Fiyatın Brno'dan geldiğine sevindim. Brno konsepti beni etkiledi ve ben Olomouc'a götürdüm ”diyor Havlík. Brno kavramsal sanatçısı Jiří Valoch, yaratıcılığını odaklamak için büyük bir ilham ve motivasyon kaynağıydı.
“Bana sıradan beyaz kağıdın doğada gerilebileceğini gösterdi, bu da çevreyle güzel bir kontrast yaratacak. Benzer bir şey denemek benim için bir dürtü oldu. Başlangıçta eğlence için, zamanla etkisi olan olaylar yaratmayı başardık ”diye açıklıyor.
İnsanlar tahmin etmek için bir mesaj alacak
Olaylar çoğunlukla normalleşme sırasında dikkat çekti. Havlík, “O zaman, kamusal alandaki olağandışı herhangi bir başarı, anti -State eylemi olarak alındı.”
Nové Mlýny'nin su işlerinin inşası nedeniyle sosyalizm altında yıkılan ve sular altında kalan yarı -de -mušov köyünde bir sanat toplantısı düzenlediğinde kendisi için tanıdı. Belediyenin yok edilmesine ilişkin eleştirel uyarı için güvenlik güçlerini araştırmaya başladı.
Performans sanatı nedir
|
“Dürüst olmak gerekirse, politik olarak, tıpkı açık bir şiirsel alan olarak ifade etmiyordum. Ancak o zaman, kiliseyi kurtarmak için öğrencilerin protestoları vardı ve insanlar beni onunla ilişkilendirmeye başladı ”diyor Havlík. Her durumda, kilise korunmuştur, şimdi rezervuarın ortasında çubuk köyünün varlığının tek hatırlatıcısı ve Havlík'in gerçekleşmesi de buna katkıda bulunmuştur.
Diğer zamanlarda, sosyalist mülkiyette mülk çalmakla suçlandı, ancak performansını sadece halının arkasındaki parke taşlarını karıştırmaktan ibaret etti. “Polis, halimdeki deliğimde bir fotoğraf çektiğime ve geri koyduğuma tanık olurken, bırak gitmeme izin ver ve hatta gülmeyi başardım,” diye övünüyor.
Her ne kadar resmi olmayan sanat sahnesinin bir parçası olmasına ve bazı eylemleri rejimi gerçekten eleştirmekti, bir aktivist olarak hissetmedi. “Denedim ve hala her şeyin farklı, daha iyi olabileceğini belirtmeye çalışıyorum. Sanat tarafı ve metaforların rolü benim için önemlidir. Mesajımın hemen net olmamasını istiyorum, insanlar hayal güçlerini dahil etmek ve düşünmek zorundaydı ”dedi.
Şehre zorlu bir geçiş
Büyükbabasından bu yana çocukluğundan beri sanatçıdaki tuhaf durumlarla popüler büyüyor – işyerinde olağandışı ama gerçek hikayeleri toplamayı seven bir köy -Round. “Kendim ve başkaları için benzer inanılmaz deneyimler aramaya ve yaratmaya teşvik etti.”
Ama bugün olduğu yere ulaşmak için doğal utangaçlığının üstesinden gelmek zorunda kaldı. Çek -Moravian Highlands'de inşa ettiği sevdiklerle paylaştı, bu yüzden sadece en yakın olanla paylaştı. “Başlangıçta köyden Olomouc'a geçişi çok etkiledim, ki bu kolayca alışmaya alışmadı” diyor.
Doğal motifleri, žďár bölgesindeki yerli Nyklovice'deki eski günlerle bağlantı olarak kullandı. Aynı duygu, düğünde, terk edilmiş ladine huş ağacı bağladığında veya en ünlü çalışma deney çiçeğinde de gözlemlenebilir. “Bu bir metafor, şehre bir doğa ve evin transferini tasvir ediyor.”
Zamanla Havlík, halk için daha büyük olaylar düzenlemeye başladı. “Ya pes edeceğimi ve asla insanların önünde çıkamayacağımı düşündüm, ya da daha yüksek talepler kurar ve kışkırtırdım,” diye konuştu.
Seyircinin önünde çalışmak genellikle öngörülemez ve dahası sıklıkla eleştiriyle karşılaşır. “Bazıları işimi anlamıyor ve aptalca demiyor, ama benim için bu kendini ifade etme ve kendini etkilemenin bir yoludur.”
Soru işaretleri ve ünlem işaretleri AI
“Eski sanatçı” olarak anılmasına rağmen, eylemlerini yorumlamak ve yeniden üretmek için çalışmalarında yeni yapay zeka teknolojisini (AI) kullanmaktan korkmuyor. “Tüm süreci döndürebileceği için ona hayran kaldım. Ondan önce gerçek eylemleri belgeledim, şimdi ne olduğunu yaratabilir ve gösterebilirim ”diye vurguluyor.
Oluşturulan fotoğrafları ve videoları ile günümüzde gerçekliğin ne kadar esnek olduğuna dikkat çekiyor. “İnsanlara bunun bir gerçeklik mi yoksa yapay zeka mı olduğunu düşünme ve fark etme fırsatı veriyorum” diyor.
Vladimir Havlik
|
Bu bağlamda, teknoloji mükemmel olmaktan uzaktır ve çoğu durumda parlak gözlemciler küçük hatalar kaydedebilir. “Örneğin, Marina Abramovice'den adaletin yeniden işlenmesinde, üç ölçekli mizahi jaskviller yaratıldı.”
Bu, Havlík'in yapay zekadan hoşlandığı başka bir şey. Teknolojinin ne yapabileceğini ve ne yapmadığını denemeyi ve test etmeyi sever. Bununla birlikte, programların yaratılışta kullanımının bir dizi soru işareti ve ünlem işaretini gerektirdiğini fark eder. Örneğin, işten sorumlu değildir, çünkü makine tarafından oluşturulur. Öte yandan, resmi olarak telif hakkı yoktur. Sadece yapay zekanın girdiği bir fikrin oluşturulmasına sahiptir. Ayrıca yapay olarak üretilen görüntülerin şişmesi konusunda endişeli.
“AI araçlarının aşırı kullanılabilirliği, sanatsal alanın bunalmasına ve dolayısıyla sanatın fiyatında bir düşüşe neden olabilir.”
Ancak, bu hala gelecek için bir endişe kaynağıdır. Şu anda, Havlík ve yapay resimleri başarı elde ediyor ve sonbaharda çalışmaları bile Brno'daki Moravian Galerisi'nin kalıcı sergisine ve (i) sanatçı.