COIMBATORE: Çarşamba, Coimbatore Demiryolu Kavşağı’nda normal bir gündü ama istasyonun kuruluşunun 150. yıl dönümü olduğu için tren tutkunları için tarihi bir gündü.
Coimbatore’deki ilk tren istasyonu, Mumbai ile Thane arasındaki ilk trenin çalıştırılmasından dokuz yıl sonra, 1862’de Podanur’da kuruldu. Coimbatore merkezli tarihçi CR’nin söylediğine göre, İngilizler tarafından Nilgiris’in “keşfinin” ardından malların taşınması için Malabar sahilindeki limanları Palakkad geçidi üzerinden bağlamak ve Nilgiris ve Anaimalai tepelerindeki canlı kahve plantasyon faaliyetlerini bağlamak için inşa edildi. Elangovan.
“Coimbatore şehrinde kalan üst düzey yetkililer ve önde gelen sakinler için Podanur’a ulaşmak zordu ve bu nedenle Coimbatore tren istasyonu 1 Şubat 1873’te kuruldu. Tren istasyonları, Coimbatore’de pamuk fabrikaları ve kahve fabrikalarının kurulmasına yardımcı oldu. Chennai’ye demiryolu bağlantısı, birçok kişinin başkentte yüksek öğrenim görmesine yardımcı oldu. Geri geldiler ve şehre teknolojik ilerlemeler ve iş yaratma konusunda yardımcı oldular” dedi.
İstasyonun tarihe geçmesine rağmen olaya karışanların keyfi yerinde değil. İstasyona hak ettiği tesisler verilmediğinden, neyin yanlış gittiğini düşünmelerinin zamanı geldi. Gelir yaratma açısından eyaletteki üçüncü merkez olmasına rağmen, demiryolu yetkililerinin dikkatini çekmeyi başaramadı.
Aktarma, geçen yıl 10 milyondan fazla yolcunun kullandığı Salem bölümünde toplanan gelirin %45’ini oluşturuyor. J Sathish, Kongu Global Forum’un direktörü. “1950 yılına kadar, karargahı Podanur olan Coimbatore Bölümü olarak işlev gördü. Daha sonra adı Palakkad bölümü olarak değiştirilen Kerala’da Olavakkode altına getirildi. 2006 yılında Salem Bölümü altına alındı.”
“Coimbatore Demiryolu Kavşağı’ndan elde edilen gelir, yeni hatların ve tren istasyonlarının inşasına yardımcı olurken, istasyon büyük ölçüde ihmal ediliyor. Gelişmesinin tek yolu olan Coimbatore Bölümü olarak yeni bir demiryolu bölümü kurmanın zamanı geldi. Sathish, TOI’ye Coimbatore’de elde edilen gelirin burada harcanmasının önünü açacak” dedi. “Terminalin bir havaalanı gibi modernize edilmesi gerekiyor. Daha fazla asansör, otopark tesisi, sayısallaştırılmış bilgi panoları, yemek alanları, peronlarda tamamen kapalı otobüs durakları ve modern tuvaletler saatin gerekliliği.”
Coimbatore Bölge Demiryolları ve Hava Yolları Yolcu Refah Derneği başkanı Jameel Ahamed, yer eksikliğinin genellikle kavşağın gelişmesine engel olarak gösterildiğini söyledi. “Altı platform var. Otobüs bakım ve depolama hatları kaydırılırsa Kuzey Coimbatoredaha fazla platform eklenebilir” dedi.