Kaza, Rebešovice yakınlarında Brno istikametinde 3. kilometrede meydana geldi. Kazada otobüslerden birinin sürücüsü hayatını kaybederken, cenazesi itfaiye ekiplerince çıkarılacak. “Her iki otobüste de onlarca yaralı var. Kurtarma sisteminin tüm unsurları yerinde çalışıyor. Polis Twitter’da “İletişime geçilemiyor” dedi.
Polis, Břeclav yönünde seyahat eden sürücülere Modřice çıkışında otobanı terk etmelerini ve Rajhrad ve Blučina üzerinden D2’ye geri dönmelerini tavsiye etti. Aynı rota boyunca Brno yönünde bir dolambaçlı yol mümkündü. Alternatif olarak, Měnín ve Chrlice üzerinden Brno’ya gidebilirsiniz.
İtfaiye ekiplerine göre otobüslerde yaklaşık 70 yolcu seyahat ediyordu ve kurtarma ekipleri toplam 60 kişiyi tedavi etti. Bunlardan 13’ü ağır, 47’si orta ve hafif yaralandı.
“Şantiyede üç hava kurtarma servisi de dahil olmak üzere 26 acil durum aracımız var. Diğer bölgeler, Vysočina ve Olomouc da bize yardım ediyor” dedi.
Sağlık görevlileri, çok sayıda hasta kabul edildiğinde acil bakım sağlamak için gereken faaliyetlerin derhal başlatılması anlamına gelen travma planını etkinleştirmiştir. Albrechtová, “Traumaplan Brno hastanelerinde, Břeclav, Vyškov ve Ivančice hastanelerinde etkinleştirildi, Olomouc ve Hradec Králové’deki fakülte hastaneleri de bilgilendirildi” diye hesapladı Albrechtová.
Kaza mahallinde bulunan Güney Moravya itfaiye sözcüsü Jaroslav Mikoška’ya göre, tüm insanlar otobüslerden çoktan kurtarıldı ve şimdi geriye kalan tek şey ölen sürücüyü otobüsten çıkarmak. . Tahliye nedeniyle henüz gazetecilerin siteye girmesine izin verilmiyor. Bir sözcü, trafiğin kapalı olduğunu söylüyor.
Yaralılar başta Brno Üniversite Hastanesi, Travma Hastanesi ve St. Anna Üniversite Hastanesi olmak üzere Brno ve çevresindeki tüm ücretsiz hastanelere gönderiliyor. Acil servis, kazayla ilgili olmayan tıbbi sorunları olan diğer hastalar için de hazır olması için yedekleri çağırdı. Olaydan yara almadan kurtulan kişiler itfaiye ekiplerince Brno’ya götürüldü.
“Şimdiden çok sayıda yaralı aldık. Entübe bir hasta uçakla bize getirildi ve birkaç ambulans çoktan döndü. Durum her an değişebilir. Brno Üniversite Hastanesi sözcüsü Veronika Plachá, durumla ilgili bir bildirim alır almaz birkaç ekip topladık ve hastaları almak için bekliyoruz” dedi.
İki hasta da helikopterle St. Anna’daki Fakülte Hastanesine nakledildi. “İkisi de artık tehlikeden uzak. Hastane sözcüsü Jiří Erlebach, başka bir helikopterin bize doğru geldiğini söyledi. Ayrıca ameliyat sırasında daha hafif tedavi uygulanan hasta birimlerini de kabul ettik” dedi.
Şoför kalp krizi geçirmiş olabilir
Güney Moravya polis sözcüsü Bohumil Malášek’e göre, kaza mahallinde başlangıçta kaos yaşandı. “Kurtarma ekipleri birbirleriyle işbirliği yapıyor, yaralıların tam sayısını ancak daha sonra toplayacaklar. “Polis şimdi kaza mahallinin güvenliğini sağlamaya ve ardından nedene ilişkin soruşturmaya odaklanıyor” dedi.
iDNES.cz kaynağı, polisin soruşturma versiyonlarından birine göre, sürücülerden birinin kalp krizi gibi tıbbi bir durumu olabileceğini söyledi.
