Cenaze Yasasına göre her belediye binası, kendi ibadet yerinin uygun şekilde yönetilmesini sağlamakla yükümlüdür. Ancak belgelere sadık mı kalacaklar yoksa dijital pasaporta mı dönüştürecekler onlara kalmış.
2013 yılında Brno mezarlıklarında başladı, tüm sivil mezarlar için hazır durumda, şu anda askeri ve savaş mezarlarının dijitalleştirilmesi konusunda çalışmalar yapılıyor. “Uygulama” aracılığıyla, belirli bir mezarda yatan, aranan merhumun tam olarak nerede yattığı yeri bulunabilir, türlerine göre görüntülenebilir veya uygun yerler bulunabilir.
Brno iD aracılığıyla mevcut kira sözleşmesinin uzatılması gibi pek çok şey de ayarlanabiliyor. Brno belediyesi sözcüsü Filip Poňuchálek, “Ayrıca insanlar, Tüm Ruhlar Günü veya doğum günleri gibi belirli durumlar için bahçe işi veya mezar dekorasyonu sipariş edebilirler” diye açıklıyor.
Ayrıca Çevre Bakanlığı için dahili bir başvuru ve tabii ki mezarlık yöneticileri için kapsamlı bir dahili sistem var; burada yeşilliklerin, mobilyaların bir açıklaması var, aynı zamanda mezarda olup biten her şeyle ilgili belgeler (kazma, çömleklerin saklanması) , mezardan çıkarma talepleri…
E-postayla bildirim
İkinci yılda, Břeclav'daki dört mezarlığın tamamının dijitalleştirilmesi de tamamlandı. Ücretsiz mezarlıkların veya geçerli sözleşmesi olmayanların mavi renkle gösterildiği harita şeklindedir. Şerefli mezarlar kırmızıyla işaretlenmiştir.
“Mezar alanına tıkladığınızda mezarın büyüklüğü, türü ve kira süresine ilişkin bilgilerin yanı sıra fotoğraf da görüntülenebilecek. Haritadaki konuma, mezar numarasına veya merhumun soyadına göre bir mezar, bir columbarium, bir mezar tümseği veya bir kavanoz mezarı arayabilirsiniz,” diye açıklıyor Ivana Solaríková şehir için.
Blansko, Hodonín veya Znojmo'da halka yönelik dijitalleştirme yok. Ancak kişi mezarlık yöneticisinden her şeyi yerinde ve ücretsiz olarak öğrenebilir. “Kiracının ismine, merhumun adına veya mezar numarasına göre merhumun istediği her şeyi bulabilirsiniz. Znojmo belediye ofisi sözcüsü Pavel Kovařík, “Yönetim aynı zamanda mezarlık kiracılarının transkripsiyonlarını da gerçekleştiriyor, miras işlemleriyle uğraşırken hukuk firmalarının sorularını yanıtlıyor” diye açıklıyor.
Ancak dijitalleştikleri yerde mezarlık yöneticilerinin işlerinin kolaylaştığından da bahsediyorlar. “Mezarlık pasaportu çok açık, etkileşimli ve halk için daha erişilebilir. Yerel yönetim için bu, daha önce yalnızca basılı versiyonla ve belgelerde karmaşık bir aramayla ele aldığımız mezarlık alanlarının kiralanmasıyla ilgili idarenin büyük bir basitleştirilmesidir” diyor Otnice na Vyškovsk belediye başkanı Pavel Mezuláník ( KDU-ČSL).
Telnice de aynı deneyimi paylaşıyor. Belediye başkan yardımcısı Bohumila Hrazdírová (TOP 09), örneğin kiralama süresinin izlenmesi, feshedilmesi ve bildirimlerin belediyenin e-postasına zamanında gönderilmesinin altını çiziyor.
Hava fotoğrafları esastır
Modernizasyon, yaklaşık yirmi yıldır aile ağaçları yaratarak geçimini sağlayan Brno şecere uzmanı ve yayıncı Ivo Sperát tarafından da memnuniyetle karşılandı. “Koruma süresine tabi bazı verileri ararken mezarlıkları ziyaret etmek zorunda kalmamam harika bir şey (Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve Sicil Kanunu – editörün notu) Doğumlar için 100, ölümler ve düğünler için 75 yıl. Mezarlıkların internette bulunması çok zaman kazandırıyor” diye açıklıyor.
