BHUBANESWAR: Aradaki 17.7 km uzunluğundaki çift hat Sagadapata Ve Tangyriapal ile Jaroli-Jakhapura dublaj projesi onayı alındıktan sonra demiryolu trafiğine açılacaktır. Demiryolu Güvenliği Komiseri (CRS).
CRS, trenin sorunsuz çalışması için tüm güvenlik açılarını inceledikten sonra ray yolunu onayladı. Bu çift hat, hem yük (esas olarak demir ve manganez cevheri) hem de yolcu trafiği için mevcut trafik tesisinin kapasitesini artıracaktır.
Demir ve kömürün Dhamara, Paradip gibi en yakın limanlara taşınması ve Visakhapatnam East Coast Demiryolu (ECoR) ile daha kolay olacaktır. ECoR’dan yapılan açıklamada, bu hattın Keonjhar bölgesindeki demir ve manganez açısından zengin bölgeleri en yakın limanlara ve birçok çelik fabrikasına bağladığı belirtildi.
Bansapani-Jaroli-Daitari-Tomka-Jakhapura dublajı yaklaşık 180 km’dir. Bu projenin onaylanmış maliyeti şu anda 1826 Rs crore’dir. 180 km’lik yolun 124 km’si Şubat 2023’te katedilmiştir.
CRS, yeni hizmete giren Sagadapata-Tangiriapal demiryolu hattında trenlerin maksimum 90 km/s hızla çalışmasına izin verdi. Bu bölümde altı büyük ve 46 küçük köprü vardır.