Bystrc'nin Brno kısmının güney ucunda, daha çok D43 otoyolu olarak bilinen, planlanan yüksek kapasiteli I/73 yolu üzerinde arabalar bir tünele dalacak ve komşu Rozdrojovice'nin kadastrosuna kadar yüzeye çıkacak.
Planlamacılar şehrin bu bölgesinde büyük bir taşınmayı planlarken, yoğun nüfuslu bir bölgede yaşayan 25.000'den fazla sakin, iktidardaki politikacılardan böyle bir güvence aldı. Sonuçta, 2022 Brno mekansal planının taslağında yer altı güzergahı vaat edilen uzunluğun tamamıyla ortaya çıktı.
Ancak şimdi, şehrin her yerindeki inşaatı düzenleyen temel belgenin revize edilmiş versiyonunda, tünel kuzeyden ve güneyden varışta kısaltılıyor. Böylece tüm trafik yerleşim alanına veya yakın çevresine girip çıkacaktır.
Bystrc belediye başkanı Tomáš Kratochvíl (SOCDEM), “Belediye bize tünelin gelmeden önce başlayacağına dair söz vermişti, ancak şimdi yaklaşık 500 metre daha kısa” diye belirtiyor. Yeni önerinin insanlar üzerindeki etkisi nedeniyle hayal kırıklığına uğradığını ancak yeraltı güzergahının her metresinden hâlâ memnun olduğunu itiraf ediyor.
Komşu Kníniček'in belediye başkanı Lenka Ištvanová (merhum) da taslak mekansal planın en son versiyonuna baktığında şaşırdı. Tünelin artık en az 200 metre daha ileri gitmesi gerekirken, buradaki son caddede açılıyor. “Kent yönetiminde verdikleri sözü tutmadılar. Artık onlara güvenmiyorum. Sanırım tasarruf etmenin yollarını arıyorlar çünkü inşaat için para olmayacak, bu yüzden ne geçecek diye çalışıyorlar” diyen belediye başkanı, Kníničky'nin zaten indirime karşı muhalif bir yorumda bulunduğunu da sözlerine ekledi.
Tünellerin ve tüplerin uzunluğundaki orijinal kabaca dört kilometreye göre değişiklik, Bystrc'den geçen D43 güzergahını uzun süredir eleştirenlerin bile gözünden kaçmadı. Hatta bunlardan biri olan Petr Firbas, politikacıların, daha doğrusu belgeyi hazırlayanın, yani Brno Şehri Mimar Ofisi'nin (KAM), onaylanan talimatlara uymayarak binanın dışına çıktıklarından bahsediyor. çerçeve oluşturmuştur. “Bu kabul edilemez” diyor öfkeyle.
Rotanın bir başka rakibi olan Pavel Škarvada, “Tüneller, yeni mekansal plan taslağının dayandığı varsayılan teknik ve ekonomik çalışmaya kıyasla bile daha kısa” diye ekliyor.
Brno, bunun bakanlıktan gelen bir talep olduğunu iddia ediyor
KAM, tünelleri kısaltırken Ulaştırma Bakanlığı'nın talebi doğrultusunda hareket ettiğini iddia ediyor. KAM sözcüsü Šárka Reichmannova şöyle açıklıyor: “İlgili makam, tünel bölümlerinin uzunluğu da dahil olmak üzere yol için en güncel trafik çözümünün değerlendirilmesini talep etti.”
Aynı gerekçe belediye aracılığıyla mekansal planlamadan sorumlu Brno belediye meclis üyesi Petr Borecký (ANO) tarafından da gönderildi. Belediye ayrıca mimarlık bürosunun keyfi hareket ettiğini de reddetti. Ona göre yukarıda belirtilen talimatlar bu düzenleme için geçerli değildir.
Bu bir yanlış anlaşılma, tatil yeri kendini savunuyor
Brno'nun “suçlu” olarak gösterdiği Ulaştırma Bakanlığı ise böyle bir talepte bulunmadığını, bunun daha çok bir yanlış anlaşılma olduğunu söyleyerek kendini savunuyor. “Tünelin koridoru daha kısa ama bu, yol kaplamasının gerçekten daha kısa olacağı anlamına gelmiyor. Önemli olan şu ki, geri kalan kısım bir yol galerisi ile yüzey iletişimi şeklinde inşa edilecek, sıradan birinin deyimiyle bir yüzey tüneli olacak,” diye açıklıyor bakanlık adına “šalamounsky” olarak görev yapan Jan Jakovljevič. Kendisinin de itiraf ettiği gibi, galerinin mekansal planı başka hiçbir koşulu olmayan sıradan bir trafik alanıdır.
Bystrka belediye başkan yardımcısı Pavel Kříž (ANO) yerel belediye binası bülteninde “Tünel olarak işaretlenmeyen şeyin tünel olması gerekmez” diyor. Aynı zamanda bakanlığa bağlı Karayolları Müdürlüğü'nün talimatıyla sadeleştirme ve ucuzlama adına kısaltma yapıldığına dair bilgi aldığını belirtiyor.
