Bugün sadece Brno halkının Tomkovo namst Rokytova’nın, yani şehrin ortasındaki büyük şehir halkasının sokaklarını yol üzerinde birbirine bağlamak için inşa ettiğimiz güzel bir üst geçidin inşaatını ziyaret etmesini mümkün kıldık. Yollar ve Yollar Yazı İşleri Bürosu (SD) Radek Mtl’nin genel yayın yönetmeni açıkladı. Ona göre Brno’daki trafik artık tatsız ve yerel bir acı. Binanın beş yıl boyunca faaliyette olacağını ve bunun şehrin girişindeki trafik akışını büyük ölçüde artıracağını da sözlerine ekledi.
Açık Köprü Günü sabah saat 10’da başlamasına rağmen, Brno inşaatlarının bazı yöneticileri saat 2’de yeni köprü üzerinde yürümek için fırsat kolluyorlardı.
Brno Ulaştırma Departmanından Klra Tenkov, her taraftan insanların dolmaya başladığını, bu yüzden nihayet köprüyü saat 22:00’de açtığımızı açıkladı.
İnsanların Abovesk’teki yeni tüneli ziyaret edebildiği Nisan ayı sonundaki yaz etkinliğine kadar yaklaşık dokuz bin kişi içki içti.
Dolayısıyla onun da benzer bir şiir içebileceğini varsaydık. Tenkov sabah yaptığı açıklamada, bunun benim hatam mı, yoksa cumartesi olması mı olduğunu bilmiyorum, ancak toplamda en az on beş bin kişinin içki içebileceği görülüyor, dedi. Kamera istasyonu sayesinde şehir beş hafta boyunca tanınacak.
SD Mtl’ın editörü de etkinlik için Zjem’e övgüde bulundu. Ast harika, çok sayıda insan var. Mtl, Bran’ın inşaatın nakliyesiyle gerçekten ilgilenmesine sevindim, diye ekledi. Köprü kalabalıktı ve Kapıları binanın girişine taşıyan şehrin toplu taşıma hatları tıklım tıklım doluyordu.
Fotoğraf kabininde kafanızda kırmızı bir kaskla poz verme veya ortaya çıkan inşaatı anlatan kısa bir film izleme fırsatının yanı sıra, ziyaret sırasındaki sıcaklık sayesinde çevreyi de görme şansına sahip oldunuz. Köprü, Malomik Deniz Nehri’nin yaklaşık yirmi metre yukarısında sallanıyor. İskeleden sadece evleri, yüksek bacaları, demiryolu hatlarını veya Hdy ocağını değil, aynı zamanda uzaktaki Petrov, Pilberk Kalesi ve AZ kule binasını da görmek mümkündü. Ayrıca çok sayıda insan, uzun zamandır beklenen binadaki bir daha tekrarlanamayacak yürüyüşü kaydedebilmek için yanlarında fotoğraf makineleri taşıyordu.
Arabalarda manzaradan pek keyif almıyorum.
Bu nedenle Bran bile bu alışılmadık numaradan dolayı kendisini övdü. Brno’da ne zaman yeni bir ulaşım tesisi açılsa gidip denemek istedim ama hiç başıma gelmedi. Güzel bir manzara olacağını ve tek sorunun köprünün dibine bakmak olacağını düşündüm. Brno’dan Romana Skutkov, “Ben de bu tarafa doğru gideceğim, bu yüzden etraftaki manzaranın tadını çıkarmayacağım, bu tehlikeli olabilir” dedi.
Memnun kaldı, gitti. Merakımdan dolayı buradayım. Brno Ln’den emekli Josef Joch, bana ehliyet verirseniz buraya araba sürerim, diye şaka yaptı.
Köprü aynı zamanda Ln’de yaşayan Filip Hermann gibi genç bir adam tarafından da kesildi. Teyzem gibi içerdim. Onlara sadece köprüden arabaların geçemeyeceğini, burada gürültü bariyerleri oluşturulacağını, dolayısıyla bu anlayışın asla gerçekleşmeyeceğini söyledim. Hermann, binanın ne kadar kalabalık olduğunu merak ettim, buraya her gün gelmiyorum, diye açıkladı.
