Blansko'daki tren istasyonundaki P+R yerleri suçlandı, yerel halk taciz kırbaçlarından hoşlanmıyor

DünyaBot

Member
Köyünüzden omurga demiryolu hattıyla tren istasyonuna arabayla gelin, oraya ücretsiz park edin ve ardından trenle varış istasyonuna devam edin. Brno çevresindeki küçük kasabalarda yaşayan birçok insan için, yavaş yavaş ortaya çıkan ve genişleyen P+R otoparkları, yani park et ve sür, bu tür çevre dostu seyahatler için kullanılıyor.


Ancak 20.000 nüfuslu Blansk'ta artık yeni bir otopark sistemi uygulamaya konurken farklı bir yol tercih edildi. Tren duraklarının ve otobüs terminalinin yakınındaki söz konusu park alanlarından birkaç gün önce ücret alındı - günde sadece on kron bile olsa – ve bu durum çevreyi olumsuz etkilemeye başladı.


Yakındaki sokaklar ve ücretsiz park edebileceğiniz süpermarketlerin otoparkları çok daha kalabalık. En azından şimdilik. Tam tersine, geçen hafta yerel istihdam bürosunun yakınındaki daha önce yaygın olarak kullanılan alan tamamen boştu, çünkü belediye binası burayı bile en pahalı moda dahil etti ve bu nedenle yolcular için anlamını yitirdi.


Blansko, bazı sürücülerin istasyonun yakınındaki ücretsiz alanı kötüye kullandıklarını ve araçlarını uzun süre orada bıraktıklarını söyleyerek eylemini savundu. Popüler olmayan değişiklikleri hazırlayan Blanen belediye meclisi üyesi Jan Nečas (ANO), “Sorun şu ki, arabaların yaklaşık dörtte biri her zaman, hatta geceleri bile oraya park ediliyor.”


Ancak MF DNES'in başka sorularından sonra orijinal tahminini yumuşattı ve ayrıca araçların en azından bazılarının öğleden sonra veya gece vardiyasında araç kullanan kişilere ait olduğu ihtimalini de göz ardı etmedi.


Trenle seyahat etmek buna değer olmalı



Blansko ile aynı koridorda yer alan Bílovice nad Svitavou, sürücülerin tren biletlerinin yanı sıra otopark için de ödeme yapmak istemedikleri bir örnek. Brno sınırındaki köyde 68 araçlık P+R üç yıldır faaliyet gösteriyor. İlk başta politikacılar park için 20 kron alacaklarını düşündüler ama alanın yarısı boştu, bu yüzden geçen yıl bariyerleri kaldırdılar ve şu anda dolu. Belediye başkanı Miroslav Boháček (STAN), “Arabalar oraya park edilmiyor, gerçekten dönüyorlar, çünkü örneğin hafta sonu orada sadece iki tane gördüm” diye anlatıyor.


Hala ücretlendirmeyi getirmek istemelerine rağmen bunu toplu taşıma için ön ödemeli biletle eşleştirecekler. Bunu satın alan herkes arabasını ücretsiz park edecek. Otoparktaki kameralar plakayı okuyor, ehliyet sahibinin veri tabanında kayıtlı olup olmadığına bakıyor ve buna göre ücrete tabi olup olmadığını belirliyor.


Belediye başkanı, “Yeni sistemin bu Eylül ayından itibaren başarılı bir şekilde uygulanmasını istiyorum” diye planlıyor ve bu yeniliğin, yolcuları yoğun saatlerde her on beş dakikada bir Brno'ya giden otobüslere veya bölgesel trenlere geçmeye daha fazla motive edeceğine inanıyor.


Son zamanlarda bölgedeki ikinci omurga hattının geçtiği Brno'daki Židlochovice'deki halka açık yerlerde genel park etme konsepti üzerinde de düşünüyorlar. Ancak ücretlendirmenin zaten bir istisnası var, o da tren istasyonu boyunca uzanan alanlar. 4.000 nüfuslu şehrin belediye başkanı Jan Vitula (néz.), “Ayrıca, P+R tipinde bir otopark inşa etmeyi de düşünüyoruz” diyor.


Ona göre, eğer politikacılar park yerlerinin ücretinin ödenmesine karar verirse, iş için Brno'ya giden sürücüler, park etme ve ek bilet masraflarının buna değmeyebileceğini hesaplayabilir ve başka bir araç seçmeyi tercih edebilirler. Vitula, “Fakat sadece insanların onlardan trenlere aktarılmasına ihtiyacımız var” diye vurguluyor ve aksi takdirde Brno'nun daha da sıkışık hale geleceğini ekliyor.


Daha uzun süre ayakta duran arabalar başka yerlerde de sıkıntı yaratıyor



Yakın zamanda tren istasyonunun yakınında yüzlerce yer inşa ettikleri Kuří'de de benzer şekilde düşünüyorlar. Belediye Başkanı Drago Sukalovský (STAN), “Şehrimizden Brno'ya geçmeyen her araba için mutluyuz” diyerek burada da sürücülerden neden para almak istemediklerini açıklıyor.


Tam tersine, Břeclav'daki istasyona park etmek için elli kron bile alıyorlar. Svatopluk Pěček (ANO) belediye başkanına göre, yerel bölgeler de kendilerini istismar eden kişilerin saldırısı altındaydı. Ancak bu ilçe kasabası, yolcuların Brno'ya trenle yirmi dakikadan biraz fazla sürede ulaşabildiği Blansko ile o kadar karşılaştırılamaz.


“Bilmiyorum. Blanen'den bir meclis üyesi olan Nečas, şehrin işe gidip gelenleri ödemeler yoluyla toplu taşıma araçlarını kullanma konusunda caydırıp caydırmadığı sorulduğunda bu konuda farklı görüşler var” diye yanıtladı. Yirmi dört saat için on kronun sembolik bir ücret olduğunu ve aboneliğin daha da avantajlı olduğunu düşünüyor.


“Ancak daha önce hiçbir şey için para ödemek zorunda kalmadıklarında insanların tepkileri anlaşılabilir. Bu aynı zamanda trafiğe de bir tür katkıdır ve özellikle arabaların daha uzun süre park edilmesini durdurmayı hedefliyoruz” diye tekrarlıyor Nečas ve öncelikle arabalar için daha fazla sayıda yer sağlamanın gerekli olduğunu ekliyor. Demiryolu koridoru ile Svitava nehri arasındaki sınırlı alan, evin park edilmesi için tek çözümdür. “Fakat bunun için çok para gerekiyor” diye belirtiyor ve yeni gelirin inşaat için yeterli miktarın sağlanmasına yardımcı olması gerektiğini öne sürüyor.


Ayrıca Brno'nun otuz kilometre güneyindeki Hustopeče'de “sorumsuz” sürücülerle küçük sorunlar yaşıyorlar, ancak doğrudan hücuma geçmiyorlar. Belediye Başkanı Hana Potměšilová (kızlık soyadı) esas olarak bu tür sürücüleri uzaklaştıracak işletme düzenlemeleri yapmak istiyor. Şu ana kadar insanların buraya üç gün boyunca ücretsiz park edebilmesi de dahil olmak üzere çeşitli öneriler öne sürülüyor. Hafta sonu için Cuma günü trenle gidecek olanlar, Pazar günü tekrar arabayla ücretsiz gidecek. Belediye başkanı, “Kuralların yıl sonuna kadar hazır olmasını istiyorum” diye belirtiyor.