Tünel (işaretli noktalar arasında) güneyde yaklaşık 500 metre, kuzeyde ise 200 metre kısaltılmıştır.
Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'e katkıda bulunanlar tarafından sağlanmıştır. SHOCart, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. Daha fazla www.shocart.cz
Seçilen D43 güzergahını destekleyen Mekansal Planlamadan Sorumlu Bölge Meclis Üyesi Martin Maleček (SOL), tünelin kısaltılmasının Mekansal Gelişim Prensipleri'ne mi yoksa bölgesel mekansal plana mı karşılık geldiğini açıkça söylemedi. Eleştirmen Škarvada'ya göre, “Bystrc-Kníničky bölgeleri için standardın üzerinde gürültü önleyici önlemler” alınması yönünde bir talep içeriyor. Standardın üstü genellikle bir transit yolu, tüneli veya tüpü kapsamak anlamına gelir. Ayrıca söz konusu “standart üstü” ifadesinin uzanması gereken yere daha belirsiz bir şekilde sabitlenmiştir.
Ve bakanlıkta genel hükümleri kullandılar. Bölgesel meclis üyesi, Brno koalisyon temsilcisi ve Brno-kuzey bölgesinin belediye başkanı üçlü rolünü üstlenen Maleček, şu anda belirsiz bir şekilde “Brno Güney Moravya Bölgesi'ne sorduğunda, sunulan teklif hakkında yorum yapacağız” diyor.
Tartışmalı rota mahkemede
Bystrka ve Kníniček'ten eleştirmenler, D43 güzergahının tüm şehri çevrelemesini ve bölge sakinleri üzerindeki etkilerinin ortadan kalkmasını istiyor. Üç yıl önce sonbaharda, Brno'daki Bölge Mahkemesi'nde açtığı davada başarısız oldular ve otoyolun buraya çıkacağını öngören bölgesel mekansal planın iptal edilmesini sağlamaya çalıştılar.
Karara katılmadılar ve Danıştay'a temyiz başvurusunda bulundular. Ancak valilik sözcüsü Alena Knotková'ya göre İrlanda'dan benzer bir konuyu ele alan Avrupa Birliği Adalet Divanı'nın kararını bekliyor.
Spesifik olarak, eksiksiz bir çevresel etki değerlendirmesi yapma yükümlülüğünün çözümün tüm varyantları için mi, yoksa yalnızca önceden tercih edilen tek bir seçenek için mi geçerli olduğu sorusu. “Şikayette bulunmak etkinliği etkilemez. Trafik yapıları böylece tasarımla hazırlanabiliyor” diye belirtiyor.
Planlamacılar şehrin bu bölgesinde büyük bir taşınmayı planlarken, yoğun nüfuslu bir bölgede yaşayan 25.000'den fazla sakin, iktidardaki politikacılardan böyle bir güvence aldı. Sonuçta, 2022 Brno mekansal planının taslağında yer altı güzergahı vaat edilen uzunluğun tamamıyla ortaya çıktı.
Ancak şimdi, şehrin her yerindeki inşaatı düzenleyen temel belgenin revize edilmiş versiyonunda, tünel kuzeyden ve güneyden varışta kısaltılıyor. Böylece tüm trafik yerleşim alanına veya yakın çevresine girip çıkacaktır.
Bystrc belediye başkanı Tomáš Kratochvíl (SOCDEM), “Belediye bize tünelin gelmeden önce başlayacağına dair söz vermişti, ancak şimdi yaklaşık 500 metre daha kısa” diye belirtiyor. Yeni önerinin insanlar üzerindeki etkisi nedeniyle hayal kırıklığına uğradığını ancak yeraltı güzergahının her metresinden hâlâ memnun olduğunu itiraf ediyor.
Komşu Kníniček'in belediye başkanı Lenka Ištvanová (merhum) da taslak mekansal planın en son versiyonuna baktığında şaşırdı. Tünelin artık en az 200 metre daha ileri gitmesi gerekirken, buradaki son caddede açılıyor. “Kent yönetiminde verdikleri sözü tutmadılar. Artık onlara güvenmiyorum. Sanırım tasarruf etmenin yollarını arıyorlar çünkü inşaat için para olmayacak, bu yüzden ne geçecek diye çalışıyorlar” diyen belediye başkanı, Kníničky'nin zaten indirime karşı muhalif bir yorumda bulunduğunu da sözlerine ekledi.
Tünellerin ve tüplerin uzunluğundaki orijinal kabaca dört kilometreye göre değişiklik, Bystrc'den geçen D43 güzergahını uzun süredir eleştirenlerin bile gözünden kaçmadı. Hatta bunlardan biri olan Petr Firbas, politikacıların, daha doğrusu belgeyi hazırlayanın, yani Brno Şehri Mimar Ofisi'nin (KAM), onaylanan talimatlara uymayarak binanın dışına çıktıklarından bahsediyor. çerçeve oluşturmuştur. “Bu kabul edilemez” diyor öfkeyle.