Aynı zamanda şecere konusunda aynı şeyi yapan kuruluşların ve çeşitli vakıflara ait özel sunucuların da bulunduğunu ve çoğu zaman yöneticinin kendisinin bile böyle bir veri tabanının internette zaten çalıştığını bilmediğini belirtiyor.
Ancak dijitalleşmenin işini elinden alacağından korkmuyor. “Mezarlıklarda insan en fazla yüz, yüz elli yıl geriye gidebilir. Mezar taşlarında genellikle iki ya da üç nesil bulunur ve bu bir istisnadır. Mezar taşı restore edildiğinde ataların en eski tarihlerinin kaybolduğu sıklıkla görülür, çünkü hayatta kalanlar artık bunları bilmiyor bile olabilir. Tam tersine mevcut olanlara kredi verilecek. Yani dijitalleştirme iyi bir yardımcıdır ancak ondan bir aile ağacı oluşturamazsınız” diye ekliyor Sperát.
Ayrıntılı hava fotoğrafları, karmaşık mezarlık pasaportlarının oluşturulmasında temel taşıdır. “Pasaport oluştururken ortofoto haritası oluşturuyoruz (hava fotoğraflarından oluşan bir mozaikten oluşan bir çalışma – editörün notu) Piksel başına bir santimetre çözünürlüğe sahip. Buradan mezar alanlarının jeodezik olarak doğru araştırmasını yapıyoruz. Hava fotoğrafçılığı, veri oluşturma ve şehirler ve belediyeler için coğrafi bilgi sistemlerinin işletilmesi konusunda uzmanlaşmış TopGis'in genel müdürü Drahomíra Zedníčková, “Mezarlar ağaçların altındaysa mobil bir lazer tarayıcı kullanıyoruz” diye özetliyor.
Ona göre mezarlığın pasaportlanmasıyla birlikte yeşillik ve mobilya için de aynısını satın almak ideal. Zedníčková, “Mezarlık sahibi, mezarlığın bakım ve gelişimini planlamak için tek bir yerde tüm bilgilere sahip olacak” diyor.
2013 yılında Brno mezarlıklarında başladı, tüm sivil mezarlar için hazır durumda, şu anda askeri ve savaş mezarlarının dijitalleştirilmesi konusunda çalışmalar yapılıyor. “Uygulama” aracılığıyla, belirli bir mezarda yatan, aranan merhumun tam olarak nerede yattığı yeri bulunabilir, türlerine göre görüntülenebilir veya uygun yerler bulunabilir.
Brno iD aracılığıyla mevcut kira sözleşmesinin uzatılması gibi pek çok şey de ayarlanabiliyor. Brno belediyesi sözcüsü Filip Poňuchálek, “Ayrıca insanlar, Tüm Ruhlar Günü veya doğum günleri gibi belirli durumlar için bahçe işi veya mezar dekorasyonu sipariş edebilirler” diye açıklıyor.
Ayrıca Çevre Bakanlığı için dahili bir başvuru ve tabii ki mezarlık yöneticileri için kapsamlı bir dahili sistem var; burada yeşilliklerin, mobilyaların bir açıklaması var, aynı zamanda mezarda olup biten her şeyle ilgili belgeler (kazma, çömleklerin saklanması) , mezardan çıkarma talepleri…
E-postayla bildirim
İkinci yılda, Břeclav'daki dört mezarlığın tamamının dijitalleştirilmesi de tamamlandı. Ücretsiz mezarlıkların veya geçerli sözleşmesi olmayanların mavi renkle gösterildiği harita şeklindedir. Şerefli mezarlar kırmızıyla işaretlenmiştir.
“Mezar alanına tıkladığınızda mezarın büyüklüğü, türü ve kira süresine ilişkin bilgilerin yanı sıra fotoğraf da görüntülenebilecek. Haritadaki konuma, mezar numarasına veya merhumun soyadına göre bir mezar, bir columbarium, bir mezar tümseği veya bir kavanoz mezarı arayabilirsiniz,” diye açıklıyor Ivana Solaríková şehir için.