Başka bir polis sözcüsü David Chaloupka, sürücülere acil durum şeridini boşaltmaları çağrısında bulundu.
“Ambulanslar gelip yaralıları alsın, her şey yolunda gitsin diye. Büyük bir çizgi var. Sürücülerle ilgili gerçek bir sorun yok, ancak birinin kafası karışabilir. Bu yüzden dayanmalarını istiyoruz, çünkü tüm yaralılara yardım götürmek gerçekten gerekli” diye sordu Chaloupka.
Bitişik vuruşlar da tıkandı
Kaza yapan otobüslerden biri Flixbus firmasına ait, içinde 35 kişi ve iki şoför bulunuyordu. Sözcüsü Tomáš Beránek, Macaristan’dan seyahat ettiğini söyledi. Beránek, “İletişim kurabildiğimiz şoförün ifadesine göre, başka bir otobüs otobüsümüze arkadan çarptı” dedi. Flixbus otobüsünün arkası hasar gördü ve camı arabanın yaklaşık üçte birine ulaşan yere döküldü.
Güney Moravya Valisi Jan Grolich (KDU-ČSL) Çek Televizyonuna yabancıların, muhtemelen Hintlilerin bir otobüste oturduklarını söyledi.
İtfaiyeciler ayrıca yolcuların kurtarılmasına da yardımcı olur. “İkinci seviye alarm verildi. Yere bir psikolog gönderiyoruz” diye Twitter’da bilgi verdiler.
“Bir kurtarma ve polis helikopteri, yaklaşık dört veya beş itfaiye aracı ve sayısız ambulans var. Uzun bir süre gibi görünüyor,” sürücülerden biri durumu Radio Impuls’a yaptığı bir telefon görüşmesinde anlattı.
“Yaklaşık yüz metre arkalarındaydım, tek görebildiğim birdenbire birbirlerine çarpan devasa bir bulut ve dumandı. Araba kullanıyordum, neyse ki tepki verecek zamanım oldu. Yeleğimi ve ilk yardım çantamı çıkarıp peşlerinden koştum. Sonra kurtarıcılar devraldı. Bir vızıltı vardı,” dedi başka bir sürücü iDNES.cz’ye.
“Kazayla ilgili herhangi bir şey görmedim ama tüm araçların ikaz ışıkları yanıyordu, orta şerit boştu. Konvoyda arabasıyla mahsur kalan bir kadın, MF DNES’e verdiği demeçte, “Sonra fenerli bir araba birbiri ardına geçti” dedi. “Şimdi burada bekliyoruz, sıcaklar dayanılmaz hale geldi. Paradoksal olarak, evden sadece birkaç dakika uzaktayız.”
Břeclav yönünde, sürücüler Modřice çıkışında otoyoldan ayrıldılar ve Rajhrad ve Blučina üzerinden D2’ye geri döndüler. Brno istikametinde aynı rota boyunca bir dolambaçlı yol vardı, alternatif olarak Brno’ya Měnín ve Chrlice üzerinden gitmek de mümkündü.
MF DNES muhabirine göre, Brno’da bitişik yollar da tıkandı, örneğin Prag’dan Ostrava’ya giden D1 veya Mikulov yönündeki Vídeňská caddesi. Öğleden sonraki yoğun saat de duruma yardımcı olmadı.
Başbakan Petr Fiala kazayı büyük bir talihsizlik olarak nitelendirdi. “Tüm yaralıları düşünüyorum ve hayatını kaybeden sürücünün yakınlarına en içten başsağlığı diliyorum. Hızlı müdahale için acil servise teşekkür ederim. Fiala Twitter’da, Slovak acil durum hizmetlerinin yardıma hazır olduğunu bana teyit eden Slovakya Başbakanı Ľudovít Ódor ile tüm konuyu konuştum.”
