Her hafta bir toplu taşıma kazası. En çok yıkımın devam ettiği caddenin onarımı sürüyor

DünyaBot

Member
Aynı zamanda dar bir birincilik de değil, geçen yıl burada sıralamada ikinci sıranın ait olduğu Merhaut'a kıyasla iki kat daha fazla “karambol” gerçekleşti. Hatta önceki yıllarda Křenová'daki durum daha iyi değildi.


Zaten 2018'de burada altmış kaza meydana geldi, geçen yıl üç kaza daha oldu, dolayısıyla covid döneminden gelen daha olumlu eğilim doğrulanmadı. 2019 yılında Křenová'da bir troleybüs ile tramvayın çarpışması sonucu 43 yolcu, hastanelerde sağlık görevlileri ve doktorlar tarafından tedavi edilmek zorunda kaldı.


Brno Şehri Taşımacılık Şirketi (DPMB) sözcüsü Hana Tomaštíková, “Křenová Caddesi, Dornych ve Plotní Caddelerinin yeniden inşası sırasında dolambaçlı bir yol olduğundan yoğun trafikle karşı karşıya kaldı”, bize 1,2 milyar krona mal olan devasa inşaatı hatırlatıyor. 2018 ile 2021 yılları arasında Brno'nun merkezinden güneye ulaşım inşaat maliyetini önemli ölçüde azalttı.




O dönemde pek çok sürücü, şehir çevre yoluna paralel olan söz konusu bağlantı üzerinden araç kullanmaya alışmış ve günümüze kadar dayanmıştır. Bu bölüm ayrıca benzin istasyonları aracılığıyla çeşitli kısayollar ve bağlantılar kullanıyor, böylece yoğun saatlerde sık kuyruklardan kaçınmaya çalışıyor. Tomaštíková'ya göre, diğer kapatmalar veya kısıtlamalar Křenová'da, örneğin bir yıldan fazla süredir daraltılan Otakar Ševčík köprüsünde artan trafikte artık böyle bir rol oynamıyor.


Polis de bunu izliyor. “Bina düzeni buna uygun olmasa da cadde aynı zamanda transit yol olarak da kullanılıyor. Bazı şeritler uygun genişliğe sahip değil, belirli bölümlerde park etmeye izin veriliyor, caddeden bisiklet geçişi veya alt geçit olmaksızın oldukça yoğun bir bisiklet yolu geçiyor”, diye açıklıyor trafik polisi memuru Tomáš Kudlička.


Plan durakları değiştirmek



Örneğin, belediye şirketi Brno iletişiminden elde edilen verilere göre, ana tren istasyonu yakınındaki Křenová ve Koliště kavşağından tek bir günde 57.000 araba geçiyor ve bu da burayı Brno'daki en yoğun on kavşaktan biri yapıyor. Toplu taşıma sürücüleri bile çoğu zaman devam edemeden kavşağa giriyor. Aksi takdirde aynı şekilde diğer yönlerden gelen araçlar tarafından yolları kapatılacak ve toplu taşıma araçları değerli dakikalar kaybedecek.


İki yıl önce söz konusu kavşak polis tarafından kontrol ediliyordu ve hatta bazı profesyonel sürücüler onların talimatlarına uyarak hatalar yapıyordu:


Aynı zamanda, Křenová'nın yeniden inşası için, yani yukarıda bahsedilen troleybüs ile tramvay arasındaki ciddi çarpışmadan itibaren beş yıllık bir yatırım planı zaten mevcut. Ancak şu ana kadar gazeteden hiçbir yere ayrılmadı.


“Şu anda proje dokümantasyonumuz hazır ve yatırım planımızı güncelledik. Şimdi inşaatın uygulanmasına ilişkin belgeler üzerinde çalışmaya başlayacağız. Her şey yolunda giderse yaklaşık iki ila üç yıl içinde başlayabilir” diyor Brno belediyesi sözcüsü Filip Poňuchálek. Örneğin durakların daha uygun bir yere taşınması bekleniyor çünkü günümüzde pek çok kişi otomobiller ve toplu taşıma araçları arasındaki geçişler ve zikzak arasındaki yoldan geçiyor.