Büyük kentsel alanın Tomkovo nmst ve Rokytova yolları oluşturuluyor ve beşinci yılın sonuna kadar hazır olacak. Klra Tenkov, inşaatın tamamlanmasının ardından köprüde yalnızca araçların bulunacağını doğruladı. Güzergah toplam uzunluğu 680 metre olacak şekilde tip yol olarak tasarlandı. Böylece inşaat iki bin kilometrelik gürültü emici duvarları içerecek.
Açık Köprü Günü sabah saat 10’da başlamasına rağmen, Brno inşaatlarının bazı yöneticileri saat 2’de yeni köprü üzerinde yürümek için fırsat kolluyorlardı.
Brno Ulaştırma Departmanından Klra Tenkov, her taraftan insanların dolmaya başladığını, bu yüzden nihayet köprüyü saat 22:00’de açtığımızı açıkladı.
İnsanların Abovesk’teki yeni tüneli ziyaret edebildiği Nisan ayı sonundaki yaz etkinliğine kadar yaklaşık dokuz bin kişi içki içti.
Dolayısıyla onun da benzer bir şiir içebileceğini varsaydık. Tenkov sabah yaptığı açıklamada, bunun benim hatam mı, yoksa cumartesi olması mı olduğunu bilmiyorum, ancak toplamda en az on beş bin kişinin içki içebileceği görülüyor, dedi. Kamera istasyonu sayesinde şehir beş hafta boyunca tanınacak.
SD Mtl’ın editörü de etkinlik için Zjem’e övgüde bulundu. Ast harika, çok sayıda insan var. Mtl, Bran’ın inşaatın nakliyesiyle gerçekten ilgilenmesine sevindim, diye ekledi. Köprü kalabalıktı ve Kapıları binanın girişine taşıyan şehrin toplu taşıma hatları tıklım tıklım doluyordu.
Fotoğraf kabininde kafanızda kırmızı bir kaskla poz verme veya ortaya çıkan inşaatı anlatan kısa bir film izleme fırsatının yanı sıra, ziyaret sırasındaki sıcaklık sayesinde çevreyi de görme şansına sahip oldunuz. Köprü, Malomik Deniz Nehri’nin yaklaşık yirmi metre yukarısında sallanıyor. İskeleden sadece evleri, yüksek bacaları, demiryolu hatlarını veya Hdy ocağını değil, aynı zamanda uzaktaki Petrov, Pilberk Kalesi ve AZ kule binasını da görmek mümkündü. Ayrıca çok sayıda insan, uzun zamandır beklenen binadaki bir daha tekrarlanamayacak yürüyüşü kaydedebilmek için yanlarında fotoğraf makineleri taşıyordu.
Arabalarda manzaradan pek keyif almıyorum.
Bu nedenle Bran bile bu alışılmadık numaradan dolayı kendisini övdü. Brno’da ne zaman yeni bir ulaşım tesisi açılsa gidip denemek istedim ama hiç başıma gelmedi. Güzel bir manzara olacağını ve tek sorunun köprünün dibine bakmak olacağını düşündüm. Brno’dan Romana Skutkov, “Ben de bu tarafa doğru gideceğim, bu yüzden etraftaki manzaranın tadını çıkarmayacağım, bu tehlikeli olabilir” dedi.
Memnun kaldı, gitti. Merakımdan dolayı buradayım. Brno Ln’den emekli Josef Joch, bana ehliyet verirseniz buraya araba sürerim, diye şaka yaptı.
Köprü aynı zamanda Ln’de yaşayan Filip Hermann gibi genç bir adam tarafından da kesildi. Teyzem gibi içerdim. Onlara sadece köprüden arabaların geçemeyeceğini, burada gürültü bariyerleri oluşturulacağını, dolayısıyla bu anlayışın asla gerçekleşmeyeceğini söyledim. Hermann, binanın ne kadar kalabalık olduğunu merak ettim, buraya her gün gelmiyorum, diye açıkladı.
Büyük kentsel alanın Tomkovo nmst ve Rokytova yolları oluşturuluyor ve beşinci yılın sonuna kadar hazır olacak. Klra Tenkov, inşaatın tamamlanmasının ardından köprüde yalnızca araçların bulunacağını doğruladı. Güzergah toplam uzunluğu 680 metre olacak şekilde tip yol olarak tasarlandı. Böylece inşaat iki bin kilometrelik gürültü emici duvarları içerecek.