Brno'da bazen bir günde binin üzerinde sürücü tramvay, otobüs ve troleybüslere biniyor. Yolcuların çoğunun, Brno Şehri Taşımacılık Şirketi (DPMB) yönetiminin Mayıs ayında arabada müzik çalmamaları veya sözlü sözler söylememeleri yönündeki emri karşısında öfkelendikleri söyleniyor, çünkü yolcular yüksek sesli ve istemsiz dinlemeden şikayetçiydi. onların radyosuna.
“Bunu dünya çapında söyleyeceğim: Birkaç istisna dışında hepimiz buna yemin ediyoruz. Bazılarımız radyo dinlemedi ama çok değil, geri kalanımız kızgın. Herkesin bizi rahatsız eden şeyleri yazabileceği, pistlerde veya arabalarda kusurların olduğu ve benzeri şeylerin olduğu bir sözde şikayet defterimiz var ve bunların çoğu orada çözüldü. Brno hatlarından birinin sürücüsü iDNES.cz muhabirine şunu itiraf etti: “Bundan hoşlanmadık.” İsminin gizli kalması koşuluyla konuşmaya karar verdi.
Kısıtlamaların getirilmesinden iki hafta sonra bile DPMB Perşembe günü, tedbirin denetleneceğini ve terminaldeki dinlenme dönemlerinde veya yolcu olmadan depolar arasındaki geçişler sırasında müzik veya sözlü konuşma dinlemenin mümkün olacağını duyurdu. sürücüler arasındaki ruh halini sakinleştirmiyor.
Ona göre, birkaç gün önce şirket içi bir iş anlaşmazlığı gibi görünen olay, yakında yolcular için hoş olmayan sonuçlar doğurabilir. Sürücülerin, artık yaygın bir uygulama haline gelen, yalnızca mesai saatleri içinde işe gitme ve mesai saatleri dışında araç kullanmayı reddetme olasılığını tartıştıkları söyleniyor.
“Birçok kişi şikayet üzerine şirket yönetiminin bize bu şekilde davranması durumunda izin almak istemediklerini yazdı. Kimsenin işi bırakmak istediğini duymadım ve radyo uğruna kimsenin bunu yapacağını da sanmıyorum, ancak 'izin dışı hizmetlerin' reddedilmesi bile şirket için hoş olmayan bir durum. Düşünenlerin yarısı bunu yaparsa, yakında havai fişeklerde sorun yaşanır. Genel olarak az sayıda sürücü olmasına rağmen bu şekilde yeni sürücüleri çekmek kesinlikle mümkün olmayacak” diye düşünüyor.
iDNES.cz ile bizzat iletişime geçen başka bir sürücünün farklı bir görüşü var. “Birçok çalışan bağımsız olarak bir araya gelerek yönetmeliğe ilişkin anlaşmazlıklarını şikayetçiye yazdı. Bazıları komik bir şekilde, bazıları ise daha ciddi bir şekilde” diye yazdı. “Diğerleri ise izinli oldukları süre boyunca hizmetlerden yararlanmayacaklarını veya DPMB'nin anlamsız yasaklarını kaldırmayı yeniden düşünmemesi halinde başka bir iş veya yarı zamanlı iş bulmayı düşündüklerini söyleyerek itiraz ettiler” diye ekledi.
Kimsenin kimseye hakaret etmediğini, şoförlerin isimlerini bile imzaladığını belirtti. “Şikâyetçinin adı gizli olabilir, ancak yönetim sürücünün kişisel numarasını görüyor ve buna göre onun adına bakıyor” diye açıkladı. Sürücü, iDNES.cz editörlerine DPMB'den bazı mesaj ve açıklamalar sağladı.