Rotanın bir başka rakibi olan Pavel Škarvada, “Tüneller, yeni mekansal plan taslağının dayandığı varsayılan teknik ve ekonomik çalışmaya kıyasla bile daha kısa” diye ekliyor.
Brno, bunun bakanlıktan gelen bir talep olduğunu iddia ediyor
KAM, tünelleri kısaltırken Ulaştırma Bakanlığı'nın talebi doğrultusunda hareket ettiğini iddia ediyor. KAM sözcüsü Šárka Reichmannova şöyle açıklıyor: “İlgili makam, tünel bölümlerinin uzunluğu da dahil olmak üzere yol için en güncel trafik çözümünün değerlendirilmesini talep etti.”
Aynı gerekçe belediye aracılığıyla mekansal planlamadan sorumlu Brno belediye meclis üyesi Petr Borecký (ANO) tarafından da gönderildi. Belediye ayrıca mimarlık bürosunun keyfi hareket ettiğini de reddetti. Ona göre yukarıda belirtilen talimatlar bu düzenleme için geçerli değildir.
Bu bir yanlış anlaşılma, tatil yeri kendini savunuyor
Brno'nun “suçlu” olarak gösterdiği Ulaştırma Bakanlığı ise böyle bir talepte bulunmadığını, bunun daha çok bir yanlış anlaşılma olduğunu söyleyerek kendini savunuyor. “Tünelin koridoru daha kısa ama bu, yol kaplamasının gerçekten daha kısa olacağı anlamına gelmiyor. Önemli olan şu ki, geri kalan kısım bir yol galerisi ile yüzey iletişimi şeklinde inşa edilecek, sıradan birinin deyimiyle bir yüzey tüneli olacak,” diye açıklıyor bakanlık adına “šalamounsky” olarak görev yapan Jan Jakovljevič. Kendisinin de itiraf ettiği gibi, galerinin mekansal planı başka hiçbir koşulu olmayan sıradan bir trafik alanıdır.
Bystrka belediye başkan yardımcısı Pavel Kříž (ANO) yerel belediye binası bülteninde “Tünel olarak işaretlenmeyen şeyin tünel olması gerekmez” diyor. Aynı zamanda bakanlığa bağlı Karayolları Müdürlüğü'nün talimatıyla sadeleştirme ve ucuzlama adına kısaltma yapıldığına dair bilgi aldığını belirtiyor.
Tünel (işaretli noktalar arasında) güneyde yaklaşık 500 metre, kuzeyde ise 200 metre kısaltılmıştır.
Haritalar © SHOCart ve OpenStreetMap'e katkıda bulunanlar tarafından sağlanmıştır. SHOCart, turist ve bisiklet haritaları ve atlaslarının geleneksel bir yayıncısıdır. Daha fazla www.shocart.cz
Seçilen D43 güzergahını destekleyen Mekansal Planlamadan Sorumlu Bölge Meclis Üyesi Martin Maleček (SOL), tünelin kısaltılmasının Mekansal Gelişim Prensipleri'ne mi yoksa bölgesel mekansal plana mı karşılık geldiğini açıkça söylemedi. Eleştirmen Škarvada'ya göre, “Bystrc-Kníničky bölgeleri için standardın üzerinde gürültü önleyici önlemler” alınması yönünde bir talep içeriyor. Standardın üstü genellikle bir transit yolu, tüneli veya tüpü kapsamak anlamına gelir. Ayrıca söz konusu “standart üstü” ifadesinin uzanması gereken yere daha belirsiz bir şekilde sabitlenmiştir.
Ve bakanlıkta genel hükümleri kullandılar. Bölgesel meclis üyesi, Brno koalisyon temsilcisi ve Brno-kuzey bölgesinin belediye başkanı üçlü rolünü üstlenen Maleček, şu anda belirsiz bir şekilde “Brno Güney Moravya Bölgesi'ne sorduğunda, sunulan teklif hakkında yorum yapacağız” diyor.
Tartışmalı rota mahkemede
Bystrka ve Kníniček'ten eleştirmenler, D43 güzergahının tüm şehri çevrelemesini ve bölge sakinleri üzerindeki etkilerinin ortadan kalkmasını istiyor. Üç yıl önce sonbaharda, Brno'daki Bölge Mahkemesi'nde açtığı davada başarısız oldular ve otoyolun buraya çıkacağını öngören bölgesel mekansal planın iptal edilmesini sağlamaya çalıştılar.
Karara katılmadılar ve Danıştay'a temyiz başvurusunda bulundular. Ancak valilik sözcüsü Alena Knotková'ya göre İrlanda'dan benzer bir konuyu ele alan Avrupa Birliği Adalet Divanı'nın kararını bekliyor.
Spesifik olarak, eksiksiz bir çevresel etki değerlendirmesi yapma yükümlülüğünün çözümün tüm varyantları için mi, yoksa yalnızca önceden tercih edilen tek bir seçenek için mi geçerli olduğu sorusu. “Şikayette bulunmak etkinliği etkilemez. Trafik yapıları böylece tasarımla hazırlanabiliyor” diye belirtiyor.