Tramvayların hızlarında da azalma var



Caddenin fiilen onarılmasından önce ulaştırma şirketi, Brno Belediyesi ile kaza sayısını azaltabilecek en azından kısmi değişiklikler yapmayı planlıyor. Bunlar arasında örneğin polis memuru Kudliček'in de bahsettiği tramvay hattından sola dönme yasağı ve tramvay hattının yanındaki otomobiller için şeridin genişletilmesi yer alıyor. Başka bir deyişle, toplu taşıma araçlarının gereksiz yere engellenmesine gerek kalmayacak şekilde park etme muhtemelen sınırlı olacaktır.


Kritik yerlerde tramvayların hızlarında da azalma var. “Bütün tedbirler hâlâ üzerinde çalışılıyor. Bazıları uygulama için hazırlanıyor, ancak biz kendimizin önüne geçmek istemiyoruz”, diye açıklıyor Tomaštíková.


Křenová Caddesi – toplu taşıma araçlarının en sık arıza yaptığı kritik bir bölüm.


Křenová Caddesi – toplu taşıma araçlarının en sık arıza yaptığı kritik bir bölüm.


Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'e katkıda bulunanlar tarafından sağlanmıştır. SHOCart, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. Daha fazla
www.shocart.cz



Merhautova ve Lidická da kaza sıralamasında üst sıralarda yer alıyor. İkinci durumda, asıl sorun arabaları tramvay hattı boyunca döndürmek veya sola dönmektir. Araç sürücülerinin etraflarındaki trafiği yeterince dikkatli izlemedikleri söylenebilir.


Sonuçta toplu taşıma kazalarının en yaygın nedeni budur. Tomaštíková'ya göre, örneğin Cejlo veya Veveří Caddesi'nde, sürücüler sabit bir arabanın etrafından dolaşırken ve tramvay olup olmadığını görmek için aynaya bakmadıklarında aniden şeritten çıkıp raylara dönerek çarpışmalara neden oluyor. onlara yaklaşıyor.



Şoförün iddiasına göre Cejla konusunda bizi tehdit ediyorlar


Brno Bronx olarak da adlandırılan kötü şöhretli Cejl Caddesi'ndeki hizmet, daha çok bazı Brno toplu taşıma sürücüleri için bir ceza gibidir. Yakın zamana kadar getirilen radyo dinleme yasağının yanı sıra, çalışanlarla nakliye şirketinin yönetimi arasındaki tartışmaların da ana konularından biri bu.

MF DNES'e konuşan ve Cejlo'da araç kullanan sürücülerden birine göre, burada yolcular sıklıkla saldırıya uğruyor veya sürücüler tehdit ediliyor. Adam, “Bir gün içinde ondan fazla kişi yüzüme tükürüyor, kaba küfürler ediyor veya fiziksel şiddet tehdidinde bulunuyor” diye iddia eden adam, saldırganlardan bazılarının ona sokakta takside oturmadığı ve hareket etmediği zamanlarda da küfrettiğini ekliyor. şirket kıyafetleri giyiyor.

Meslektaşlarıyla birlikte şehir içi ulaşım şirketinin yönetiminden yerinde denetim ve diğer kontrolleri güçlendirmesini istedi. Ancak iddiaya göre, saldırılara dair yeterli kanıt bulunmadığı veya sürücülerin benzer durumlarda yardım için şehir polisini araması gerektiği yönünde bir yanıt aldılar. Ancak böyle bir durumda trafiği geciktirmekle suçlanıyorlar.

“Bu sorunla şirket içinde ilgileniyoruz ve bazı sürücülerin bahsedilen deneyime sahip olduğunu doğrulayabiliriz.” Ancak diğerleri burada hiçbir sorun yaşamadıklarını söylüyor. Her halükarda, bu spesifik lokasyonda ulaşım koşullarına uyum odaklı daha fazla sayıda kontrol eylemi planlıyoruz” dedi nakliye şirketinin sözcüsü Hana Tomaštíková.