Sürücülerden biri, “Merhaba, müziğin çoğaltılmasına ilişkin yeni düzenlemeyle bağlantılı olarak, işletmenin adının masalsı bir isimle Midnight Kingdom olarak değiştirilmesiyle bağlantılı olarak, şarkı söyleme yasağının da aynı derecede saçma olduğu bir yerde,” diye yazdı sürücülerden biri şikayetçiye. Bir başkası, “Yedi yıldır geçici olarak bisiklet sürüyorum ve bu yasağın ardından devam edip etmemeyi değerlendireceğim” diye yazdı. “Beni müzik dinlemeyi yasakladığın için teşekkür ederim. Bu tam olarak özgeçmişimi güncellemek için ihtiyacım olan itici güçtü” diyor başka bir yorum.
Nakliye şirketi başvurudaki yorumları kendi yöntemiyle ele aldı. Uygulamayı askıya aldı. “Bu uygulamanın uygunsuz iletişim, karşılıklı kişisel saldırı ve şirket yönetiminin kararlarını sorgulamak amacıyla suiistimal edilmesi nedeniyle, uygulamanın çalışmasını şimdilik askıya almak ve iletişim kurmak için yeni bir platform aramak zorunda kaldık. DPMB açıklamasında bunu anlamlı ve doğru kullananlar” ifadeleri yer alıyor.
Önlemler geliştiriliyor, nakliye şirketi yanıt veriyor
Ancak DPMB liderliği, yaklaşmakta olan çatışmayı önlemeye çalışıyor. Durum hem sürücülerle hem de sendikalarla çözülüyor. “Biz bunu almıyoruz (önlemlerin gevşetilmesi) şikayetlere taviz olarak, ama doğal bir gelişme olarak. Artan yolcu şikayetlerine müdahale edilmesi gerektiğini başından beri konuştuk. Ayrıca sürücülerimizin neden olduğu kazaların payının daha yüksek olduğunu ve dolayısıyla hasarların arttığını gördük. Yani bir adım atıldı ve biz bunu kesin olarak kabul etmedik. Her şeyin kendine has bir gelişimi vardır. DPMB sözcüsü Hana Tomaštíková, müzakereler yoluyla hem çalışanlar hem de yönetim için kabul edilebilir bir sonuca ulaşacağımızı umuyoruz.” dedi.
Sözcüye göre nakliye şirketinin yönetimi, sürücülerin düzenli hizmetlerinde daha fazla ısrar etmeye başlayacaklarını ve fazladan işe gitmek istemeyeceklerini zaten biliyor. “Bu oyları kaydediyoruz. Bunlar bireylerin sesleridir. Her sese olduğu gibi onlara da ağırlık veriyoruz ama sürücülerin tepkilerinin farklı olduğunu da söylemek lazım. Grupları çeşitli olduğundan kendi aralarında daha fazla görüşe sahipler” dedi Tomaštíková.
iDNES.cz'nin iletişime geçtiği sürücünün farklı bir görüşü var. Ona göre, tam tersine, araç kullanırken kabindeki sessizliği önemsemeyen meslektaşları birim sayılıyor.
Ancak kısıtlamaların tüm çalışan kitlesini etkilediği gerçeği onu daha da heyecanlandırıyor, ancak ona göre sadece bir kısmı da asi. “Gece kalkış yapan bir meslektaşımın müziğinin o kadar yüksek olduğunu ve yolcuları rahatsız ettiğini duydum. Böyle örneklerin olduğunu biliyorum. Ancak bunlar nadirdir ve kolektif suç ilkesi bize uygulandı” dedi öfkeyle.
Yönetimimiz başarısız oldu, şoför kızgın
Radyoyu yasaklayan tedbirin, bu haftanın ikinci yarısından bu yana hafifletilmiş olsa bile, yürürlüğe girmesi, muhatap sürücü tarafından öncelikle DPMB yönetiminin, daha doğrusu kullanılan sürüşün bir başarısızlığı olarak değerlendiriliyor. teknisyenler.