Blansko, Hodonín veya Znojmo'da halka yönelik dijitalleştirme yok. Ancak kişi mezarlık yöneticisinden her şeyi yerinde ve ücretsiz olarak öğrenebilir. “Kiracının ismine, merhumun adına veya mezar numarasına göre merhumun istediği her şeyi bulabilirsiniz. Znojmo belediye ofisi sözcüsü Pavel Kovařík, “Yönetim aynı zamanda mezarlık kiracılarının transkripsiyonlarını da gerçekleştiriyor, miras işlemleriyle uğraşırken hukuk firmalarının sorularını yanıtlıyor” diye açıklıyor.
Ancak dijitalleştikleri yerde mezarlık yöneticilerinin işlerinin kolaylaştığından da bahsediyorlar. “Mezarlık pasaportu çok açık, etkileşimli ve halk için daha erişilebilir. Yerel yönetim için bu, daha önce yalnızca basılı versiyonla ve belgelerde karmaşık bir aramayla ele aldığımız mezarlık alanlarının kiralanmasıyla ilgili idarenin büyük bir basitleştirilmesidir” diyor Otnice na Vyškovsk belediye başkanı Pavel Mezuláník ( KDU-ČSL).
Telnice de aynı deneyimi paylaşıyor. Belediye başkan yardımcısı Bohumila Hrazdírová (TOP 09), örneğin kiralama süresinin izlenmesi, feshedilmesi ve bildirimlerin belediyenin e-postasına zamanında gönderilmesinin altını çiziyor.
Hava fotoğrafları esastır
Modernizasyon, yaklaşık yirmi yıldır aile ağaçları yaratarak geçimini sağlayan Brno şecere uzmanı ve yayıncı Ivo Sperát tarafından da memnuniyetle karşılandı. “Koruma süresine tabi bazı verileri ararken mezarlıkları ziyaret etmek zorunda kalmamam harika bir şey (Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve Sicil Kanunu – editörün notu) Doğumlar için 100, ölümler ve düğünler için 75 yıl. Mezarlıkların internette bulunması çok zaman kazandırıyor” diye açıklıyor.
Aynı zamanda şecere konusunda aynı şeyi yapan kuruluşların ve çeşitli vakıflara ait özel sunucuların da bulunduğunu ve çoğu zaman yöneticinin kendisinin bile böyle bir veri tabanının internette zaten çalıştığını bilmediğini belirtiyor.
Ancak dijitalleşmenin işini elinden alacağından korkmuyor. “Mezarlıklarda insan en fazla yüz, yüz elli yıl geriye gidebilir. Mezar taşlarında genellikle iki ya da üç nesil bulunur ve bu bir istisnadır. Mezar taşı restore edildiğinde ataların en eski tarihlerinin kaybolduğu sıklıkla görülür, çünkü hayatta kalanlar artık bunları bilmiyor bile olabilir. Tam tersine mevcut olanlara kredi verilecek. Yani dijitalleştirme iyi bir yardımcıdır ancak ondan bir aile ağacı oluşturamazsınız” diye ekliyor Sperát.
Ayrıntılı hava fotoğrafları, karmaşık mezarlık pasaportlarının oluşturulmasında temel taşıdır. “Pasaport oluştururken ortofoto haritası oluşturuyoruz (hava fotoğraflarından oluşan bir mozaikten oluşan bir çalışma – editörün notu) Piksel başına bir santimetre çözünürlüğe sahip. Buradan mezar alanlarının jeodezik olarak doğru araştırmasını yapıyoruz. Hava fotoğrafçılığı, veri oluşturma ve şehirler ve belediyeler için coğrafi bilgi sistemlerinin işletilmesi konusunda uzmanlaşmış TopGis'in genel müdürü Drahomíra Zedníčková, “Mezarlar ağaçların altındaysa mobil bir lazer tarayıcı kullanıyoruz” diye özetliyor.
Ona göre mezarlığın pasaportlanmasıyla birlikte yeşillik ve mobilya için de aynısını satın almak ideal. Zedníčková, “Mezarlık sahibi, mezarlığın bakım ve gelişimini planlamak için tek bir yerde tüm bilgilere sahip olacak” diyor.