Arızalı sistem ve yanlış kat numaraları. Brno'da süper ofisin açılması utanç verici oldu

DünyaBot

Member
Açılışın hemen ardından bölgeye çok sayıda kişi geldi. Aynı zamanda, bazı yetkililer sadece kutuları açıp ofislerini kurarken, diğerleri zaten sade bir şekilde döşenmiş, çıplak duvarlı odalarda çalışıyorlardı.


Ancak yeni inşaat yönetimi bilgi sistemine giriş yapmak onlar için sorun oldu. Pazartesi günü yürürlüğe giren yeni inşaat yasası kapsamında Bölgesel Kalkınma Bakanlığı tarafından başlatıldı. “Vatandaş kimliğiyle giriş yapıyorum, ardından sistem benden çıkış yapmamı istiyor, ardından yeniden yönlendirme yapılması gerekiyor. Ancak bu tekrar tekrar olmuyor” diye ofisin departmanlarından birinin başkanı Pavel Macur sabahki mücadeleyi anlattı. Daha sonra yetkililer sisteme girdi.


Řečkovice'den Jiří Kincl, sorunlarını çözmek için Orlí'ye gelen ilk Brno sakinlerinden biriydi. İlgili kata yapılan ilk ziyaretin ardından oldukça öfkeliydi. “Yanında bir ofis var, bir yığın mobilya var, kimse yok. Neredeyiz?” Adam sinirlenmeye başlamıştı.


Belediye sekreteri Oliver Pospíšil, Řečkovice ile ilgilenen memurun normal çalıştığını söyledi. Ve sonunda adamın, katların yanlış numaralandırılması nedeniyle asansörde bir alt kattan indiği ortaya çıktı. Kapalı ve yeni tadilat yapılıyor. İşçiler katlardaki yönlendirmeyi hızla ayarladı.


Belediye şu ana kadar süper ofisteki 150 pozisyonun neredeyse yüzde 80'ini doldurdu ve Eylül ayına kadar yüzde doksan oranına, hatta daha sonra tam kapasiteye ulaşması bekleniyor. Yetkililerin yaklaşık yüzde 70'i şehirdeki dağılmış bina ofislerinden transfer oldu, ancak çoğu kişi bu hareketi coşkuyla karşılamadı. Pospíšil, “Duygularının ideal olmadığını saklamıyorum, çünkü taşınma kararı onların düşüncelerine bakılmaksızın verildi, ki bu her zaman hoş olmayan bir durumdur, ancak iyi sonuçlandı ve çoğu transfer oldu” dedi Pospíšil.


Tam ayarlama için bir yıla kadar



Ona göre, Brno'nun merkezileştirilmesiyle ilgili sorunlar yeni ofisin işleyişini ilk iki hafta etkileyecek. Aynı zamanda, gündemlerin planlanan aktarımı nedeniyle sona eren inşaat otoriteleri Haziran ortasından bu yana sınırlı bir şekilde faaliyet gösteriyor.


“İlk birkaç günde işlerin yolunda gitmeyeceğini varsayıyorduk. Çok hızlı bir şekilde başlatıyoruz, çok daha fazla sorun olacak, ancak önümüzdeki aylarda çalışmaya başladığında ofis bir değer haline gelecek,” diye söz verdi Brno'nun bölgesel kalkınmadan sorumlu meclis üyesi Petr Bořecký (ANO). Kendisi aynı zamanda yeni inşaat kanunu nedeniyle de zorluklarla karşılaşacağını tahmin ederek, tüm sürecin sorunsuz bir şekilde çalışır hale gelmesinin altı ay ila bir yıl alacağını tahmin ediyor.


Ofis, kararların öngörülebilirliğini ve mekansal planın, Brno inşaat düzenlemelerinin ve inşaat prosedürlerinin tek tip yorumlanmasını sağlayacaktır. Taraftarlar ayrıca çalışanların daha fazla verimliliğini veya değiştirilebilirliğini ek avantajlar olarak görüyor. Bořecký, yeni yasanın ana hedeflerinden birine dikkat çekti: “Geçmişe sahip büyük bir departman, dijitalleşme meselesiyle şehir bölgelerine bağlı yirmi küçük ofisten daha iyi başa çıkacaktır.”


Bazı belediye başkanları da dahil olmak üzere süper otoritenin muhalifleri ise planın hızlılığına ve temsilcilerin planın oluşturulmasını ancak geçen Aralık ayında onaylaması nedeniyle uygulamaya geçişin sorunlu olduğuna dikkat çekti. Onlara göre bu, kaosa neden olacak ve projeleri yerel belediyelerle çözmek zorunda olmayan geliştiricilere yük getirecek.


Eski isteklerin akışı



Bu arada, pek çok inşaatçı ve sıradan insan, son haftalarda, feshedilmiş inşaat yetkililerine yeni yasa kapsamında değerlendirilmekten kaçınma talepleri yağdırdı ve bu da soruları gündeme getiriyor. Aynı zamanda, onların yerleşimi zaten “süper yetkilileri” çıkmaza sokuyor. Ve inşaat yönetimi ile ilgili işler için vaat edilen ekipmanın çoğunu bakanlıktan ancak geçen haftanın ortasında yeni bir biçimde aldılar.


Bu nedenle belediye şimdilik onlara kendi dizüstü bilgisayarlarını ve monitörlerini vermeyi tercih etti. Yeni sisteme ilişkin web seminerleri veya eğitici videolar aracılığıyla verilen eğitimler çalışanlar tarafından yetersiz görülüyor.


Yeni yasa nedeniyle Güney Moravya'daki yetkililer de benzer zorluklarla karşı karşıya. “BT teknolojisinin yanı sıra bilgi sistemine bağlantımız da var. Ama eğitimli insan eksikliği var, bir de tabandan dolayı insan eksikliği var. Sistemden ne bekleyebileceğimizi bilmiyoruz” diye özetleyen Vyškov'un sözcüsü Michal Kočí, postaneye gönderilen başvuruların sayısının yüzde bin arttığını ekledi. “İnşaat yönetiminin dijitalleşmeye başlaması konusunda ciddi bir tedirginlik var” diye itiraf etti. Pazartesi günü, sisteme giriş yapmak için tekrarlanan başarısız girişimlerle durum daha da kötüleşti.


“Saatte iki kez eğitim yeterli değil ve şu anda işleme alınması gereken başvuru sayısı bu kadar artarken yeni bir sistemi öğrenmek zor. Hodonín belediye binasının sözcüsü Josef Horníček, “Her şeyin, yeni yasanın tam olarak yürürlüğe girmesinden iki hafta önce değil, lansmandan önce yeterli sürede hazırlanması gerekiyordu ve bu hala deneme sürümündeydi” dedi.