On yedi saatlik korku
Geçmişte 2019’da Brno’nun Křenová Caddesi’nde troleybüs ve tramvayın karıştığı bir kaza sonrasında düzinelerce insan yaralandı. Aynı yıl, Vídeňská caddesinde Brno yönünde bir kamyon ve otobüsün karıştığı kazada bir kadın öldü ve birkaç kişi yaralandı.
Çek Cumhuriyeti tarihindeki en büyük toplu kaza on beş yıl önce Řehořov yakınlarındaki D1 otoyolunda meydana geldi. 20 Mart 2008’de polis burada 93 kazaya müdahale etti, kurtarma ekipleri 30 yaralıya müdahale etti ve toplam hasar 28 milyon kronu buldu.
Vysočina’da Jihlava yakınlarında sabah saat ondan kısa bir süre sonra yoğun bir şekilde kar yağmaya başladı. D1’e birkaç santimetre kar düştü ve birkaç dakika sonra Prag yönünde 102. kilometrede ilk arabalar bozuldu. Görüş mesafesinin düşük olduğu kar fırtınasında toplam 231 araç çarpıştı. Otoyol ancak on yedi uzun saatin ardından trafiğe açıldı. 91 ile 134. kilometreler arasında kapalıydı. Polis tahminlerine göre 20.000 kişi sütunlarda mahsur kaldı.
Ona göre çarpışmanın nedeni, araçların karda yüksek hızı ve güvenli mesafeyi koruyamamaydı. Mahkeme sekiz sürücüyü suçlu buldu, ancak yalnızca biri bedensel zarar vermekle suçlandı. Jihlava Bölge Mahkemesi, bir Škoda ile bir serpiciden kaçan Ivančice’den Miroslav Fiala’yı suçlu buldu, ancak cezasından feragat edildi.
© SHOCart ve OpenStreetMap katılımcıları tarafından sağlanan haritalar. SHOCart, geleneksel bir turist ve bisiklet haritaları ve atlas yayıncısıdır. Daha fazla www.shocart.cz
Polis, Břeclav yönünde seyahat eden sürücülere Modřice çıkışında otobanı terk etmelerini ve Rajhrad ve Blučina üzerinden D2’ye geri dönmelerini tavsiye etti. Aynı rota boyunca Brno yönünde bir dolambaçlı yol mümkündü. Alternatif olarak, Měnín ve Chrlice üzerinden Brno’ya gidebilirsiniz.
İtfaiye ekiplerine göre otobüslerde yaklaşık 70 yolcu seyahat ediyordu ve kurtarma ekipleri toplam 60 kişiyi tedavi etti. Bunlardan 13’ü ağır, 47’si orta ve hafif yaralandı.
“Şantiyede üç hava kurtarma servisi de dahil olmak üzere 26 acil durum aracımız var. Diğer bölgeler, Vysočina ve Olomouc da bize yardım ediyor” dedi.
Sağlık görevlileri, çok sayıda hasta kabul edildiğinde acil bakım sağlamak için gereken faaliyetlerin derhal başlatılması anlamına gelen travma planını etkinleştirmiştir. Albrechtová, “Traumaplan Brno hastanelerinde, Břeclav, Vyškov ve Ivančice hastanelerinde etkinleştirildi, Olomouc ve Hradec Králové’deki fakülte hastaneleri de bilgilendirildi” diye hesapladı Albrechtová.
Kaza mahallinde bulunan Güney Moravya itfaiye sözcüsü Jaroslav Mikoška’ya göre, tüm insanlar otobüslerden çoktan kurtarıldı ve şimdi geriye kalan tek şey ölen sürücüyü otobüsten çıkarmak. . Tahliye nedeniyle henüz gazetecilerin siteye girmesine izin verilmiyor. Bir sözcü, trafiğin kapalı olduğunu söylüyor.