“Bunlar, ideal olarak sürücünün bilgisi olmadan arabalara binen ve çalışmalarını kontrol eden çalışanlardır. Sürüş tarzı, kurallara uymak, domuz gibi araç kullanmıyorsanız ve daha fazlası. Sonuçta, örneğin yüksek sesle müzik çalarak kuralları ihlal eden bir sürücüyü cezalandırmak onların görev tanımlarında var. Neden herkesin peşine düştüklerini ancak tahmin edebiliyorum, çünkü her şeyi bir kalem darbesiyle çözmek daha kolaydır ama bu haksızlıktır. Bu insanlar başarısız oldu, biz değil” dedi.
Çoğu sürücünün, yolcuların haberi olmadan radyo dinlediği konusunda ısrar ediyor. “Biri benim yerimi alıp benimle birkaç durak gittiğinde bana bir ses duyduğunu doğruladı ama hangi şarkının çaldığını bile bilmiyordu. Müzik, araba sürerken gürültülü hikayelerini pek umursamadığım yolcuların rahatsız edici çağrılarını görmezden gelmeme yardımcı oluyordu” dedi.
Sözcü Tomaštíková, kuralları ihlal eden az sayıda sürücünün araç kullandığı konusunda kendisiyle ihtiyatlı bir şekilde aynı fikirde. Ancak ona göre teknisyenlerin bunları tek tek “alması” mümkün değil. “Şikâyetçi yolcular her zaman belirli bir çalışanla yüzleşmemizi sağlayacak kadar doğru bilgi sağlayamıyor. Bazen mümkün, bazen değil” diye açıklıyor Tomaštíková, tedbirin neden genel olarak uygulandığını.
Brno'lu bir sürücünün, yolcularla birlikte araç kullanırken radyonun yasaklanmasının etkisi konusunda kendi fikri var. Deneyimlerinden, Brno toplu taşıma hatlarındaki sürücülerin kabinlerinde müziğin kazanmaya devam ettiğini bildiğini söylüyor. “İnsanlar bu konuda öksürüyor ve henüz kimsenin para cezasına çarptırıldığını duymadım” diye ekledi.
“Bunu dünya çapında söyleyeceğim: Birkaç istisna dışında hepimiz buna yemin ediyoruz. Bazılarımız radyo dinlemedi ama çok değil, geri kalanımız kızgın. Herkesin bizi rahatsız eden şeyleri yazabileceği, pistlerde veya arabalarda kusurların olduğu ve benzeri şeylerin olduğu bir sözde şikayet defterimiz var ve bunların çoğu orada çözüldü. Brno hatlarından birinin sürücüsü iDNES.cz muhabirine şunu itiraf etti: “Bundan hoşlanmadık.” İsminin gizli kalması koşuluyla konuşmaya karar verdi.
Brno toplu taşıma araçlarındaki yenilikler Sürücüler uç istasyonlarda molalarda radyo veya müzik dinleyebiliyor. Araç kullanırken radyoların kapatılması kuralı geçerliliğini koruyor. |
Kısıtlamaların getirilmesinden iki hafta sonra bile DPMB Perşembe günü, tedbirin denetleneceğini ve terminaldeki dinlenme dönemlerinde veya yolcu olmadan depolar arasındaki geçişler sırasında müzik veya sözlü konuşma dinlemenin mümkün olacağını duyurdu. sürücüler arasındaki ruh halini sakinleştirmiyor.
Ona göre, birkaç gün önce şirket içi bir iş anlaşmazlığı gibi görünen olay, yakında yolcular için hoş olmayan sonuçlar doğurabilir. Sürücülerin, artık yaygın bir uygulama haline gelen, yalnızca mesai saatleri içinde işe gitme ve mesai saatleri dışında araç kullanmayı reddetme olasılığını tartıştıkları söyleniyor.
