Güney Moravya Demiryolu'nda kondüktörlerin sonu yaklaşıyor, biletler artık sadece makinelerde

DünyaBot

Member
1 Daha fazla denetçi yardımcısı



“Yaklaştılar mı? Biletleriniz lütfen.” Rehber bu cümleleri günde o kadar çok söylüyor ki saymıyor bile. Öte yandan Güney Moravya bölgesel trenlerinde Çek Demiryolları çalışanları bu sözü son kez söylediklerinde günleri geri sayabiliyorlar.


Valilik, paradan tasarruf etmek amacıyla Aralık ayından itibaren trenleri için kondüktör “siparişi vermemeye” karar verdi. Şimdi muhalefet partilerinin planı eleştirmesi bölgesel seçimlerin konusu haline geliyor. Sadece pembe ve beyaz Moravia trenlerinde değil, güneyde özel şirket Arriva tarafından işletilecek trenlerde ve diğer güzergahlardaki diğer yeni trenlerde de ortadan kaybolacaklar.


Tam tersine devlet taşıyıcısının eski setlerinin kaldığı bölge iletkenleri de tutacak. Bu, Brno'dan Kyjov'a, Moravské Budějovice'den Znojmo'ya veya Tišnov'dan Bystřice nad Pernštejnem'e giden hattın durumudur. Aynı şekilde üniformalı müfreze ekspres trenlerde veya ekspres trenlerde kalacak. Bu bağlantılar bölge tarafından değil doğrudan Ulaştırma Bakanlığı tarafından sipariş ediliyor.


Bölgedeki toplu taşımayı koordine eden bölgesel şirket Kordis ise yeni pozisyonlar olarak adlandırdıkları denetçi veya asistan kadrolarını genişletmeyi planlıyor. Ama Aralık ayında ayrılan rehber sayısı kadar yaratamayacaklar. Ancak bölge henüz kesin sayıyı açıklamadı.


“Asistanların tüm güzergah boyunca trende bulunması gerekmediği için yolcularla olası anlaşmazlık durumlarını yolculuğu geciktirmeden daha kolay çözebiliyorlar. Otobüslerde ulaşım kontrolü ile koordinasyon sayesinde, işçileri daha verimli kullanmak ve örneğin hizmetleri ikamet yerlerine yakın bir yerde başlatıp bitirmelerine olanak sağlamak da mümkün.” Kordis sözcüsü Květoslav Havlík şöyle açıklıyor: Biletin etkinliğinin Kontrolörlerdeki genel düşüşe rağmen ceza tehdidi nedeniyle trenlerdeki inceleme devam edecek.


2 Yazar kasa yerine makineler



Bölge aynı zamanda istasyon bilet gişelerini kapatarak, yani bilet satıcılarını keserek tasarruf etmek istiyor. Valilik, aralık ayına kadar bölgedeki tüm tren duraklarına yedek olarak en az bir bilet makinesi yerleştirmeyi planlıyor. Bugün bilet alma imkanının olmadığı ve yolcuların bileti yalnızca trende kondüktörlerden satın aldığı durumlarda bile bu daha da artacaktır. Toplamda üç yüz makine olacak.


“Üzerlerinde üç satın alma modeli seçilebilir. Yolcunun en kolay yolu ekran üzerinden en sık seçilen istasyondan istediği istasyonu seçmesi olup, bölge sayısına göre ve daha sonra eksik olması durumunda varış istasyonuna göre de satın alma işlemi yapılabilecektir. tercih edilenler” diye açıklıyor Havlík.


Bunların ödeme kartı kullanılarak ödenen elektronik biletler olması şarttır. İstasyonlardaki makinelerin yanı sıra nakitsiz alışverişlere yönelik benzer kutular doğrudan trenlerde de karşımıza çıkacak. Ancak bu, kılavuzların kalacağı eski türler için geçerli değildir.


Bugün ekspres trenlerin durduğu yerde bilet gişeleri yeniden faaliyete geçecek. Brno dışında bu örneğin Blansko veya Břeclav'dadır. Ancak büyük olasılıkla yolcular pencereden bir yolcu treni için klasik kağıt bilet satın almayacaklar. Çek Demiryolları bilet ofisleri yalnızca ekspres tren biletleri satacaktır.


İnsanların bölgesel bağlantı için kağıt üzerinde Entegre Ulaşım Sisteminin iletişim merkezine gitmeleri gerekebilir. “Biz belediyelerle, esnaflarla işbirliğine de karşı değiliz. İlgilenirlerse seyahat belgelerini de satabilirler” diye ekliyor Havlík. Ancak bu onların iyi niyetine bağlıdır.


3 Brno'daki gibi seyahat etmek



Bir kişi biniyor, ödeme kartını doğrulayıcıya “damgalıyor” ve gitmesi gereken yere devam ediyor. Çıkarken tekrar bip sesi çıkarır. Böyle bir sistem toplu taşıma sistemindeki Brno'daki yolculara aşinadır; Nisan ayından bu yana Kuřimi'den Brno'ya giden otobüs hattında da deneme amaçlı olarak başlatılmıştır; yılın ikinci yarısında civardaki diğer sistemler için de planlanmaktadır. bölgesel başkentin ve yavaş yavaş trenler için de hazırlanıyor.


Kordis'in planlarına göre yine daha çok Brno civarındaki trenlerle, yani daha kısa mesafeli yolculuklarla ilgili olacak. Birisi daha uzun bir yolculuğa çıkarsa, “durmayı” unutması ve varış noktasına kadar kartına giderek daha fazla istasyonun yüklenmesi riski vardır.


Sonuç olarak çok daha yüksek bir miktar ödeyebilecek ve şikayet şeklinde gereksiz komplikasyonlar ortaya çıkabilecekti. Sözcü, “Brno'da oradaki bölgelerde kısıtlama var” diyerek daha dar bir ulaşım alanının avantajına dikkat çekiyor.


4 Peki ya kağıt biletler?



Özellikle yaşlılar için, planlanan değişiklikler büyük bir engel olabilir çünkü kağıt bilet için gişede veya kondüktörde nakit ödeme yapmaya alışkındırlar.


Peki otobüs durağında, köyün herhangi bir yerinde veya trende elektronik belgeye alternatif yoksa nasıl bilet alabilirler?


İnsanlar bu sorunun cevabını henüz bilmiyorlar. Havlík, “Yaşlılara yönelik çözüm önümüzdeki aylarda Güney Moravya Bölgesi tarafından sunulacak” sözünü veriyor. Ancak Kordis verilerine göre aralarında yaşlıların da bulunduğu pek çok yolcu halihazırda Poseidon e-mağazasını veya mobil uygulamasını kullanıyor.