Yaralılar başta Brno Üniversite Hastanesi, Travma Hastanesi ve St. Anna Üniversite Hastanesi olmak üzere Brno ve çevresindeki tüm ücretsiz hastanelere gönderiliyor. Acil servis, kazayla ilgili olmayan tıbbi sorunları olan diğer hastalar için de hazır olması için yedekleri çağırdı. Olaydan yara almadan kurtulan kişiler itfaiye ekiplerince Brno’ya götürüldü.
“Şimdiden çok sayıda yaralı aldık. Entübe bir hasta uçakla bize getirildi ve birkaç ambulans çoktan döndü. Durum her an değişebilir. Brno Üniversite Hastanesi sözcüsü Veronika Plachá, durumla ilgili bir bildirim alır almaz birkaç ekip topladık ve hastaları almak için bekliyoruz” dedi.
İki hasta da helikopterle St. Anna’daki Fakülte Hastanesine nakledildi. “İkisi de artık tehlikeden uzak. Hastane sözcüsü Jiří Erlebach, başka bir helikopterin bize doğru geldiğini söyledi. Ayrıca ameliyat sırasında daha hafif tedavi uygulanan hasta birimlerini de kabul ettik” dedi.
Şoför kalp krizi geçirmiş olabilir
Güney Moravya polis sözcüsü Bohumil Malášek’e göre, kaza mahallinde başlangıçta kaos yaşandı. “Kurtarma ekipleri birbirleriyle işbirliği yapıyor, yaralıların tam sayısını ancak daha sonra toplayacaklar. “Polis şimdi kaza mahallinin güvenliğini sağlamaya ve ardından nedene ilişkin soruşturmaya odaklanıyor” dedi.
iDNES.cz kaynağı, polisin soruşturma versiyonlarından birine göre, sürücülerden birinin kalp krizi gibi tıbbi bir durumu olabileceğini söyledi.
Başka bir polis sözcüsü David Chaloupka, sürücülere acil durum şeridini boşaltmaları çağrısında bulundu.
“Ambulanslar gelip yaralıları alsın, her şey yolunda gitsin diye. Büyük bir çizgi var. Sürücülerle ilgili gerçek bir sorun yok, ancak birinin kafası karışabilir. Bu yüzden dayanmalarını istiyoruz, çünkü tüm yaralılara yardım götürmek gerçekten gerekli” diye sordu Chaloupka.
Bitişik vuruşlar da tıkandı
Kaza yapan otobüslerden biri Flixbus firmasına ait, içinde 35 kişi ve iki şoför bulunuyordu. Sözcüsü Tomáš Beránek, Macaristan’dan seyahat ettiğini söyledi. Beránek, “İletişim kurabildiğimiz şoförün ifadesine göre, başka bir otobüs otobüsümüze arkadan çarptı” dedi. Flixbus otobüsünün arkası hasar gördü ve camı arabanın yaklaşık üçte birine ulaşan yere döküldü.
Güney Moravya Valisi Jan Grolich (KDU-ČSL) Çek Televizyonuna yabancıların, muhtemelen Hintlilerin bir otobüste oturduklarını söyledi.
İtfaiyeciler ayrıca yolcuların kurtarılmasına da yardımcı olur. “İkinci seviye alarm verildi. Yere bir psikolog gönderiyoruz” diye Twitter’da bilgi verdiler.
“Bir kurtarma ve polis helikopteri, yaklaşık dört veya beş itfaiye aracı ve sayısız ambulans var. Uzun bir süre gibi görünüyor,” sürücülerden biri durumu Radio Impuls’a yaptığı bir telefon görüşmesinde anlattı.
