BHUBANESWAR: Veer Surendra Sai (VSS) Havaalanından uçuş operasyonları başladığından beri Jharsuguda Nisan 2019’da, Odisha’nın sanayi merkezindeki bu küçük havaalanından yılda ortalama iki lakh yolcu uçtu. Ve yolcular hem sık uçan yolcular hem de ilk sefer yapanlardı. Havalimanı, ülkenin havacılık haritasına girerek ticaret ve ticareti kolaylaştırmanın yanı sıra eyaletin batısındaki sağlık ve eğitim hizmetlerini de artırdı.
Suresh TulshyanJharsugudalı bir işadamı, “Jharsuguda havaalanı faaliyete geçtiğinden beri hayatım birçok yönden değişti. Daha büyük şehirlere uçmak için Ranchi, Bhu-baneswar, Kolkata veya Raipur’a giden sıkıcı rotayı kullandığımız için yerlere ulaşım oldukça problemliydi. Jharsuguda’da uçuş operasyonu başladıktan sonra çok fazla zaman, para ve enerji tasarrufu sağlandı. Sadece batı Odisha’dan değil, aynı zamanda Raigarh ve Kharsia bölgesinden gelen yolcular da bu havaalanına güveniyor.” Bir havacının bakış açısından Tulshyan, Jharsuguda’ya giden ve Jharsuguda’dan bağlanan daha fazla varış rotası olması gerektiğini söyledi.
Jharsuguda Havalimanı’nın faaliyete geçmesi, komşu Chhattisgarh da dahil olmak üzere eyaletin sanayi bölgesinde ve ötesinde sayısız insanın yaşamlarını ve yaşam tarzlarını değiştirdi. Sadece Jharsuguda semtindeki insanlar için değil, aynı zamanda tüm batı Odisha halkı için hayatı çok kolaylaştırdı. VSS Havalimanı şu anda günlük uçuşlarla Delhi, Haydarabad, Kolkata ve Bhubaneswar şehirlerine bağlı. Bu, Bhubaneswar’daki Biju Patnaik Uluslararası Havalimanı’ndan sonra eyaletin ikinci havalimanıydı.
“Jharsuguda, UDAN (Ude Desh Ka Aam Nagarik) planı kapsamında en hızlı büyüyen havalimanlarından biridir. Covid sonrası yolcu sayıları arttı ve tüm uçuşlar yüzde 95 dolulukta. VSS Havaalanı direktörü Pawan Kumar Zutsi, “Bangalore ve Mumbai gibi daha fazla destinasyonu birbirine bağlama olanaklarını da araştırıyoruz” dedi.
Havaalanı ayrıca, temel olarak dağlık alanlardan, kuzeydoğu eyaletlerinden ve kabile bölgelerinden çabuk bozulan gıda maddelerinin taşınmasına odaklanan Krishi Udan programı kapsamında seçilmiştir. Program, çiftçilerin tarım ürünlerini taşımasına, ihracatı ve geliri artırmasına yardımcı olmayı amaçlıyor.
Jeypore’den bir işadamı ve sık uçan yolcu olan Aditya Nanda, kabile hinterlandındaki ve eyaletin popüler bir turizm destinasyonundaki yeni faal havalimanının bölgenin genişlemesi için bir olasılıklar dünyası açtığını söyledi. İş dünyasının yanı sıra, memurların ve bakanların devletin “az gelişmiş” bölgesine yaptığı ziyaretlerin sıklığı, bir dizi kalkınma projesini hızlandırıyor. Jeypore, UDAN kapsamında ticari uçuşlara başlayan ilk devlete ait havalimanıdır.
“Jeypore, turizm potansiyeli, etnik ve kabile gruplarının zengin kültürü ile tanınır. Daha önce insanlar, çeşitli tepeler, şelaleler ve vadiler ile doğanın cömertliğine sahip olan Maoizm’den etkilenen bölgeyi ziyaret etmekten çekiniyordu. Havalimanı ayrıca kahve, baharat, el dokumaları ve el sanatları gibi yöreye özgü ürünlerin taşınmasına da yardımcı olacak” dedi.
Jeypore Kongresi MLA Tara Bahinipati, insanların bu şehre hava yoluyla gidiş gelişlerinin kesinlikle yerel ekonomiye fayda sağladığını söyledi. “Jeypore havalimanına uçuş sıklığı, büyüklüğü ve daha fazla destinasyon eklendiğinde, çok daha fazla insanın hava yoluyla seyahat ettiğini göreceğiz. Ticaret ve turizm katlanarak büyüyecek ve bu az gelişmiş kabile bölgesinin ekonomisi gelişecek” dedi Bahinipati.
Jharsuguda ve Jeypore dışında, Ocak 2023’te hokey dünya kupasına ev sahipliği yapan Rourkela, ülkenin havacılık haritasında yer almak için bir başka önemli yer. havacılık eklendi. kart. Uçuş yoluna katılmak için boru hattındaki diğer bazı yerler arasında Kalahandi ilçesindeki Utkela, Mayurbhanj ilçesindeki Amarda Yolu ve Mal – Kangiri yer alıyor. Ayrıca, hükümet tarafından önerilen Puri’deki Sri Jagannath Uluslararası Havaalanı da prensip olarak onaylanmayı bekliyor. Eyaletteki artan hava bağlantısıyla Bhubaneswar, Doğu Hindistan’ın bölgesel merkezi olarak hızla ortaya çıkıyor.
Biju Patnaik Uluslararası Havalimanı müdürü Prasanna Pradhan şunları söyledi: “Bhubaneswar, yolcu hareketi açısından en büyük ikinci havalimanı ve 2022’de 2021’e göre %50 artış kaydetti. Eyalet başkenti, tüm ülkede 22 varış noktasıyla bağlantılı. Eyaletteki üç havalimanına ve Jamshedpur ve Raipur gibi birkaç küçük havalimanına bağlı olduğu için bölgesel bir merkezdir.” Ayrıca resmi bir kaynağa göre Bhu – Baneswar’dan Dubai, Bangkok ve Singapur’a uluslararası uçuşlar birkaç ay içinde başlayacak.
Odisha’nın Ticaret ve Ulaştırma Bakanı Usha Padhee planın Odisha’yı multimodal taşımacılıkla bağlamak olduğunu söyledi. Odisha’da ikisi Hindistan Havalimanları Otoritesi’ne, 21’i eyalet hükümetine ve her biri IAF, ARC ve SAIL’e ait birer havaalanı olmak üzere 26 havaalanı bulunmaktadır.