“Birçok kişi şikayet üzerine şirket yönetiminin bize bu şekilde davranması durumunda izin almak istemediklerini yazdı. Kimsenin işi bırakmak istediğini duymadım ve radyo uğruna kimsenin bunu yapacağını da sanmıyorum, ancak 'izin dışı hizmetlerin' reddedilmesi bile şirket için hoş olmayan bir durum. Düşünenlerin yarısı bunu yaparsa, yakında havai fişeklerde sorun yaşanır. Genel olarak az sayıda sürücü olmasına rağmen bu şekilde yeni sürücüleri çekmek kesinlikle mümkün olmayacak” diye düşünüyor.
iDNES.cz ile bizzat iletişime geçen başka bir sürücünün farklı bir görüşü var. “Birçok çalışan bağımsız olarak bir araya gelerek yönetmeliğe ilişkin anlaşmazlıklarını şikayetçiye yazdı. Bazıları komik bir şekilde, bazıları ise daha ciddi bir şekilde” diye yazdı. “Diğerleri ise izinli oldukları süre boyunca hizmetlerden yararlanmayacaklarını veya DPMB'nin anlamsız yasaklarını kaldırmayı yeniden düşünmemesi halinde başka bir iş veya yarı zamanlı iş bulmayı düşündüklerini söyleyerek itiraz ettiler” diye ekledi.
Kimsenin kimseye hakaret etmediğini, şoförlerin isimlerini bile imzaladığını belirtti. “Şikâyetçinin adı gizli olabilir, ancak yönetim sürücünün kişisel numarasını görüyor ve buna göre onun adına bakıyor” diye açıkladı. Sürücü, iDNES.cz editörlerine DPMB'den bazı mesaj ve açıklamalar sağladı.
Sürücülerden biri, “Merhaba, müziğin çoğaltılmasına ilişkin yeni düzenlemeyle bağlantılı olarak, işletmenin adının masalsı bir isimle Midnight Kingdom olarak değiştirilmesiyle bağlantılı olarak, şarkı söyleme yasağının da aynı derecede saçma olduğu bir yerde,” diye yazdı sürücülerden biri şikayetçiye. Bir başkası, “Yedi yıldır geçici olarak bisiklet sürüyorum ve bu yasağın ardından devam edip etmemeyi değerlendireceğim” diye yazdı. “Beni müzik dinlemeyi yasakladığın için teşekkür ederim. Bu tam olarak özgeçmişimi güncellemek için ihtiyacım olan itici güçtü” diyor başka bir yorum.
Nakliye şirketi başvurudaki yorumları kendi yöntemiyle ele aldı. Uygulamayı askıya aldı. “Bu uygulamanın uygunsuz iletişim, karşılıklı kişisel saldırı ve şirket yönetiminin kararlarını sorgulamak amacıyla suiistimal edilmesi nedeniyle, uygulamanın çalışmasını şimdilik askıya almak ve iletişim kurmak için yeni bir platform aramak zorunda kaldık. DPMB açıklamasında bunu anlamlı ve doğru kullananlar” ifadeleri yer alıyor.
Önlemler geliştiriliyor, nakliye şirketi yanıt veriyor
Ancak DPMB liderliği, yaklaşmakta olan çatışmayı önlemeye çalışıyor. Durum hem sürücülerle hem de sendikalarla çözülüyor. “Biz bunu almıyoruz (önlemlerin gevşetilmesi) şikayetlere taviz olarak, ama doğal bir gelişme olarak. Artan yolcu şikayetlerine müdahale edilmesi gerektiğini başından beri konuştuk. Ayrıca sürücülerimizin neden olduğu kazaların payının daha yüksek olduğunu ve dolayısıyla hasarların arttığını gördük. Yani bir adım atıldı ve biz bunu kesin olarak kabul etmedik. Her şeyin kendine has bir gelişimi vardır. DPMB sözcüsü Hana Tomaštíková, müzakereler yoluyla hem çalışanlar hem de yönetim için kabul edilebilir bir sonuca ulaşacağımızı umuyoruz.” dedi.