“Yaklaşık yüz metre arkalarındaydım, tek görebildiğim birdenbire birbirlerine çarpan devasa bir bulut ve dumandı. Araba kullanıyordum, neyse ki tepki verecek zamanım oldu. Yeleğimi ve ilk yardım çantamı çıkarıp peşlerinden koştum. Sonra kurtarıcılar devraldı. Bir vızıltı vardı,” dedi başka bir sürücü iDNES.cz’ye.
“Kazayla ilgili herhangi bir şey görmedim ama tüm araçların ikaz ışıkları yanıyordu, orta şerit boştu. Konvoyda arabasıyla mahsur kalan bir kadın, MF DNES’e verdiği demeçte, “Sonra fenerli bir araba birbiri ardına geçti” dedi. “Şimdi burada bekliyoruz, sıcaklar dayanılmaz hale geldi. Paradoksal olarak, evden sadece birkaç dakika uzaktayız.”
Břeclav yönünde, sürücüler Modřice çıkışında otoyoldan ayrıldılar ve Rajhrad ve Blučina üzerinden D2’ye geri döndüler. Brno istikametinde aynı rota boyunca bir dolambaçlı yol vardı, alternatif olarak Brno’ya Měnín ve Chrlice üzerinden gitmek de mümkündü.
MF DNES muhabirine göre, Brno’da bitişik yollar da tıkandı, örneğin Prag’dan Ostrava’ya giden D1 veya Mikulov yönündeki Vídeňská caddesi. Öğleden sonraki yoğun saat de duruma yardımcı olmadı.
Başbakan Petr Fiala kazayı büyük bir talihsizlik olarak nitelendirdi. “Tüm yaralıları düşünüyorum ve hayatını kaybeden sürücünün yakınlarına en içten başsağlığı diliyorum. Hızlı müdahale için acil servise teşekkür ederim. Fiala Twitter’da, Slovak acil durum hizmetlerinin yardıma hazır olduğunu bana teyit eden Slovakya Başbakanı Ľudovít Ódor ile tüm konuyu konuştum.”
On yedi saatlik korku
Geçmişte 2019’da Brno’nun Křenová Caddesi’nde troleybüs ve tramvayın karıştığı bir kaza sonrasında düzinelerce insan yaralandı. Aynı yıl, Vídeňská caddesinde Brno yönünde bir kamyon ve otobüsün karıştığı kazada bir kadın öldü ve birkaç kişi yaralandı.
Çek Cumhuriyeti tarihindeki en büyük toplu kaza on beş yıl önce Řehořov yakınlarındaki D1 otoyolunda meydana geldi. 20 Mart 2008’de polis burada 93 kazaya müdahale etti, kurtarma ekipleri 30 yaralıya müdahale etti ve toplam hasar 28 milyon kronu buldu.
Vysočina’da Jihlava yakınlarında sabah saat ondan kısa bir süre sonra yoğun bir şekilde kar yağmaya başladı. D1’e birkaç santimetre kar düştü ve birkaç dakika sonra Prag yönünde 102. kilometrede ilk arabalar bozuldu. Görüş mesafesinin düşük olduğu kar fırtınasında toplam 231 araç çarpıştı. Otoyol ancak on yedi uzun saatin ardından trafiğe açıldı. 91 ile 134. kilometreler arasında kapalıydı. Polis tahminlerine göre 20.000 kişi sütunlarda mahsur kaldı.
Ona göre çarpışmanın nedeni, araçların karda yüksek hızı ve güvenli mesafeyi koruyamamaydı. Mahkeme sekiz sürücüyü suçlu buldu, ancak yalnızca biri bedensel zarar vermekle suçlandı. Jihlava Bölge Mahkemesi, bir Škoda ile bir serpiciden kaçan Ivančice’den Miroslav Fiala’yı suçlu buldu, ancak cezasından feragat edildi.
© SHOCart ve OpenStreetMap katılımcıları tarafından sağlanan haritalar. SHOCart, geleneksel bir turist ve bisiklet haritaları ve atlas yayıncısıdır. Daha fazla www.shocart.cz