Sözcüye göre nakliye şirketinin yönetimi, sürücülerin düzenli hizmetlerinde daha fazla ısrar etmeye başlayacaklarını ve fazladan işe gitmek istemeyeceklerini zaten biliyor. “Bu oyları kaydediyoruz. Bunlar bireylerin sesleridir. Her sese olduğu gibi onlara da ağırlık veriyoruz ama sürücülerin tepkilerinin farklı olduğunu da söylemek lazım. Grupları çeşitli olduğundan kendi aralarında daha fazla görüşe sahipler” dedi Tomaštíková.
iDNES.cz'nin iletişime geçtiği sürücünün farklı bir görüşü var. Ona göre, tam tersine, araç kullanırken kabindeki sessizliği önemsemeyen meslektaşları birim sayılıyor.
Ancak kısıtlamaların tüm çalışan kitlesini etkilediği gerçeği onu daha da heyecanlandırıyor, ancak ona göre sadece bir kısmı da asi. “Gece kalkış yapan bir meslektaşımın müziğinin o kadar yüksek olduğunu ve yolcuları rahatsız ettiğini duydum. Böyle örneklerin olduğunu biliyorum. Ancak bunlar nadirdir ve kolektif suç ilkesi bize uygulandı” dedi öfkeyle.
Yönetimimiz başarısız oldu, şoför kızgın
Radyoyu yasaklayan tedbirin, bu haftanın ikinci yarısından bu yana hafifletilmiş olsa bile, yürürlüğe girmesi, muhatap sürücü tarafından öncelikle DPMB yönetiminin, daha doğrusu kullanılan sürüşün bir başarısızlığı olarak değerlendiriliyor. teknisyenler.
“Bunlar, ideal olarak sürücünün bilgisi olmadan arabalara binen ve çalışmalarını kontrol eden çalışanlardır. Sürüş tarzı, kurallara uymak, domuz gibi araç kullanmıyorsanız ve daha fazlası. Sonuçta, örneğin yüksek sesle müzik çalarak kuralları ihlal eden bir sürücüyü cezalandırmak onların görev tanımlarında var. Neden herkesin peşine düştüklerini ancak tahmin edebiliyorum, çünkü her şeyi bir kalem darbesiyle çözmek daha kolaydır ama bu haksızlıktır. Bu insanlar başarısız oldu, biz değil” dedi.
Çoğu sürücünün, yolcuların haberi olmadan radyo dinlediği konusunda ısrar ediyor. “Biri benim yerimi alıp benimle birkaç durak gittiğinde bana bir ses duyduğunu doğruladı ama hangi şarkının çaldığını bile bilmiyordu. Müzik, araba sürerken gürültülü hikayelerini pek umursamadığım yolcuların rahatsız edici çağrılarını görmezden gelmeme yardımcı oluyordu” dedi.
Sözcü Tomaštíková, kuralları ihlal eden az sayıda sürücünün araç kullandığı konusunda kendisiyle ihtiyatlı bir şekilde aynı fikirde. Ancak ona göre teknisyenlerin bunları tek tek “alması” mümkün değil. “Şikâyetçi yolcular her zaman belirli bir çalışanla yüzleşmemizi sağlayacak kadar doğru bilgi sağlayamıyor. Bazen mümkün, bazen değil” diye açıklıyor Tomaštíková, tedbirin neden genel olarak uygulandığını.
Brno'lu bir sürücünün, yolcularla birlikte araç kullanırken radyonun yasaklanmasının etkisi konusunda kendi fikri var. Deneyimlerinden, Brno toplu taşıma hatlarındaki sürücülerin kabinlerinde müziğin kazanmaya devam ettiğini bildiğini söylüyor. “İnsanlar bu konuda öksürüyor ve henüz kimsenin para cezasına çarptırıldığını duymadım” diye ekledi.